Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Internet-søgning i dag: "hvad hedder den første Harry Potter-bog?"AI-overblik: "Den første Harry Potter-bog hedder 'Harry Potter og den magiske skraldespand'."

Internet-søgning i dag: "hvad hedder den første Harry Potter-bog?"AI-overblik: "Den første Harry Potter-bog hedder 'Harry Potter og den magiske skraldespand'."

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
30 Indlæg 10 Posters 50 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

    @infonauten @folfdk Klart, det er vel også de færreste der kun bruger det som vidensbank. Men det er at bruge rigtige hjerner i stedet for en søgning, og det er dér min sammenligning ligger.

    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
    infonauten@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #19

    @hunspirillen @folfdk ja, jeg forstod godt, jeg røg bare ud af en tangent, beklager 🙂

    folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
    0
    • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

      @hunspirillen @folfdk ja, jeg forstod godt, jeg røg bare ud af en tangent, beklager 🙂

      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
      folfdk@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #20

      @infonauten

      (Du skal ikke beklage overfor mig, jeg lever næsten i tangenter til samtaler)

      Cc
      @hunspirillen

      tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
      0
      • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

        @pmakholm jeg husker det, jeg følte mig aldrig rigtig sassy nok til at bruge det. 🙂

        fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
        fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
        fanden@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #21

        @infonauten Det der er udviskning, Ulf. Du sendte mig mindst ét LMGTFY-link på Twitter for ~ti år siden. Glemmer det aldrig.
        @pmakholm

        infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
        0
        • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

          @infonauten Det der er udviskning, Ulf. Du sendte mig mindst ét LMGTFY-link på Twitter for ~ti år siden. Glemmer det aldrig.
          @pmakholm

          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
          infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
          infonauten@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #22

          @fanden @pmakholm overfor dig har jeg muligvis nok været sassy, det er bestemt en mulighed. Jeg vil ændre mit udsagn til "jeg mindes ikke at have brugt det".

          fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
          0
          • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

            @fanden @pmakholm overfor dig har jeg muligvis nok været sassy, det er bestemt en mulighed. Jeg vil ændre mit udsagn til "jeg mindes ikke at have brugt det".

            fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
            fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
            fanden@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #23

            @infonauten Okay, bare du anerkender det konstante sass i vores samtaler gennem årene 😁 @pmakholm

            infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
            0
            • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

              @infonauten Okay, bare du anerkender det konstante sass i vores samtaler gennem årene 😁 @pmakholm

              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #24

              @fanden @pmakholm jeg glemmer mange ting, men ikke det ❤️

              1 Reply Last reply
              0
              • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                Internet-søgning i dag: "hvad hedder den første Harry Potter-bog?"
                AI-overblik: "Den første Harry Potter-bog hedder 'Harry Potter og den magiske skraldespand'."
                *100 links til Harry Potter merch*

                Imens, på det lokale bibliotek: "jeg læste engang en bog, jeg kan ikke huske noget om den, der var vist nogle bogstaver i titlen, måske også nogle tal og forsiden var blå. Eller rød."
                Bibliotekar: *finder bogen* (forsiden er gul)

                boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
                boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
                boab@mastodon.gamedev.place
                wrote sidst redigeret af
                #25

                @infonauten samme spørgsmål på denne kanal.
                Mastodon: "vidste du at forfatteren er transphob?"

                1 Reply Last reply
                0
                • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic
                  suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world shared this topic
                  tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
                • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                  @infonauten

                  (Du skal ikke beklage overfor mig, jeg lever næsten i tangenter til samtaler)

                  Cc
                  @hunspirillen

                  tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                  tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                  tokeriis@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #26

                  @folfdk @infonauten @hunspirillen Jeg ELSKER at leve i tangenter til samtaler ♥️

                  tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
                  0
                  • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

                    @folfdk @infonauten @hunspirillen Jeg ELSKER at leve i tangenter til samtaler ♥️

                    tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
                    tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
                    tanyakaroli@expressional.social
                    wrote sidst redigeret af
                    #27

                    @tokeriis @folfdk @infonauten @hunspirillen Vi kan lave en hel klaversonate på de gode tangenter der - lykkeligvis - ofte opstår herinde 🎹

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                      @infonauten @folfdk Klart, det er vel også de færreste der kun bruger det som vidensbank. Men det er at bruge rigtige hjerner i stedet for en søgning, og det er dér min sammenligning ligger.

                      fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      fanden@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #28

                      @hunspirillen @infonauten @folfdk Her for nyligt talte jeg højt om noget privat som gik mig på, og jeg fik simpelthen så meget god input, andre perspektiver, og udveksling af viden.

                      Det kan ikke sammenlignes med at søge konkret information, men det gav noget mere end "AI" nogensinde vil kunne. En følelse af fællesskab, hvor flygtigt det end kan være. Det synes jeg er en stor fordel.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                        @infonauten @hunspirillen

                        Men hvis man så ikke rigtigt får det man søger efter, så får man ofte en anden sjov snak eller lærer noget urelateret nyt og spændende 😊

                        (Og i min podcast hører jeg nu hjerteflimmer for voksne, hvor Anna Lin fortæller at hun laver "Chat med Anna" hvor man kan stille hende spørgsmål i stedet for en LLM)

                        ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                        ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                        ondekvinde@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #29

                        @folfdk og da du skrev om jobsamtale, var der en hvis datter kendte arbejdspladsen og en hvis børn havde gået der - det er jo noget af et netværk vi har, med masser af viden på så mange forskellige områder
                        @infonauten @hunspirillen

                        folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                        0
                        • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

                          @folfdk og da du skrev om jobsamtale, var der en hvis datter kendte arbejdspladsen og en hvis børn havde gået der - det er jo noget af et netværk vi har, med masser af viden på så mange forskellige områder
                          @infonauten @hunspirillen

                          folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                          folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                          folfdk@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #30

                          @ondekvinde @infonauten @hunspirillen

                          Ja, verden er lille og stor på samme tid 😊

                          1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes


                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          Powered by NodeBB Contributors
                          Graciously hosted by data.coop
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Hjem
                          • Seneste
                          • Etiketter
                          • Populære
                          • Verden
                          • Bruger
                          • Grupper