Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark!
-
@tanyakaroli når man kører igennem landsbyen Vorning (syd for Hobro) så skal der fra bagsædet lyde "Vorning - Vorning - Vorning"
#Warning@FiJe hahaha - herligt!
-
@svuorela @anport @folfdk @tanyakaroli
Sibirien er også på Falster (min far voksede op der) og vist også på Djursland (ifølge DMIs vejrstationer). Det er lidt sjovt at der er så mange af dem.@tanyakaroli @Koefoed @svuorela @anport @folfdk Sibirien ligger også i Søndermarken på Frederiksberg…
-
Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark! Hvad med fx Bøvl, Grimstrup, Kværkeby, eller bare Kvong?
@tanyakaroli jeg kørte for nylig forbi Pølsmark. Det synes jeg stadig er sjovt at sige. Pølsmark. Pølsmarkpølsmarkpølsmark.
Sikke et fjollet bynavn. -
@tanyakaroli jeg kørte for nylig forbi Pølsmark. Det synes jeg stadig er sjovt at sige. Pølsmark. Pølsmarkpølsmarkpølsmark.
Sikke et fjollet bynavn.@Trine_DK Pølsmark, Pølsmark, Pølsmark!
Ja, det er sjovt!
Lidt sådan jeg har det med Kvong også: Kvong-Kvong-Kvong! -
Der er virkelig mange sjove (lands)bynavne i Danmark! Hvad med fx Bøvl, Grimstrup, Kværkeby, eller bare Kvong?
@tanyakaroli hvad med Uhe, Åst, Sig, No, Hee og Tim?
Det er nogle af de byer vi støder på, når vi en gang eller to om året, kører til familiesommerhuset ved Vesterhavet ved Husby Klit.
Det er som om de er løbet tør for stavelser derovre, eller ikke vil spilde for mange bogstaver.
På Langeland ligger der mange -bøller.
Kassebølle, Tullebølle, Simmerbølle, Korsebølle, Kirkebølle, Emmerbølle, Havbølle, Fuglsbølle osv.
… og så lige Bøsseløkke, for runde den af. -
@tanyakaroli Jeg elsker at der er Mørke og ikke mindst Gammel Mørke. Syv Huse fra dengang verden var simplere..
@tofticles @tanyakaroli Det lyder som Snøde og Snøde Udflytter (på Langeland). Som om Snøde blev for stor og de måtte lave en afstikker, i form af Snøde Udflytter.
Vi snakker altså ikke ikke om en pulserende og sprudlende metropolis her - ikke for at tale Snøde og ditto udflytter ned, men mon ikke de to kunne være slået sammen, uden at sprænge rammerne for acceptabel befolkningstæthed? -
@Trine_DK Pølsmark, Pølsmark, Pølsmark!
Ja, det er sjovt!
Lidt sådan jeg har det med Kvong også: Kvong-Kvong-Kvong!@tanyakaroli
sådan har jeg det også med Bramdrupdam.Jeg siger det højt hver.eneste.gang vi kører forbi.
Det føles som at sige femfladeflødebollerpåetfladtflødebollefad eller Stativ-stakit-kasket.
Bramdrupdam.
-
@tanyakaroli
sådan har jeg det også med Bramdrupdam.Jeg siger det højt hver.eneste.gang vi kører forbi.
Det føles som at sige femfladeflødebollerpåetfladtflødebollefad eller Stativ-stakit-kasket.
Bramdrupdam.
@Trine_DK fantastisk! Det lyder som et navn nogen har opfundet.
-
Det er nogle af de byer vi støder på, når vi en gang eller to om året, kører til familiesommerhuset ved Vesterhavet ved Husby Klit.
Det er som om de er løbet tør for stavelser derovre, eller ikke vil spilde for mange bogstaver.
Kassebølle, Tullebølle, Simmerbølle, Korsebølle, Kirkebølle, Emmerbølle, Havbølle, Fuglsbølle osv.
… og så lige Bøsseløkke, for runde den af.@tanyakaroli @Trine_DK Á propos Bøsseløkke…
-
… og så lige Bøsseløkke, for runde den af.@Trine_DK Tim? Og Sig? Man kan jo lave en hel lille dialog ud af det, fx:
— Sig åst, Tim!
— No, no …
— Uhe hee -
@tanyakaroli @Trine_DK Á propos Bøsseløkke…
@SorenMRiis hahaha, skønt!
@Trine_DK -
@tofticles @tanyakaroli Det lyder som Snøde og Snøde Udflytter (på Langeland). Som om Snøde blev for stor og de måtte lave en afstikker, i form af Snøde Udflytter.
Vi snakker altså ikke ikke om en pulserende og sprudlende metropolis her - ikke for at tale Snøde og ditto udflytter ned, men mon ikke de to kunne være slået sammen, uden at sprænge rammerne for acceptabel befolkningstæthed?@Trine_DK @tanyakaroli Det lyder meget som et par stykker fra Snøde havde et statement, de godt lige ville af med
.
-
@Trine_DK @tanyakaroli Det lyder meget som et par stykker fra Snøde havde et statement, de godt lige ville af med
.
@tofticles @tanyakaroli der har været en byrådssamling med en dårlig stemning, en eller anden dag, og så har nogen sagt “nok er nok. Jeg vil IKKE bo i samme by som Preben længere”
-
@tofticles @tanyakaroli der har været en byrådssamling med en dårlig stemning, en eller anden dag, og så har nogen sagt “nok er nok. Jeg vil IKKE bo i samme by som Preben længere”
-
Vi har “Røved” i nabolaget.
Det har nok betydet noget andet i senmiddelalderen eller omkring stavnsbåndets ophøvelse, men et “skulle vi ikke kalde byen noget muntrere”-møde burde have været relevant på et tidspunkt.Og Ølst der var ved at forsvinde under forurenet jord.
-
Vi har “Røved” i nabolaget.
Det har nok betydet noget andet i senmiddelalderen eller omkring stavnsbåndets ophøvelse, men et “skulle vi ikke kalde byen noget muntrere”-møde burde have været relevant på et tidspunkt.Og Ølst der var ved at forsvinde under forurenet jord.
@PeterHald man må forestille sig at de i Røved insisterer på udtalen Rø-ved
-
@tanyakaroli @Trine_DK Á propos Bøsseløkke…
@SorenMRiis @tanyakaroli @Trine_DK Et andet oplagt mødested må være Pikhede på Fur...
-
@SorenMRiis @tanyakaroli @Trine_DK Et andet oplagt mødested må være Pikhede på Fur...
@saederup åh gud!
@SorenMRiis @Trine_DK -
@tanyakaroli Jeg elsker alt ved denne tråd om bynavne!!
-
@tanyakaroli Sjaw! Vi kørte lige gennem byen Flemming🧔
️, vest for Horsens