Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Har sendt klage til Vipps via klageskjema.

Har sendt klage til Vipps via klageskjema.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
degooglevippsmobilepay
6 Indlæg 4 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fivrelden@fribygda.noF This user is from outside of this forum
    fivrelden@fribygda.noF This user is from outside of this forum
    fivrelden@fribygda.no
    wrote sidst redigeret af

Vipps fungerar ikkje lenger på mitt degoogla mobiloperativsystem /e/OS då de nyttar Google Services API til å låse ut mitt OS. Både av personvernomsyn, og samfunnsmessige beredskapsomsyn, finn eg det kritikkverdig at ei samfunnskritisk betalingsteneste som vipps i enkelte situasjonar og scenario kan vere, gjer seg avhengig av tekgiganten Google.

#degoogle #vipps #MobilePay

fivrelden@fribygda.noF 1 Reply Last reply
    3
    0
    • fivrelden@fribygda.noF fivrelden@fribygda.no

Vipps fungerar ikkje lenger på mitt degoogla mobiloperativsystem /e/OS då de nyttar Google Services API til å låse ut mitt OS. Både av personvernomsyn, og samfunnsmessige beredskapsomsyn, finn eg det kritikkverdig at ei samfunnskritisk betalingsteneste som vipps i enkelte situasjonar og scenario kan vere, gjer seg avhengig av tekgiganten Google.

#degoogle #vipps #MobilePay

fivrelden@fribygda.no
      wrote sidst redigeret af

Kvifor skal ei nordisk betalingsløysing gjere seg avhengig av eit amerikansk selskap som fylgjer amerikansk lovverk, spesielt sett i lys av noveranda geopolitikk og eit sterk ynskje og behov for europeiske tenester for stadig fleire europearar? GDPR gjeld i europa, men Google forheld seg ikkje til GDPR.

fivrelden@fribygda.noF 1 Reply Last reply
      0

Kvifor skal ei nordisk betalingsløysing gjere seg avhengig av eit amerikansk selskap som fylgjer amerikansk lovverk, spesielt sett i lys av noveranda geopolitikk og eit sterk ynskje og behov for europeiske tenester for stadig fleire europearar? GDPR gjeld i europa, men Google forheld seg ikkje til GDPR.

fivrelden@fribygda.no
        wrote sidst redigeret af

For meg som nordmann og europear er det uforståeleg at ei nordisk betalingsløysing, som også vett nytta som ID-løysing knytt opp mot fleire ulike tenester, stadig omfavnar ei amerikansk netteneste som arbeider imot europeisk GDPR-standard.

sab@hostux.socialS 1 Reply Last reply
        0
        • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop shared this topic
          tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
          anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic

For meg som nordmann og europear er det uforståeleg at ei nordisk betalingsløysing, som også vett nytta som ID-løysing knytt opp mot fleire ulike tenester, stadig omfavnar ei amerikansk netteneste som arbeider imot europeisk GDPR-standard.

sab@hostux.socialS This user is from outside of this forum
          sab@hostux.socialS This user is from outside of this forum
          sab@hostux.social
          wrote sidst redigeret af

@fivrelden Jeg klagde til Vippe mens det fortsatt fungerte sånn noenlunde. De kom tilbake med et relativt generisk svar om at de var klar over problemet og utforsket alternativer, men at de ikke ville love noe.

Noen måneder senere sluttet det å fungere helt. Klart, det er jo et alternativ.

Kan ikke si jeg er veldig håpefull, men det er definitivt viktig å gjøre oss hørt. Så takk for at du klager! Hovedutfordringen er at de skjønner at dette er et bredere problem enn et par ekstreme raringer.

dazo@infosec.exchangeD 1 Reply Last reply
          0
          • sab@hostux.socialS sab@hostux.social

@fivrelden Jeg klagde til Vippe mens det fortsatt fungerte sånn noenlunde. De kom tilbake med et relativt generisk svar om at de var klar over problemet og utforsket alternativer, men at de ikke ville love noe.

Noen måneder senere sluttet det å fungere helt. Klart, det er jo et alternativ.

Kan ikke si jeg er veldig håpefull, men det er definitivt viktig å gjøre oss hørt. Så takk for at du klager! Hovedutfordringen er at de skjønner at dette er et bredere problem enn et par ekstreme raringer.

dazo@infosec.exchangeD This user is from outside of this forum
            dazo@infosec.exchangeD This user is from outside of this forum
            dazo@infosec.exchange
            wrote sidst redigeret af

@sab @fivrelden

Tenkte jeg skulle sende inn en ny klage selv nå. Hvis det er mange nok av oss, så kanskje de skjønner at det er en større gruppe brukere - og dermed kan de heller ikke skjule seg bak "for få brukere"-argumentet.

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
            0
            • dazo@infosec.exchangeD dazo@infosec.exchange

@sab @fivrelden

Tenkte jeg skulle sende inn en ny klage selv nå. Hvis det er mange nok av oss, så kanskje de skjønner at det er en større gruppe brukere - og dermed kan de heller ikke skjule seg bak "for få brukere"-argumentet.

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
              anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
              anderslund@expressional.social
              wrote sidst redigeret af

@dazo @sab @fivrelden Godt at klage. Vi er en del der har klaget her i DK. Det ville afgjort klæde vipps/mobilepay at gå væk fra google play api.

Jeg har installeret (dansk) mobilpay på min FP3 + /e/os + MicroG for nylig, med brave som standard browser, og det gik fint. Jeg bruger det ikke så meget, så jeg ved ikke om det bliver ved med at fungere.

1 Reply Last reply
              0
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.