Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark!
-
Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark! Hvad med fx Bøvl, Grimstrup, Kværkeby, eller bare Kvong?
-
Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark! Hvad med fx Bøvl, Grimstrup, Kværkeby, eller bare Kvong?
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@tanyakaroli Jeg elsker at der er Mørke og ikke mindst Gammel Mørke. Syv Huse fra dengang verden var simplere..
-
@folfdk @tanyakaroli På vejen til Køge i går, så jeg en ældre velklædt mand stige af toget med en sixpack Tuborg Classics i hånden i … Ølby
PS. Der er en landsby betitlet Korinth på Fyn … det er også skægt.
-
@tanyakaroli Jeg elsker at der er Mørke og ikke mindst Gammel Mørke. Syv Huse fra dengang verden var simplere..
@tofticles Gammel Mørke - der vil man gerne hen og putte sig
-
@folfdk endnu bedre (en del) sønden over : Øse, mellem Varde og Nordenskov 🥳🥳
@tanyakaroli -
@folfdk haha, skønt
-
@folfdk @tanyakaroli På vejen til Køge i går, så jeg en ældre velklædt mand stige af toget med en sixpack Tuborg Classics i hånden i … Ølby
@anport @folfdk @tanyakaroli Fyn er også hjemsted for landsbyen Bækager lidt nordøst for Assens.
-
@anport @folfdk @tanyakaroli Fyn er også hjemsted for landsbyen Bækager lidt nordøst for Assens.
@nickfrederiksen Godt med vand alle steder (undtagen Vanløse - ejjj!)
@anport @folfdk -
@anport @folfdk @tanyakaroli Fyn er også hjemsted for Sibirien. Jeg fik i øvrigt en øl fra krænkerup en dag. Det må være der Moderaterne kommer fra.
-
@nickfrederiksen Godt med vand alle steder (undtagen Vanløse - ejjj!)
@anport @folfdk@tanyakaroli @anport @folfdk trykket kan lægges på to måder, før og efter k'et... De lokale foretrækker den ene, mens vi andre smågriner lidt af den anden...
-
@tanyakaroli @anport @folfdk trykket kan lægges på to måder, før og efter k'et... De lokale foretrækker den ene, mens vi andre smågriner lidt af den anden...
@nickfrederiksen @tanyakaroli @anport
Bæ-kager i Ass-ens (som i æsel?)
-
@tanyakaroli så sent som i dag troede min knægt ikke på at der findes en by, der hedder Balle. Det hjalp ikke da jeg fortalte om Balle Fri- og Efterskole.
-
@tanyakaroli så sent som i dag troede min knægt ikke på at der findes en by, der hedder Balle. Det hjalp ikke da jeg fortalte om Balle Fri- og Efterskole.
Ballefri efterskole
(hvis man ikke er så tydelig i udtalen...)
-
@zatnosk hahahaah!
-
@anport @folfdk @tanyakaroli Fyn er også hjemsted for Sibirien. Jeg fik i øvrigt en øl fra krænkerup en dag. Det må være der Moderaterne kommer fra.
-
@svuorela @anport @folfdk @tanyakaroli
Sibirien er også på Falster (min far voksede op der) og vist også på Djursland (ifølge DMIs vejrstationer). Det er lidt sjovt at der er så mange af dem. -
@svuorela @anport @folfdk @tanyakaroli
Sibirien er også på Falster (min far voksede op der) og vist også på Djursland (ifølge DMIs vejrstationer). Det er lidt sjovt at der er så mange af dem.@folfdk @Koefoed @tanyakaroli @anport @svuorela I Nordsjælland ligger der et område, der hedder Rusland.
-
Ballefri efterskole
(hvis man ikke er så tydelig i udtalen...)
@folfdk @tanyakaroli ja nemlig ja!
Og nu vi er ved anatomien, så ligger Sønderballe cirka 20 kilometer nord for Nørballe.
Og på trods af at Lem og Tarm ikke er langt fra hinanden, så vil jeg ikke begynde at måle på hvor langt der er til Sæd (lige uden for Tønder).
-
@tanyakaroli når man kører igennem landsbyen Vorning (syd for Hobro) så skal der fra bagsædet lyde "Vorning - Vorning - Vorning"
#Warning