Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
50 Indlæg 20 Posters 89 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

    @IbenChristiane Te. Jeg drak ikke kaffe, før jeg blev midt i 30'erne og var glad for te før da. Så glemte jeg te lidt i mange år, men så købte jeg en dag noget god te ... og nu drikker jeg te, hvis jeg får lyst til noget varmt at drkke (ud over min morgenkaffe).

    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #5

    @Camlarsch nåja, gad vide hvorfor jeg er holdt med det? Tror måske, jeg ikke rigtig har fundet det gode, siden det blev umuligt at købe candy cane lane. Jeg må lige prøve igen. Det har dog ikke samme feel som kaffen.

    camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
    0
    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

      Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

      lbheuschkel@helvede.netL This user is from outside of this forum
      lbheuschkel@helvede.netL This user is from outside of this forum
      lbheuschkel@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #6

      @IbenChristiane Te. XD

      ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
      0
      • bauhausmensch@norden.socialB bauhausmensch@norden.social

        @IbenChristiane

        på det seneste kan jeg godt lide at drikke te, Earl Grey, varmt.

        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #7

        @bauhausmensch jeg har før drukket masser af te, men jeg gider det heller ikke så meget nu.

        1 Reply Last reply
        0
        • lbheuschkel@helvede.netL lbheuschkel@helvede.net

          @IbenChristiane Te. XD

          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
          ibenchristiane@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #8

          @lbheuschkel ja, det siger alle 😅 det er da også indlysende, men jeg er også lidt færdig med te for tiden, synes jeg. Det mangler fylden.

          lbheuschkel@helvede.netL 1 Reply Last reply
          0
          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

            @lbheuschkel ja, det siger alle 😅 det er da også indlysende, men jeg er også lidt færdig med te for tiden, synes jeg. Det mangler fylden.

            lbheuschkel@helvede.netL This user is from outside of this forum
            lbheuschkel@helvede.netL This user is from outside of this forum
            lbheuschkel@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #9

            @IbenChristiane Jeg laver også en tomatsuppe baseret på flåede tomater, røde linser, og lidt mælk, krydres efter smag. Bliver ikke dårligere af et stykke kød men kan sagtens være vegetarisk.

            Det bruger jeg som varm drik når jeg også skal have protein indenbords (mest fra linserne).

            ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
            0
            • lbheuschkel@helvede.netL lbheuschkel@helvede.net

              @IbenChristiane Jeg laver også en tomatsuppe baseret på flåede tomater, røde linser, og lidt mælk, krydres efter smag. Bliver ikke dårligere af et stykke kød men kan sagtens være vegetarisk.

              Det bruger jeg som varm drik når jeg også skal have protein indenbords (mest fra linserne).

              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
              ibenchristiane@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #10

              @lbheuschkel okay, det var overraskende, men slet ikke dårligt. Tak!

              1 Reply Last reply
              0
              • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                hunspirillen@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #11

                @IbenChristiane Jeg er begyndt at drikke bukkehornsthe. Hvis du er efter "fylde" ville jeg måske sige kakao eller varm hyldeblomst. Har du prøvet dirty chai?

                ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                0
                • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                  Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                  pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                  pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                  pmakholm@social.data.coop
                  wrote sidst redigeret af
                  #12

                  @IbenChristiane Det har godt nok ikke fylden, men da jeg skulle skære ned for kaffen drak jeg meget kogende vand.

                  Det smagte ikke af meget, men det gab stadigvæk den rigtige fornemmelse af at sidde og drikke noget varmt.

                  ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                  0
                  • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                    @Camlarsch nåja, gad vide hvorfor jeg er holdt med det? Tror måske, jeg ikke rigtig har fundet det gode, siden det blev umuligt at købe candy cane lane. Jeg må lige prøve igen. Det har dog ikke samme feel som kaffen.

                    camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                    camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                    camlarsch@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #13

                    @IbenChristiane Det er lidt mærkeligt, at kaffe "overdøver" alt det andet. Jeg har fået det til at virke ved at "forvente" noget andet, tror jeg.

                    ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                    0
                    • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                      @IbenChristiane Det er lidt mærkeligt, at kaffe "overdøver" alt det andet. Jeg har fået det til at virke ved at "forvente" noget andet, tror jeg.

