Jeg blev færdig med "Star Trek: Picard" i går.
-
@simonjust Ja, der var engang hvor Star Trek-serier fik 3-4 sæsoner bare til at finde sit leje — "growing its beard", à la Riker
Nu er det som om de får en rundbarbering undervejs i første sæson for at trimme al vildvækst og originalitet væk...@fanden Ja, det er vildt ... Så er det jo, vi får skabelonløsningerne. Vince Gilligan er vist den eneste, der får lov at gøre, som det passer ham, uden at der TV Network-bosser ryster på hænderne

-
@fanden Ja, det er vildt ... Så er det jo, vi får skabelonløsningerne. Vince Gilligan er vist den eneste, der får lov at gøre, som det passer ham, uden at der TV Network-bosser ryster på hænderne

@simonjust Ja, hvad hedder hans nye serie igen? Der er jeg da lidt forsigtigt optimistisk.
Og uanset hvad jeg synes om Apple, så satser de da på deres TV-seriers kvalitet. Ronald D Moore er forøvrigt en anden, som lader til at få ret frie hænder, apropos Star Trek (og BSG).
-
@simonjust Ja, hvad hedder hans nye serie igen? Der er jeg da lidt forsigtigt optimistisk.
Og uanset hvad jeg synes om Apple, så satser de da på deres TV-seriers kvalitet. Ronald D Moore er forøvrigt en anden, som lader til at få ret frie hænder, apropos Star Trek (og BSG).
@fanden @simonjust Pluribus. Så lige første afsnit, det tegner rigtigt godt, synes jeg.
-
@fanden @simonjust Pluribus. Så lige første afsnit, det tegner rigtigt godt, synes jeg.
@infonauten @simonjust Spændende!
-
@fanden Ja, Pluribus som @infonauten nævner - den er ret lineær, det er Rhea Seehorns karakter, der gør den sjov. Og jo, så er jeg jo tosset med, at Gilligan tør bremse handlingen op, så vi ser personerne traske fra A til B for at samle en ting op. Det er hans lille oprør mod de hurtige jumpcuts.
Ron D. har også frie tøjler for det meste. Men han har også haft sine fiaskoer, inden han lige trak "Outlander" og "For All Mankind" op af hatten. og "Caprica" kom aldrig rigitig i gang (der var ellers grobund for fraktionskrige a' la The Expanse), og "BSG: Blood & Chrome" fik kun en pilot. Nogen har bare gode overtalelsesevner :blobgrin:
Jeps, jeg synes faktisk Apple har det bedste serieudbud lige nu.
-
@infonauten @simonjust Spændende!
@fanden @infonauten @simonjust Pluribus er rigtig god! I det hele taget er der meget god scifi på Apple TV.
-
@fanden @infonauten @simonjust Pluribus er rigtig god! I det hele taget er der meget god scifi på Apple TV.
@Jesper_Buhl @infonauten @simonjust Ja, "For all mankind" og "Foundation" rykker hårdt. Jeg ved ikke helt hvor "Severance" lander på genreregistret — men scifi eller ej, den fungerer helt på egne vilkår.
-
@Jesper_Buhl @infonauten @simonjust Ja, "For all mankind" og "Foundation" rykker hårdt. Jeg ved ikke helt hvor "Severance" lander på genreregistret — men scifi eller ej, den fungerer helt på egne vilkår.
@fanden @Jesper_Buhl @infonauten Jeg gik lidt død i Severance, sæson 2 - er den spændende nok at "samle op" igen?
-
@fanden @Jesper_Buhl @infonauten Jeg gik lidt død i Severance, sæson 2 - er den spændende nok at "samle op" igen?
@simonjust @Jesper_Buhl @infonauten Det bliver mere et forviklingsdrama i sæson tre, men jeg synes den holder et okay niveau stadigvæk.
-
@simonjust @Jesper_Buhl @infonauten Det bliver mere et forviklingsdrama i sæson tre, men jeg synes den holder et okay niveau stadigvæk.
@fanden @Jesper_Buhl @infonauten Super, det er sådan en af de der serier, der bare bliver ved med at rumstere i baghovedet