Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. All-in-One Office Suite, 100% European: https://office.eu

All-in-One Office Suite, 100% European: https://office.eu

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkpoldigitalsuverænieuoffice
9 Indlæg 4 Posters 14 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
    tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
    tbhdk@social.data.coop
    wrote sidst redigeret af
    #1

    All-in-One Office Suite, 100% European: https://office.eu

    #dkpol #digitalsuverænitet #euoffice

    aj42@helvede.netA elefant_peter@techhub.socialE strit@mastodon.socialS 3 Replies Last reply
    1
    0
    • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

      All-in-One Office Suite, 100% European: https://office.eu

      #dkpol #digitalsuverænitet #euoffice

      aj42@helvede.netA This user is from outside of this forum
      aj42@helvede.netA This user is from outside of this forum
      aj42@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #2

      @tbhdk 🥳🥳

      1 Reply Last reply
      0
      • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social shared this topic
      • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

        All-in-One Office Suite, 100% European: https://office.eu

        #dkpol #digitalsuverænitet #euoffice

        elefant_peter@techhub.socialE This user is from outside of this forum
        elefant_peter@techhub.socialE This user is from outside of this forum
        elefant_peter@techhub.social
        wrote sidst redigeret af
        #3

        @tbhdk, ved du hvordan man skal fortolke konflikten mellem Euro-Office og OnlyOffice omkring licens osv.?

        Om OnlyOffice skal have sympati eller om man kynisk (hvis det overhovedet kan tolkes sådan?) skal skifte til Euro-Office?

        elefant_peter@techhub.socialE 1 Reply Last reply
        0
        • elefant_peter@techhub.socialE elefant_peter@techhub.social

          @tbhdk, ved du hvordan man skal fortolke konflikten mellem Euro-Office og OnlyOffice omkring licens osv.?

          Om OnlyOffice skal have sympati eller om man kynisk (hvis det overhovedet kan tolkes sådan?) skal skifte til Euro-Office?

          elefant_peter@techhub.socialE This user is from outside of this forum
          elefant_peter@techhub.socialE This user is from outside of this forum
          elefant_peter@techhub.social
          wrote sidst redigeret af
          #4

          @tbhdk, jeg håber lidt de finder sammen og kan udvikle et rigtig stærkt økosystem. Eller at Euro-Office med aktørerne bag sig som har lidt stærkere baggrund for respekt af privatliv osv., kommer sikkert ud af det. 🫰

          Ikke sikkert det har interesse, men jeg spurgte Lumo (Proton AI):

          Konfliktens kerne:
          Euro-Office er en europæisk initiativ (annonceret marts 2026) som er baseret på en fork af OnlyOffice's kildekode. Konsortiet inkluderer store spillere som IONOS, Nextcloud, Proton og andre med formål om at skabe en "europæisk suveræn" alternativ til Microsoft Office.

          What They're Fighting About
          OnlyOffice's position:

          • De mener Euro-Office har brudt deres licensvilkår
          • Specifikke krav omfatter: beholde OnlyOffice's logo, give korrekt kildeadskrift, og ikke bruge deres varemærker
          • Ifølge OnlyOffice mistede Euro-Office dermed ret til at distribuere softwaren
          • De har suspenderet 8-årigt partnerskab med Nextcloud som svar

          Euro-Office's modargument:
          • Licensens ekstra betingelser (logo, varemærker) strider mod AGPLv3-open sourcelicensen
          • AGPLv3 burde ikke tillage sådanne restriktioner i derivative works
          • De ser det som en "frigørelse" af OnlyOffice-kodebasen

          Hvad betyder dette for dig?
          Teknisk risiko:

          Hvis OnlyOffice har ret i juridisk henseende, kan der være risiko for at Euro-Office-brugere potentielt kan stå i en situation hvor licensforholdene er tvetydige
          Den faktiske implementering vil først blive testet i praksis (og evt. domstole).

          tbhdk@social.data.coopT 1 Reply Last reply
          0
          • elefant_peter@techhub.socialE elefant_peter@techhub.social

            @tbhdk, jeg håber lidt de finder sammen og kan udvikle et rigtig stærkt økosystem. Eller at Euro-Office med aktørerne bag sig som har lidt stærkere baggrund for respekt af privatliv osv., kommer sikkert ud af det. 🫰

            Ikke sikkert det har interesse, men jeg spurgte Lumo (Proton AI):

            Konfliktens kerne:
            Euro-Office er en europæisk initiativ (annonceret marts 2026) som er baseret på en fork af OnlyOffice's kildekode. Konsortiet inkluderer store spillere som IONOS, Nextcloud, Proton og andre med formål om at skabe en "europæisk suveræn" alternativ til Microsoft Office.

