Challenge: lavet brød med #surdej som er fladere end mit!
-
Challenge: lavet brød med #surdej som er fladere end mit!

Alle brød skal tages hånd om og modtages med samme glæde og begejstring.
Nogle gange er det lettere end andre!Jeg er ret sikker på det her brød stod for længe i går, for det blev formet og sat i køleskabet.
Men, jeg glemte nok også at tage højde for det noget varmere vejr.Heldigvis gik jeg ikke helt i sort i dag, så brødet er faktisk bagt helt fint, og ikke sort pga for lang bagetid som sidste gang 🫣
-
Challenge: lavet brød med #surdej som er fladere end mit!

Alle brød skal tages hånd om og modtages med samme glæde og begejstring.
Nogle gange er det lettere end andre!Jeg er ret sikker på det her brød stod for længe i går, for det blev formet og sat i køleskabet.
Men, jeg glemte nok også at tage højde for det noget varmere vejr.Heldigvis gik jeg ikke helt i sort i dag, så brødet er faktisk bagt helt fint, og ikke sort pga for lang bagetid som sidste gang 🫣
@folfdk Alle brød er lige, men nogle er man gladere for end andre

Jeg er selv inde i en stime af bagninger hvor de ikke formår at få samme "oven spring" som jeg engang kunne få. Det er muligvis, som du skriver, noget med vejret at gøre, der gør at de overhæver (eller hvad det nu hedder), og derfor ikke har nok "spring" tilbage til når de rammer ovnen.
Ku stadig godt spise det!
-
@folfdk Alle brød er lige, men nogle er man gladere for end andre

Jeg er selv inde i en stime af bagninger hvor de ikke formår at få samme "oven spring" som jeg engang kunne få. Det er muligvis, som du skriver, noget med vejret at gøre, der gør at de overhæver (eller hvad det nu hedder), og derfor ikke har nok "spring" tilbage til når de rammer ovnen.
Ku stadig godt spise det!
Det var bestemt brød som kunne spises!
Dem der lige testede det af her til aften sagde henholdsvis at de synes krummen var god og at skorpen var god

Men glad som en pandekage? Det var de også enige om det var


