JP skriver* at kun 100.000 af 1,1 mio pendlere har ændret deres forskudsopgørelse for at få gavn af det forhøjede befordringsfradrag (som skulle afbøde de høje brændstofomkostninger).
-
@Laust Men det er jo samme antal dage - det er satsen pr dag som er ændret.
@sorenhave jo, men hvis man ikke føler sig specielt sikker på, at man rammer det antal dage i røven og ikke har akut brug for fradraget her og nu, hvorfor så påtage sig risikoen for et skattesmæk/forhøjet skatteprocent, når man opdager, at ens forudsigelse ikke holder?
-
@sorenhave jo, men hvis man ikke føler sig specielt sikker på, at man rammer det antal dage i røven og ikke har akut brug for fradraget her og nu, hvorfor så påtage sig risikoen for et skattesmæk/forhøjet skatteprocent, når man opdager, at ens forudsigelse ikke holder?
@Laust Men så er svarmulighed 2 jo dækkende

-
@Laust Men så er svarmulighed 2 jo dækkende

@sorenhave jeg kunne ikke læse hele svaret, står der "og er kæmpe kyllinger for at få et lille til moderat skattesmæk" til sidst, for så er det mig

-
@sorenhave jeg kunne ikke læse hele svaret, står der "og er kæmpe kyllinger for at få et lille til moderat skattesmæk" til sidst, for så er det mig

-
JP skriver* at kun 100.000 af 1,1 mio pendlere har ændret deres forskudsopgørelse for at få gavn af det forhøjede befordringsfradrag (som skulle afbøde de høje brændstofomkostninger).
Skyldes dette at ...
*: Gavelink:
https://jyllands-posten.dk/erhverv/ECE19642913/hjaelp-til-pendlere-samler-stoev/?shareToken=2761l5hd3np4akgt1v785fu9 #dktrp #dkpol #dkgreen@sorenhave jeg var faktisk ikke klar over at det blev vedtaget. Det er dog ikke relevant for mig.
-
@pmakholm Men så er du vel også omfattet af svarmulighed nr to i og med at du ikke har et cashflowproblem ift at betale den ekstra brændstofudgift.
@sorenhave Det er nok nærmere er aktivt valg om at være omfattet af svarmulighed nr tre.
Det er korrekt at vi ikke har likviditetsproblemer, men selv hvis min økonomi var presset ville jeg mene at det er et sundt princip at sprede presset ud på 12 måneder frem for at risikerer et ekstraordinært pres i maj.
-
Skyldes dette at ...
*: Gavelink:
https://jyllands-posten.dk/erhverv/ECE19642913/hjaelp-til-pendlere-samler-stoev/?shareToken=2761l5hd3np4akgt1v785fu9 #dktrp #dkpol #dkgreen@sorenhave at pendlere arbejder langt mere hjemme end de angiver
-
@sorenhave at pendlere arbejder langt mere hjemme end de angiver
@michammel @sorenhave det er i hvert fald tilfældet hos os. Omend det primært skyldes upålidelige tog, min husstands pendlertransport.
-
@michammel @sorenhave det er i hvert fald tilfældet hos os. Omend det primært skyldes upålidelige tog, min husstands pendlertransport.
@Koefoed @michammel Men det er jo ikke antallet af dage man skal ændre. Og svaret må så være nr 2.
-
@Koefoed @michammel Men det er jo ikke antallet af dage man skal ændre. Og svaret må så være nr 2.
@sorenhave @michammel jeg svarede nr3, for det tror jeg. Men har man færre dage, falder fradragsdagene, og måske tænker nogen at det så går lige op med at det pr dag bliver højere. Dunno.