Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hurtigt spørgsmål!

Hurtigt spørgsmål!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danskertrutfediadmin
9 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • nickfrederiksen@expressional.socialN This user is from outside of this forum
    nickfrederiksen@expressional.socialN This user is from outside of this forum
    nickfrederiksen@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

Hurtigt spørgsmål!

Er der nogen der har erfaring med opsætning af en Friendica instans? Jeg er ved at sætte en op til OFF frivillige som gerne skulle være rimeligt godt lukket af fra omverdenen.

Jeg tror så jeg har fået vinget for meget af. Den lokale adressebog er tom. Også selvom der i hvert fald burde have mindst tre brugere synlige...

#danskertrut #fediadmin

S marcusxms@helvede.netM 2 Replies Last reply
    0
    • nickfrederiksen@expressional.socialN nickfrederiksen@expressional.social

Hurtigt spørgsmål!

Er der nogen der har erfaring med opsætning af en Friendica instans? Jeg er ved at sætte en op til OFF frivillige som gerne skulle være rimeligt godt lukket af fra omverdenen.

Jeg tror så jeg har fået vinget for meget af. Den lokale adressebog er tom. Også selvom der i hvert fald burde have mindst tre brugere synlige...

#danskertrut #fediadmin

S This user is from outside of this forum
      S This user is from outside of this forum
      svuorela@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@nickfrederiksen @jeppe har prøvet i hvert fald

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
      0
      • S svuorela@helvede.net

@nickfrederiksen @jeppe har prøvet i hvert fald

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
        jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
        jeppe@uddannelse.social
        wrote sidst redigeret af

@svuorela @nickfrederiksen ja, jeg har sat friendica.dk op. Men @marcusxms er den der har dyb indsigt.

marcusxms@helvede.netM 1 Reply Last reply
        0
        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@svuorela @nickfrederiksen ja, jeg har sat friendica.dk op. Men @marcusxms er den der har dyb indsigt.

marcusxms@helvede.netM This user is from outside of this forum
          marcusxms@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@jeppe @svuorela @nickfrederiksen Jeg ville have spurgt dig, ift. jeg ikke har sat en instans op. 😄 Ud over en lokal testinstans, men der er flere ting, deri kke virker der, som dog ikke gør det store ift. at teste ændringer.

Jeg tror den lokale adressebog virkede fint da jeg registrerede mig på friendica.dk. Men det kunne måske være relateret til worker/daemon ikke kører.

nickfrederiksen@expressional.socialN 1 Reply Last reply
          0
          • marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

@jeppe @svuorela @nickfrederiksen Jeg ville have spurgt dig, ift. jeg ikke har sat en instans op. 😄 Ud over en lokal testinstans, men der er flere ting, deri kke virker der, som dog ikke gør det store ift. at teste ændringer.

Jeg tror den lokale adressebog virkede fint da jeg registrerede mig på friendica.dk. Men det kunne måske være relateret til worker/daemon ikke kører.

wrote sidst redigeret af

@marcusxms @jeppe @svuorela Tror jeg fik det til at virke... Jeg havde slået så meget privacy til at nye brugere ikke blev published til det lokale register... tror jeg... Det ser ud til at virke nu...

0

Hurtigt spørgsmål!

#danskertrut #fediadmin

marcusxms@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@nickfrederiksen Altså listen over brugere? Jeg har ikke oplevet den ikke virkede, så ved ikke lige hvad årsagen kan være, men det kunne måske være hvis worker eller daemon ikke er blevet sat op til at køre kontinuerligt?

I øvrigt vil jeg anbefale at vente en uges tid da det nu lyder til det næste release kommer meget snart, og det er et års opdateringer, så der er sket en del, især bagvedliggende. friendica.dk kører allerede denne nye version da vi kører release branchen pt.

1 Reply Last reply
              0

@marcusxms @jeppe @svuorela Tror jeg fik det til at virke... Jeg havde slået så meget privacy til at nye brugere ikke blev published til det lokale register... tror jeg... Det ser ud til at virke nu...

marcusxms@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@nickfrederiksen @jeppe @svuorela Ah okay, lyder godt! Ift. den nye version kan du alternativt også bare opdatere, når den kommer. Det er ret let med git-versionen, men sikkert også hvis man kører den i docker. Friendica.dk kører pt. git-versionen og ikke gennem docker.

Apropos det nye release betyder det også at man får de nye oversættelser med, som vi har fået hævet fra måske 30-60/70%. Det meste, der ikke er oversat, er nu i backenden, som kun administratorer ser.

nickfrederiksen@expressional.socialN 1 Reply Last reply
                0
                • marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net

@nickfrederiksen @jeppe @svuorela Ah okay, lyder godt! Ift. den nye version kan du alternativt også bare opdatere, når den kommer. Det er ret let med git-versionen, men sikkert også hvis man kører den i docker. Friendica.dk kører pt. git-versionen og ikke gennem docker.

Apropos det nye release betyder det også at man får de nye oversættelser med, som vi har fået hævet fra måske 30-60/70%. Det meste, der ikke er oversat, er nu i backenden, som kun administratorer ser.

wrote sidst redigeret af

@marcusxms @jeppe @svuorela Jeg har en række issues, bla. oversættelser, som ser ud til at være løst i den næste version. Lige nu tester jeg bare og lever med det...

0

@marcusxms @jeppe @svuorela Jeg har en række issues, bla. oversættelser, som ser ud til at være løst i den næste version. Lige nu tester jeg bare og lever med det...

marcusxms@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@nickfrederiksen @jeppe @svuorela Ift. at teste, tænker jeg også du bør afprøve Bookface-temaet: https://gitlab.com/randompenguin/bookface

Det er et tema baseret på standardtemaet (Frio), som moderniserer en del forskellige ting. Personen bag er også i gang med et nyt tema, men det er ikke frigivet endnu. Vedkommende har i øvrigt også lavet udvidelser der gør det muligt at sætte coverbillede, eller at lave opslag med billedebaggrunde.

1 Reply Last reply
                    0
                    Svar
                    • Svar som emne
                    Login for at svare
                    • Ældste til nyeste
                    • Nyeste til ældste
                    • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.