Min Facebookkonto blev deaktiveret 24.
-
Velkommen velkommen! Vi andre nordiske ønsker deg hjertelig velkommen!
Knus big tech! Lenge leve selvstendighet og velvære!
Og jeg vil si dette: tjenester som FB reduserer verdien av de sosiale relasjonene dine. Når du går over til telefon nummer, epost osv. blir ting langt mer personlig, og du bruker mindre tid på relasjoner du egentlig ikke bryr deg om. De personene du sitter igjen med er de som virkelig betyr noe for deg. Du fjerner støyet, og sitter igjen med det ekte
@amici Mange tak.
Jeg mærker klart et skifte i kvaliteten nu i forhold til min tid på fx Facebook.
Før handlede det mere om kvantitet end kvalitet - nu er det omvendt.
Det er dejligt nærværende, befriende og støjfrit.Det er dejligt at møde relationer fra hele verden, der inspirerer med egne erfaringer herinde - som du siger: det ægte.
-
@jens Det er det samme jeg har oplevet.
Har haft dage hvor jeg rent ud sagt har været en sur kæ.....

Nu indfinder roen og glæden sig igen 🪷
-
@amici Mange tak.
Jeg mærker klart et skifte i kvaliteten nu i forhold til min tid på fx Facebook.
Før handlede det mere om kvantitet end kvalitet - nu er det omvendt.
Det er dejligt nærværende, befriende og støjfrit.Det er dejligt at møde relationer fra hele verden, der inspirerer med egne erfaringer herinde - som du siger: det ægte.
Jepp, kvalitet > kvantitet.
Men har du lyst til å støte på flere fine folk på nettet kan jeg anbefale deg å følge noen emneknagger (som vi kaller hashtags på norsk). F.eks. #Solarpunk (eller #Solpønk som jeg skriver på norsk), også finnes det en rekke fine emneknagger for natur og dyr, slik som:
#Caturday
#Mondog
#FungiFriday
#Mosstodon
#ThickTrunkTuesday / #ThickTrunkThursday -
Jepp, kvalitet > kvantitet.
Men har du lyst til å støte på flere fine folk på nettet kan jeg anbefale deg å følge noen emneknagger (som vi kaller hashtags på norsk). F.eks. #Solarpunk (eller #Solpønk som jeg skriver på norsk), også finnes det en rekke fine emneknagger for natur og dyr, slik som:
#Caturday
#Mondog
#FungiFriday
#Mosstodon
#ThickTrunkTuesday / #ThickTrunkThursday@amici Tak for at dele - dem vil jeg kigge lidt på
🤩 -
Min Facebookkonto blev deaktiveret 24. marts. Jeg har haft abstinenser. Nu føles det som om roen indfinder sig i krop, sind og sjæl.
Det er vildt jeg har været så afhængig af Facebook. Derfor tilgår jeg kun Mastodon fra min PC.
De vigtigste relationer er flyttet på Signal/SMS. Jeg er stadig informeret om de der betyder allermest. Lokale begivenheder finder jeg i onlineaviser.
Af alle de skift jeg har lavet de sidste mange måneder, er Facebook det hårdeste at komme igennem.
@lykkebrammer havde også abstinenser I lang tid, men det går over på et tidspunkt
jeg er stadig altid online, men bare sundere steder... -
@lykkebrammer havde også abstinenser I lang tid, men det går over på et tidspunkt
jeg er stadig altid online, men bare sundere steder...@CarstenBoll Synes mine er blevet bedre, efter jeg fik sat ord på dem herinde - for mig hjælper det at dele med jer andre meget.
Jeg prøver at begrænse mit onlineforbrug her på Mastodon ved fx kun at tilgå gennem browser på PC, og ikke have en app på min iPhone.
I går var vi i Kattegatcentret, og det var en dejlig oplevelse uden at hænge i min tlf., som jeg ofte gjorde før.
-
Min Facebookkonto blev deaktiveret 24. marts. Jeg har haft abstinenser. Nu føles det som om roen indfinder sig i krop, sind og sjæl.
Det er vildt jeg har været så afhængig af Facebook. Derfor tilgår jeg kun Mastodon fra min PC.
De vigtigste relationer er flyttet på Signal/SMS. Jeg er stadig informeret om de der betyder allermest. Lokale begivenheder finder jeg i onlineaviser.
Af alle de skift jeg har lavet de sidste mange måneder, er Facebook det hårdeste at komme igennem.
@lykkebrammer Jeg har haft det på samme måde med LinkedIn selvom jeg samtidigt, synes at LinkedIn er et ret nederen medie.
Da jeg slettede Facebook gik der nok en måned eller to inden det slap taget i mig. Men så var det også helt væk.
Har heller ikke Mastodon på min mobil
-
@lykkebrammer Jeg har haft det på samme måde med LinkedIn selvom jeg samtidigt, synes at LinkedIn er et ret nederen medie.
Da jeg slettede Facebook gik der nok en måned eller to inden det slap taget i mig. Men så var det også helt væk.
Har heller ikke Mastodon på min mobil
@engedal Jeg har aldrig været på LinkedIn.
Høre dog flere og flere snakke om at de egentligt gerne vil væk der fra, men "bare" tolerere det for nu, fordi der iflg. dem ikke er andre alternativer.Det er ret vildt man bliver så hooked på noget som rent faktisk ikke gavner en, og som man synes er trælst - det er jo det mest vanvittige ved det hele.
-
@engedal Jeg har aldrig været på LinkedIn.
Høre dog flere og flere snakke om at de egentligt gerne vil væk der fra, men "bare" tolerere det for nu, fordi der iflg. dem ikke er andre alternativer.Det er ret vildt man bliver så hooked på noget som rent faktisk ikke gavner en, og som man synes er trælst - det er jo det mest vanvittige ved det hele.
Ja, det korte er, at det er vanvittigt, når man tænker hele pakken med FB eller LinkedIn.
Lige nu tjekker jeg kun LinkedIn 1 gang pr 14 dag og målet er at fade helt ud.
Eneste andet medie jeg har er Mastodon.
Det er SÅ godt.
-
Ja, det korte er, at det er vanvittigt, når man tænker hele pakken med FB eller LinkedIn.
Lige nu tjekker jeg kun LinkedIn 1 gang pr 14 dag og målet er at fade helt ud.
Eneste andet medie jeg har er Mastodon.
Det er SÅ godt.
@engedal Det er også et godt mål at have, og en god måde at gøre det på.
Det samme gjorde jeg med Facebook. Instagram og Snapchat slettede jeg bare - så går der de der infamøse 30 dage, og så er det slut.
Jeg bruger stadig Messenger en lille smule til de Facebookrelationer, der ikke er flyttet med på Signal/tlf., og det føler jeg er okay.
Kan mærke jeg er blevet mere selektiv ang. hvad jeg sender ud den vej, og det er positivt.Jeg har også "kun" Mastodon - og ja, SÅ godt 🪷
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic