Hvad synes du, det danske Fedivers mangler?
-
@jeppe @Gjoel @simonjust Tak for invitationen. Oprettede bruger uden problemer. Det tog 2 minutter.
Det ligner et websted fra 80' - myspace eller sådan noget
Jeg håber også virkeligt, den får en facelift
@himmelfalden @jeppe @Gjoel @simonjust Det lykkedes ikke for mig. Den nægter at acceptere password og jeg får ingen reset mail.
-
@himmelfalden @jeppe @Gjoel @simonjust Det lykkedes ikke for mig. Den nægter at acceptere password og jeg får ingen reset mail.
@mok0 @himmelfalden @Gjoel @simonjust kort forklaring: der er røget mere end tusind mails ud fra maskinen i dag. Mit mailrelay, mailersend, har sat en pause (har en gratis version). Så kommer fri i morgen.
Længere forklaring: cloud-udbyder hetzner har lukket for mail fra nye instanser for at forhindre spam. Kan ophæves efter en måned.
Har forsøgt at få min anden server til at fungere som relay, men ikke lykkedes. Jeg prøver igen. -
E engedal@mastodon.online shared this topic
M malte shared this topic
-
@mok0 @himmelfalden @Gjoel @simonjust kort forklaring: der er røget mere end tusind mails ud fra maskinen i dag. Mit mailrelay, mailersend, har sat en pause (har en gratis version). Så kommer fri i morgen.
Længere forklaring: cloud-udbyder hetzner har lukket for mail fra nye instanser for at forhindre spam. Kan ophæves efter en måned.
Har forsøgt at få min anden server til at fungere som relay, men ikke lykkedes. Jeg prøver igen.@jeppe @himmelfalden @Gjoel @simonjust Nå, nu fik jeg email fra friendica, men password reset virker stadigvæk ikke. Jeg får bare den samme login skærm når jeg trykker "reset" og besked om at kigge i email. Det er en uendelig løkke...
-
@jeppe @himmelfalden @Gjoel @simonjust Nå, nu fik jeg email fra friendica, men password reset virker stadigvæk ikke. Jeg får bare den samme login skærm når jeg trykker "reset" og besked om at kigge i email. Det er en uendelig løkke...
@mok0 @himmelfalden @Gjoel @simonjust ja, jeg kæmper med mail som holdes tilbage fordi der serveres for mange. Jeg siger til når det virker.
-
Brugervenlighed - man skal være lidt skabsnørdet for at forstå hvad det er man skal gøre - og samspil mellem applikationer - vi har vænnet os til at ting spiller sammen som gør det nemt at bruge. Realiteten er at vi sælger jo gerne vores data for dovenskabens skyld - men skal man have den almene bruger over og ikke kun den politisk bevidste/skabsnørdede så kræver det en brugervenlighedsindsats.
-
@mok0 @himmelfalden @Gjoel @simonjust ja, jeg kæmper med mail som holdes tilbage fordi der serveres for mange. Jeg siger til når det virker.
@jeppe @himmelfalden @Gjoel @simonjust Det er tilsyneladende ikke mail der er problemet. Det er når jeg klikker på linket i mailen og serveren burde nulstille mit password, sker der ingenting. Jeg sendes bare tilbage til at bede om et nyt reset.
-
@jeppe @himmelfalden @Gjoel @simonjust Det er tilsyneladende ikke mail der er problemet. Det er når jeg klikker på linket i mailen og serveren burde nulstille mit password, sker der ingenting. Jeg sendes bare tilbage til at bede om et nyt reset.
@mok0 @himmelfalden @Gjoel @simonjust nå sådan! Kan du sige et nøjagtigt tidspunkt, så kan jeg se i loggen om der er noget.
-
Brugervenlighed - man skal være lidt skabsnørdet for at forstå hvad det er man skal gøre - og samspil mellem applikationer - vi har vænnet os til at ting spiller sammen som gør det nemt at bruge. Realiteten er at vi sælger jo gerne vores data for dovenskabens skyld - men skal man have den almene bruger over og ikke kun den politisk bevidste/skabsnørdede så kræver det en brugervenlighedsindsats.
@YongSun Enig i at brugervenligheden er der hvor der skal udvikles mest på fediverset. I mellemtiden tror jeg det der kan batte allermest er flere folk der gerne vil gøre det til sin opgave at hjælpe, assistere, byde folk velkommen og få dem over de første bump. Noget mere værtskab. @simonjust@mstdn.dk
-
@Gjoel @simonjust Jamen, så har jeg da oprettet https://friendica.dk til os alle sammen.
Jeg håber meget at I vil oprette en bruger og begynde at invitere de af jeres familie og venner som er klar på at være avantgarde og accepterer at alt ikke er som det var på den anden side af hegnet.I første omgang har jeg sat krav om godkendelse på nye brugere, så der ikke kommer for mange bots ind.
Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med at være administrator eller moderator.@jeppe Jeg er hoppet på
Jeg har tidligere prøvet friendica.world, men jeg synes at den var meget sløv.
friendica.dk kører derimod meget mere smooth.
Kan du dele lidt info om specs og brug af resurser? -
@jeppe Jeg er hoppet på
Jeg har tidligere prøvet friendica.world, men jeg synes at den var meget sløv.
friendica.dk kører derimod meget mere smooth.
Kan du dele lidt info om specs og brug af resurser?@gispyskov cx32 fra hetzner https://www.hetzner.com/cloud/. Jeg ved ikke hvilke data der bedst viser load. Så sig gerne hvad du ønsker. Der er allerede 140 brugere.