En af de bedste investeringer vi har gjort i nyere tid er et gammeldags minutur til køkkenet.
-
@infonauten Man skal aldrig tale til en computer.
-
@infonauten Jeg bruger overhovedet ikke alarmer i køkkenet, jeg husker et minuttal i hovedet. Når der er tre-fire ting begynder at det bliver spændende, men det er nok sundt for min hjerne. Et ur der giver sig til at ringe gør mig bare sur.
@hunspirillen Sådan gør jeg også! 2-3 tal går fint,mere end 3 tal, så skriver jeg det på papir.
Lyden af et minutur er OK mens det tæller ned, men selve alarmen er ulidelig
.
Men jeg kan finde på at bruge det, hvis jeg skal koge bælgfrugter i en times tid.
@infonauten -
Og det er en bedre proces:
*drejer uret til ønskede tidspunkt* done
kontra:
"Sæt en timer på 25 minutter"
"Du har ingen aftaler i din kalender de næste 25 minutter"
"Sæt en timer på 25 minutter"
"Sætter en timer på en time"
"Sæt. En. Timer. På. Femogtyve. Minutter."
"Afspiller [indsæt lorte-EDM du aldrig har hørt om og det er bedst sådan]"@infonauten Der er så mange steder, hvor mekanik bare er bedre.
Bare tænk på et komfur med drejeknapper til pladerne/blussene. Så meget nemmere end glaskeramik med touch-“knapper”, der skal ha korte eller lange berøringer. Ikke tryk, bare berøring - og ikke med våde fingre, heller ikke med kolde fingre. Og som bipper, bare man lægger et viskestykke på det

-
@infonauten Der er så mange steder, hvor mekanik bare er bedre.
Bare tænk på et komfur med drejeknapper til pladerne/blussene. Så meget nemmere end glaskeramik med touch-“knapper”, der skal ha korte eller lange berøringer. Ikke tryk, bare berøring - og ikke med våde fingre, heller ikke med kolde fingre. Og som bipper, bare man lægger et viskestykke på det

@ondekvinde @infonauten Det er lige den slags komfurer, hvor jeg altid får pasta eller kartofler til at koge over, så der er brændende varmt vand på de touch-felter, jeg behøver for at skrue ned for varmen.
-
@liebach @infonauten Jeg ved hvad jeg skal se i weekenden.
-
En af de bedste investeringer vi har gjort i nyere tid er et gammeldags minutur til køkkenet. Vi har begge i flere år bare sat timere på vores telefoner, men det gik op for os at vi savnede det fysiske i at dreje på et ur og høre det tikke bagefter. Hermed anbefalet.
@infonauten Sjovt tilfælde - jeg købte et brugt mekanisk minut-ur for nylig af samme årsag og er svært tilfreds med det. Som du siger: Selve tikkelyden er dejlig.
-
@ondekvinde @infonauten Det er lige den slags komfurer, hvor jeg altid får pasta eller kartofler til at koge over, så der er brændende varmt vand på de touch-felter, jeg behøver for at skrue ned for varmen.
@fanden Hver eneste dag. Og alle de gange jeg trykker så hårdt, at min finger bliver helt ømt, fordi lortet ikke reagerer (pga kolde fingre) @infonauten
-
@fanden Hver eneste dag. Og alle de gange jeg trykker så hårdt, at min finger bliver helt ømt, fordi lortet ikke reagerer (pga kolde fingre) @infonauten
@ondekvinde @infonauten Giv mig en god vrideknap any day of the week. Hvilket heldigvis er, hvad vi har på vores komfur.
-
@infonauten Sjovt tilfælde - jeg købte et brugt mekanisk minut-ur for nylig af samme årsag og er svært tilfreds med det. Som du siger: Selve tikkelyden er dejlig.
@CiaraNi Den lyd havde jeg glemt, men den er klart værd at købe et godt, gammeldags minutur for! (Jeg bruger ikke stemmestyring på min telefon, så dét problem har jeg ikke - og har også en velfungerende timer i ovnen).