                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                      ibenchristiane@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #14

                      @Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også. 🤷🏼‍♀️

                      camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
                      0
                      • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

                        @IbenChristiane Det har godt nok ikke fylden, men da jeg skulle skære ned for kaffen drak jeg meget kogende vand.

                        Det smagte ikke af meget, men det gab stadigvæk den rigtige fornemmelse af at sidde og drikke noget varmt.

                        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                        ibenchristiane@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #15

                        @pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪

                        pmakholm@social.data.coopP 1 Reply Last reply
                        0
                        • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                          @IbenChristiane Jeg er begyndt at drikke bukkehornsthe. Hvis du er efter "fylde" ville jeg måske sige kakao eller varm hyldeblomst. Har du prøvet dirty chai?

                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          ibenchristiane@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #16

                          @hunspirillen jeg har førhen lavet masser af chai. Måske skulle jeg lige give det et skud igen.

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                            Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                            mieknielsen@helvede.netM This user is from outside of this forum
                            mieknielsen@helvede.netM This user is from outside of this forum
                            mieknielsen@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af
                            #17

                            @IbenChristiane Bouillion? Mht te, så synes jeg der er stor forskel på te, og når jeg er kaffetræt, går jeg efter matcha (incl hele piskeriet af pulver, undskyld jeg tror det er stavet forkert, men det er et af dé ord for mig) eller chai, som jeg synes "fylder" mere

                            ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                            0
                            • mieknielsen@helvede.netM mieknielsen@helvede.net

                              @IbenChristiane Bouillion? Mht te, så synes jeg der er stor forskel på te, og når jeg er kaffetræt, går jeg efter matcha (incl hele piskeriet af pulver, undskyld jeg tror det er stavet forkert, men det er et af dé ord for mig) eller chai, som jeg synes "fylder" mere

                              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                              ibenchristiane@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #18

                              @MieKNielsen ja, jeg er også begyndt med matcha, øver mig stadig i balancen mellem mælk og te, svært for mig lige at ramme. (Jeg tror i øvrigt du har stavet det helt rigtigt, og ellers, no worries, den slags behøver man aldrig undskylde for ❤️) Tak!

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                @Camlarsch ja det er en god pointe med forventningen, jeg tror også, det er der, den halter for mig. Te er ligesom også ‘for varmt for længe’ 🤪 Jeg drikker kogt vand om morgenen, det kan være jeg bare skulle prøve med det op ad dagen også. 🤷🏼‍♀️

                                camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                camlarsch@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #19

                                @IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).

                                ondekvinde@helvede.netO ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
                                0
                                • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                  @pmakholm ja, jeg drikker kogt vand om morgenen, og måske skal jeg bare prøve med det senere på dagen også. Det er nemlig ikke så dumt, som det kunne lyde. På en måde (det er virkelig underligt) er det ligesom tykkere end te 🤪

                                  pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                                  pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                                  pmakholm@social.data.coop
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #20

                                  @IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.

                                  ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                    Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                                    carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                                    carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                                    carstenboll@mstdn.dk
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #21

                                    @IbenChristiane

                                    Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.

                                    pms@cupoftea.socialP ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
                                    0
                                    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                      Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                                      pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                                      pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                                      pms@cupoftea.social
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #22

                                      @IbenChristiane min mave kan ikke med espresso (som er den eneste kaffe jeg ægte kan lide) så jeg drikker te. Gerne earl grey og gerne flere liter om dagen. Hvis det skal have max fylde så varm chokolade af 100g mørk chokolade, 1 dl kakaopulver (helst ikke den fedtfattige) 6-8 spk sukker (afhængig af hvor mørk chokoladen er 85% trænger til lidt ekstra sukker) 1 dl vand og en liter mælk. Portion her er til 6-8 personer det er meget godt og meget tungt.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                                        @IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).

                                        ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                                        ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                                        ondekvinde@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #23

                                        @Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.

                                        camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                                          @IbenChristiane

                                          Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.

                                          pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                                          pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                                          pms@cupoftea.social
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #24

                                          @IbenChristiane @CarstenBoll frisk mynte med lidt brændenælde er også godt. Brændenælde giver den bund som mynte kan mangle. Alternativt til brændenælder er anisisop. Salvie med honning er også godt, men er ikke noget jeg kan drikke litervis af.

                                          1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper