Så er der nyt afsnit af Killswitch, hvor Asta får at vide, at hun gør det meget besværligt for dig selv (jeg ville sige selvsabotere)
-
Så er der nyt afsnit af Killswitch, hvor Asta får at vide, at hun gør det meget besværligt for dig selv (jeg ville sige selvsabotere).
Og så bliver det spillet en presbold til Zetland i kommentarsporet, hvor to medlemmer (jeg og en anden) kræver at Zetland skifter væk fra Slack og Google inden året er omme, ellers stopper vi vores medlemsskab.
https://www.zetland.dk/historie/sgoaes8C-mO9kqYDj-79460
#danskertrut #zetland #killswitch #danmarkskifter@Laust@ohai.socialFedt!
Og: tilgiv min ignorance, men er der nogen der kender til sagerne, der kan forklare mig hvad det er google og slack tilbyder ifht redaktionelt arbejde, som f.eks. zulip eller matrix og nextcloud ikke gør (forudsat at man lige bruger lidt tid på at lære værktøjerne, ligesom man lærte google drive og slack i sin tid) ? -
Så er der nyt afsnit af Killswitch, hvor Asta får at vide, at hun gør det meget besværligt for dig selv (jeg ville sige selvsabotere).
Og så bliver det spillet en presbold til Zetland i kommentarsporet, hvor to medlemmer (jeg og en anden) kræver at Zetland skifter væk fra Slack og Google inden året er omme, ellers stopper vi vores medlemsskab.
#danskertrut #zetland #killswitch #danmarkskifter@Laust tak for at dele. Men ærlig talt! Sikke en omgang plaprende sludder.
Og at lade ham Sebastian påstå at der ikke findes alternativer til de lede google og slask som er på niveau eller bedre, er dårlig journalistik. Sebastian er prototypen på vores problem: har slået sig op på at kunne bruge de dataslugende teknologier, og aner ikke hvad der er indeni. Da de bruger det alle andre gør kan de, når de bliver spurgt om alternativ, uden at vide noget som helst påstå det er dårligt. Føj for den.
-
@alf149 hvilken DNS er det, om jeg må spørge? (Jeg har lige bikset med min egen, så jeg er nysgerrig)
@Laust
Er lige skiftet fra 2x pi-hole med sync
Til tecknetium der har rigtig DNS og rigtig HA(cluster).
Så jeg har flere DNS muligheder internt -
@alf149 hvilken DNS er det, om jeg må spørge? (Jeg har lige bikset med min egen, så jeg er nysgerrig)
@Laust
Er ikke helt voksen nok til powerdns eller bind lokalt, skal have en gui sutteklud lidt endnu. -
@Laust
Er lige skiftet fra 2x pi-hole med sync
Til tecknetium der har rigtig DNS og rigtig HA(cluster).
Så jeg har flere DNS muligheder internt@alf149 det lyder fedt og nok lidt over, hvad jeg har tid til lige nu

-
@Laust tak for at dele. Men ærlig talt! Sikke en omgang plaprende sludder.
Og at lade ham Sebastian påstå at der ikke findes alternativer til de lede google og slask som er på niveau eller bedre, er dårlig journalistik. Sebastian er prototypen på vores problem: har slået sig op på at kunne bruge de dataslugende teknologier, og aner ikke hvad der er indeni. Da de bruger det alle andre gør kan de, når de bliver spurgt om alternativ, uden at vide noget som helst påstå det er dårligt. Føj for den.
@jeppe har et også meget glad for AI, så jeg havde allerede fordomme før denne artikel.
https://www.zetland.dk/historie/s0KswR0x-mO9kqYDj-454de -
@Laust@ohai.socialFedt!
Og: tilgiv min ignorance, men er der nogen der kender til sagerne, der kan forklare mig hvad det er google og slack tilbyder ifht redaktionelt arbejde, som f.eks. zulip eller matrix og nextcloud ikke gør (forudsat at man lige bruger lidt tid på at lære værktøjerne, ligesom man lærte google drive og slack i sin tid) ? -
@alf149 det lyder fedt og nok lidt over, hvad jeg har tid til lige nu

@Laust ja, tid er altid den største barriere for learninglab. Det var jule-nytårs ferie projektet og er først fuld implementeret her efter uge 7

DNS er det eneste jeg leger med der påvirker familien.
-
-
@Laust ja, tid er altid den største barriere for learninglab. Det var jule-nytårs ferie projektet og er først fuld implementeret her efter uge 7