@infonauten -
@hunspirillen Sådan gør jeg også! 2-3 tal går fint,mere end 3 tal, så skriver jeg det på papir.
Lyden af et minutur er OK mens det tæller ned, men selve alarmen er ulidelig
.
Men jeg kan finde på at bruge det, hvis jeg skal koge bælgfrugter i en times tid.
@infonauten@ondekvinde @hunspirillen det kan jeg slet ikke. Nogle ting er det bare bedst hvis jeg udliciterer. "Ja, der gik ild i køkkenet, men jeg fik en ide som jeg lige skulle tænke over. Hvilken idé? Det har jeg glemt."
-
@ondekvinde @infonauten Giv mig en god vrideknap any day of the week. Hvilket heldigvis er, hvad vi har på vores komfur.
-
En af de bedste investeringer vi har gjort i nyere tid er et gammeldags minutur til køkkenet. Vi har begge i flere år bare sat timere på vores telefoner, men det gik op for os at vi savnede det fysiske i at dreje på et ur og høre det tikke bagefter. Hermed anbefalet.
@infonauten Min hjerne nåede at protestere, at det hedder EN minotaur, før jeg nåede til ordet "køkkenet", hvor jeg blev mere opmærksom på konteksten.
-
@CiaraNi Den lyd havde jeg glemt, men den er klart værd at købe et godt, gammeldags minutur for! (Jeg bruger ikke stemmestyring på min telefon, så dét problem har jeg ikke - og har også en velfungerende timer i ovnen).
@infonauten@tanyakaroli @infonauten Har heller aldrig brugt stemmestyring på min telefon, men jeg brugte Timer på den i lang tid. Jeg bemærkede, at jeg blev træt af det når jeg ikke havde frie hænder og Done! bipperiet fortsatte og fortsatte indtil jeg kunne nå telefonen. Så huskede jeg den gamle og fuldt funktionelle metode og tænkte: Den skal jeg vende retur til.
-
@liebach @infonauten Jeg ved hvad jeg skal se i weekenden.
-
@infonauten @tanyakaroli @CiaraNi Jeg har minutur i ovnen og airfryeren slukker selv - men derudover har jeg et magnetur hængende på køleskabet - det er mindst 15 år gammelt, hvis ikke ældre, og har fået skiftet batteri to gange. Så ingen tikkelyd, men it does the trick
PS - ville have uploadet et foto af minuturet, men mastodon siger at fotoformatet ikke er supporteret...?
-
@infonauten @liebach "nuke-cle-are oo-essels". Det er virkelig Chekovs øjeblik i rampelyset.
Og for meget LDS? Det findes ikke:
-
@infonauten Min hjerne nåede at protestere, at det hedder EN minotaur, før jeg nåede til ordet "køkkenet", hvor jeg blev mere opmærksom på konteksten.
@wolf "nå minotauren? Han pisker æg og rører lidt rundt i gryderetter og sådan"
-
@infonauten @tanyakaroli @CiaraNi Jeg har minutur i ovnen og airfryeren slukker selv - men derudover har jeg et magnetur hængende på køleskabet - det er mindst 15 år gammelt, hvis ikke ældre, og har fået skiftet batteri to gange. Så ingen tikkelyd, men it does the trick
PS - ville have uploadet et foto af minuturet, men mastodon siger at fotoformatet ikke er supporteret...?
@bettina @infonauten @tanyakaroli Mit minitur er også magnetisk, kan hænge på noget. Er en helt old-school, batteri-fri drejeskive-udgave jeg fandt i en genbrugsbutik.
-
@tanyakaroli @infonauten Har heller aldrig brugt stemmestyring på min telefon, men jeg brugte Timer på den i lang tid. Jeg bemærkede, at jeg blev træt af det når jeg ikke havde frie hænder og Done! bipperiet fortsatte og fortsatte indtil jeg kunne nå telefonen. Så huskede jeg den gamle og fuldt funktionelle metode og tænkte: Den skal jeg vende retur til.
@CiaraNi God pointe! Man har jo netop ikke altid hænderne fri. @infonauten