            What They're Fighting About
            OnlyOffice's position:

            • De mener Euro-Office har brudt deres licensvilkår
            • Specifikke krav omfatter: beholde OnlyOffice's logo, give korrekt kildeadskrift, og ikke bruge deres varemærker
            • Ifølge OnlyOffice mistede Euro-Office dermed ret til at distribuere softwaren
            • De har suspenderet 8-årigt partnerskab med Nextcloud som svar

            Euro-Office's modargument:
            • Licensens ekstra betingelser (logo, varemærker) strider mod AGPLv3-open sourcelicensen
            • AGPLv3 burde ikke tillage sådanne restriktioner i derivative works
            • De ser det som en "frigørelse" af OnlyOffice-kodebasen

            Hvad betyder dette for dig?
            Teknisk risiko:

            Hvis OnlyOffice har ret i juridisk henseende, kan der være risiko for at Euro-Office-brugere potentielt kan stå i en situation hvor licensforholdene er tvetydige
            Den faktiske implementering vil først blive testet i praksis (og evt. domstole).

            tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
            tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
            tbhdk@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af
            #5

            @elefant_peter Som jeg har forstået det, så er OnlyOffice en russisk virksomhed og derfor mindre populær i EU. Tror ikke de har en chance i den sag. Det bedste der kunne ske i min optik er hvis de deler marked, hvor OnlyOffice satser på et program der kører på folks maskine og Euro Office satser på online i Nextcloud.

            elefant_peter@techhub.socialE 1 Reply Last reply
            0
            • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

              @elefant_peter Som jeg har forstået det, så er OnlyOffice en russisk virksomhed og derfor mindre populær i EU. Tror ikke de har en chance i den sag. Det bedste der kunne ske i min optik er hvis de deler marked, hvor OnlyOffice satser på et program der kører på folks maskine og Euro Office satser på online i Nextcloud.

              elefant_peter@techhub.socialE This user is from outside of this forum
              elefant_peter@techhub.socialE This user is from outside of this forum
              elefant_peter@techhub.social
              wrote sidst redigeret af
              #6

              @tbhdk, hvis OnlyOffice ikke bliver mere transparente og tager afstand til fx Ruslands angreb/krig i Ukraine. Så tænker jeg ikke det er særlig positivt, hvis de ender med at tage markedet for lokale programmer.
              Så er det vel bedre at Euro-Office også overtog det og/eller dem. 😊

              1 Reply Last reply
              0
              • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

                All-in-One Office Suite, 100% European: https://office.eu

                #dkpol #digitalsuverænitet #euoffice

                strit@mastodon.socialS This user is from outside of this forum
                strit@mastodon.socialS This user is from outside of this forum
                strit@mastodon.social
                wrote sidst redigeret af
                #7

                @tbhdk er det ikke det samme som Euro-Office som Nextcloud lige har lanceret?

                tbhdk@social.data.coopT 1 Reply Last reply
                0
                • strit@mastodon.socialS strit@mastodon.social

                  @tbhdk er det ikke det samme som Euro-Office som Nextcloud lige har lanceret?

                  tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
                  tbhdk@social.data.coopT This user is from outside of this forum
                  tbhdk@social.data.coop
                  wrote sidst redigeret af
                  #8

                  @Strit Jo, det er det. En fork af OnlyOffice.

                  strit@mastodon.socialS 1 Reply Last reply
                  0
                  • tbhdk@social.data.coopT tbhdk@social.data.coop

                    @Strit Jo, det er det. En fork af OnlyOffice.

                    strit@mastodon.socialS This user is from outside of this forum
                    strit@mastodon.socialS This user is from outside of this forum
                    strit@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af
                    #9

                    @tbhdk Så reelt set er der ikke den store forskel hvis jeg selv har Nextcloud Office. 😆

                    1 Reply Last reply
                    0
                    Svar
                    • Svar som emne
                    Login for at svare
                    • Ældste til nyeste
                    • Nyeste til ældste
                    • Most Votes


                    • Log ind

                    • Har du ikke en konto? Tilmeld

                    • Login or register to search.
                    Powered by NodeBB Contributors
                    Graciously hosted by data.coop
                    • First post
                      Last post
                    0
                    • Hjem
                    • Seneste
                    • Etiketter
                    • Populære
                    • Verden
                    • Bruger
                    • Grupper