Hvis en af dine apps på din android telefon ikke findes mere i Google Play Store, så kan dette være forklaringen 👇
-
Hvis en af dine apps på din android telefon ikke findes mere i Google Play Store, så kan dette være forklaringen
"Der har været tale om hele 77 applikationer, der har indeholdt flere typer malware (skadelig virus, red.), som blandt andet har kunnet stjæle bankoplysninger, læse tekstbeskeder, tage skærmbilleder og foretage telefonopkald."
"Beskyttelse mod disse malware-versioner er allerede på plads via Google Play Protect."
https://www.bt.dk/udland/google-advarer-flere-millioner-er-blevet-narret
-
Hvis en af dine apps på din android telefon ikke findes mere i Google Play Store, så kan dette være forklaringen
"Der har været tale om hele 77 applikationer, der har indeholdt flere typer malware (skadelig virus, red.), som blandt andet har kunnet stjæle bankoplysninger, læse tekstbeskeder, tage skærmbilleder og foretage telefonopkald."
"Beskyttelse mod disse malware-versioner er allerede på plads via Google Play Protect."
https://www.bt.dk/udland/google-advarer-flere-millioner-er-blevet-narret
Hvis du vil skanne din android telefon med Google Play Protect:
Indstillinger > Sikkerhed og fortrolighed > Appsikkerhed > Google Paly Protect > Scan
-
Indstillinger > Sikkerhed og fortrolighed > Appsikkerhed > Google Paly Protect > Scan
@tbhdk Hjææææææææææælp, HVAD SKAL JEG GØRE?? Jeg har jo ikke google play
Hvor mon listen over skadelige apps er at finde ... -
Hvor mon listen over skadelige apps er at finde ...@anderslund Den liste savnede jeg også. Google har jo ingen grund til at beskytte netop de apps og udviklerne bag dem.
-
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
@tbhdk Tak for påmindelsen, fik lige tjekket, om der var foretaget scanning på min
-
@anderslund Den liste savnede jeg også. Google har jo ingen grund til at beskytte netop de apps og udviklerne bag dem.
@anderslund Tog lige en rundtur med Duckduckgo. Ingen af de sider det er beskrevet på har en liste over apps, så gætter på at Google ikke har frigivet den. Flere steder efterspørger folk i kommentarerne netop en sådan liste.
-
@anderslund Tog lige en rundtur med Duckduckgo. Ingen af de sider det er beskrevet på har en liste over apps, så gætter på at Google ikke har frigivet den. Flere steder efterspørger folk i kommentarerne netop en sådan liste.
@tbhdk Jeg har gjort det samme. Man kan finde noget information, men ingen list. Jeg er glad for alle mine F-droid-pakker, som udgør størstedelen af mine apps, og de øvrige er fra offentlige eller kendte, respekterede leverandører
-
Hvor mon listen over skadelige apps er at finde ...@anderslund @tbhdk jeg har slået 'protect' fra for længe siden. Virker som beskyttelsesdata til en overvågningsmafia. Men omvendt har jeg slået det til på min families telefoner. Jeg overvurderer nok min egen evne til at spotte farlige apps. Men omvendt: en pointe her er jo, at Google Log alle disse apps komme igennem før de blev opdaget efter xxxx tid.
-
@anderslund @tbhdk jeg har slået 'protect' fra for længe siden. Virker som beskyttelsesdata til en overvågningsmafia. Men omvendt har jeg slået det til på min families telefoner. Jeg overvurderer nok min egen evne til at spotte farlige apps. Men omvendt: en pointe her er jo, at Google Log alle disse apps komme igennem før de blev opdaget efter xxxx tid.
@andreasio @tbhdk Det er en gammel historie, jo. Lommelygte-apps, motions-apps osv fra sketchy leverandører der ukritisk installeres.
-
@andreasio @tbhdk Det er en gammel historie, jo. Lommelygte-apps, motions-apps osv fra sketchy leverandører der ukritisk installeres.
@anderslund @andreasio Jeg har valgt et hardware split som løsning. En standard Google android telefon til alle offentlige apps o.l. med rødt cover. Og en UnGoogle android telefon til det private med grønt cover.
-
@anderslund @andreasio Jeg har valgt et hardware split som løsning. En standard Google android telefon til alle offentlige apps o.l. med rødt cover. Og en UnGoogle android telefon til det private med grønt cover.
@tbhdk @andreasio Jeg overvejer at købe en ekstra telefon, kun til mobilepay, og mettemors stasilort hvis det nogensinde kommer ...
-
@tbhdk @andreasio Jeg overvejer at købe en ekstra telefon, kun til mobilepay, og mettemors stasilort hvis det nogensinde kommer ...
@anderslund @tbhdk @andreasio
Jeg skal hilse og sige at de første 3 mitid kodevisere er gratis, batteriet skulle holde i 10 år, og vigtigst, så er det ikke en enten-eller løsning.
Når der skal godkendes med mit id, kan man frit vælge mellem sin kodeviser, eller at bruge appen som sædvanligt.Så kan stasi-mobilen blive liggende i skuffen derhjemme.
-
@anderslund @tbhdk @andreasio
Jeg skal hilse og sige at de første 3 mitid kodevisere er gratis, batteriet skulle holde i 10 år, og vigtigst, så er det ikke en enten-eller løsning.
Når der skal godkendes med mit id, kan man frit vælge mellem sin kodeviser, eller at bruge appen som sædvanligt.Så kan stasi-mobilen blive liggende i skuffen derhjemme.
@pvrahbek @tbhdk @andreasio Det er ikke MitID der er problemet, men mobilepay. Og potentielt 'digital tegnebog' hvis den kommer, og hvis der er ting man ikke kan uden (som jeg vil/skal).