DNS er det eneste jeg leger med der påvirker familien.
@alf149 jeg har lige skulle sætte routeren til at bruge DNS over TLS (min tyske Fritz!Box gav problemer med, hvordan Hiper ville køre IPv4/DNS ). Det fungerer nu, men har åbenbart gjort, at min netværksprinter ikke duer. Jeg har prøvet med at pille ved mDNS, men ikke nok, eller også er noget andet galt.
-
#danskertrut #zetland #killswitch #danmarkskifter@Laust tusind tak for at dele artiklen med os.
Det er fedt hvordan hun er blevet konverteret
Men jeg køber ikke konklusionen at fri software er dårligere og at det derfor vil gå ud over forretningen. Ja, det vil være svært at skifte, men når alle har vænnet sig til det kan de præcis det samme som før - eller mere. -
@alf149 jeg har lige skulle sætte routeren til at bruge DNS over TLS (min tyske Fritz!Box gav problemer med, hvordan Hiper ville køre IPv4/DNS ). Det fungerer nu, men har åbenbart gjort, at min netværksprinter ikke duer. Jeg har prøvet med at pille ved mDNS, men ikke nok, eller også er noget andet galt.
@Laust DNS over tls er ekstern DNS opslag. Kan ikke se det skulle påvirke intern DNS, men mindre alm intern DNS på port 53 er slået fra på routeren.
-
-
#danskertrut #zetland #killswitch #danmarkskifter@Laust Jeg er meget glad for Zetland. Men den her gør mig helt vred. Det er så dårligt og dumt sat op det "eksperiment".
-
#danskertrut #zetland #killswitch #danmarkskifter@Laust Sebastians dommedagsbasuner om, at hele grundlaget for Zetlands forretning smuldrer, hvis de løsriver sig fra amerikansk tech, er godt nok træls læsning. Det må være svært for Asta at gengive det, der foregår, med en nogenlunde neutral journalistisk tone. Hun har opdaget, at teknologibrug ikke er neutralt eller apolitisk, det handler ikke kun om tekniske valg, men om ideologiske kampe.
-
@Laust DNS over tls er ekstern DNS opslag. Kan ikke se det skulle påvirke intern DNS, men mindre alm intern DNS på port 53 er slået fra på routeren.
@alf149 pas, jeg fandt et par issues på det. Det lod til at være, hvordan Linux sætter noget håndtering op, som kan påvirke netværksprinterhåndtering i CUPS. Der er åbenbart noget navngivning, som kan skifte, og som det ikke altid selv håndtere pænt.
-
@Laust Jeg er meget glad for Zetland. Men den her gør mig helt vred. Det er så dårligt og dumt sat op det "eksperiment".
@asbjornn ja, som kollektivet påpeger, så virker det som om man har lavet opsætningen, så det ville blive så spændende som muligt - og været lidt ligeglad med forsøgets succes. Jeg skal ikke kunne sige om det er ond vilje eller inkompetence/uvidenhed.
-
@Laust Sebastians dommedagsbasuner om, at hele grundlaget for Zetlands forretning smuldrer, hvis de løsriver sig fra amerikansk tech, er godt nok træls læsning. Det må være svært for Asta at gengive det, der foregår, med en nogenlunde neutral journalistisk tone. Hun har opdaget, at teknologibrug ikke er neutralt eller apolitisk, det handler ikke kun om tekniske valg, men om ideologiske kampe.
@tokeriis jeg gengiver Sebastians svar. Jeg kunne desværre ikke copy-paste, så det bliver med screenshots.
Er der en nem måde at få lavet alt-tekst på? -
@tokeriis jeg gengiver Sebastians svar. Jeg kunne desværre ikke copy-paste, så det bliver med screenshots.
Er der en nem måde at få lavet alt-tekst på?@Laust Interessant nok, at han nu bare har sagt det sådan "for at pege på udfordringen". Men nu er det da bare for Asta Kongstad at tage den besked med på et ledelsesmøde.
Bortset fra de to app stores, så kan jeg, uden at være IT-guru, ikke se, hvordan de ikke kan udskifte resten, hvis de ønskede det (fx Cryptpad.org kunne til en start bruges i stedet for Workspace og Slack).
-
#danskertrut #zetland #killswitch #danmarkskifter@Laust Jeg tænkte det samme. De skal væk nu. De har selv startet det. Hvis de ikke gør det sender det et ret uheldigt signal.