Jeg lurer på, bruker folk feeden fra sin instans (local) eller fra alle federerte instanser (public) når de er på mastodon?
-
Jeg lurer på, bruker folk feeden fra sin instans (local) eller fra alle federerte instanser (public) når de er på mastodon?
Jeg bruker kun home, dvs at jeg ser fra folk jeg følger. Jeg kan se nytten av local for mindre instanser, men aldri public. Det er bare for mye, for fort på for mange språk? (INB4 språkfilter)
-
Jeg bruker kun home, dvs at jeg ser fra folk jeg følger. Jeg kan se nytten av local for mindre instanser, men aldri public. Det er bare for mye, for fort på for mange språk? (INB4 språkfilter)
@worldwidewerner
99% av tiden er jeg på Home, siden jeg følger både folk og knagger bredt. Local på tutoteket blir rimelig smalt. En gang i blant kan det dukke opp noe gøy i global, men stort sett bare støy.. -
@worldwidewerner
99% av tiden er jeg på Home, siden jeg følger både folk og knagger bredt. Local på tutoteket blir rimelig smalt. En gang i blant kan det dukke opp noe gøy i global, men stort sett bare støy..@cmyrland @worldwidewerner Eg bruker "advanced"-lesemodus. Har "Heim" oppe heile tida, med varsel som andrekolonne, federated som tredje, PM som fjerde, og så diverse utvalgte emneknaggar og lister vidare.
Ikkje SÅ mykje som skjer lokalt på tutoteket, nei, berre nørds som maser om internett-greier
-
@cmyrland @worldwidewerner Eg bruker "advanced"-lesemodus. Har "Heim" oppe heile tida, med varsel som andrekolonne, federated som tredje, PM som fjerde, og så diverse utvalgte emneknaggar og lister vidare.
Ikkje SÅ mykje som skjer lokalt på tutoteket, nei, berre nørds som maser om internett-greier
@tanketom
Hvis jeg sitter foran pcen bruker jeg også advanced, men 90% av tiden bruker jeg Fedilab på Android.
@worldwidewerner