Nu er den politiske korrekthed og cancel-kulturen gået alt for langt!
-
@pelle @siggi @dj_brevet enig selvom jeg ikke har lyttet til dj_brevet endnu, men tak for anbefaling
#UtopiskFrontPodcast kan også anbefales
@DeyCi_DustRain
( men måske er jeg bare tvær over at ulrik piller mine veganske klistermærker ned ) -
Krænkelseskulturen på højrefløjen er stukket helt af, de kan ikke klare der bliver lavet memes med politisk kritik af deres holdninger:
Hør @maiathecyberwitch og Anne og forklare hvad der er op og ned den Shit storm i et glas vand:
https://cybernauterne.dk/podcast/cybernormer-33-shitstorm-i-et-glas-vand/
De Konservative I Købemhavn udtaler I p1 morgen i dag, at de vil fratage Vega deres støtte, da de har en koncert med et band de ikke kan li.
Endnu engang er højrefløjen, så krænket af, at ikke alle deler deres definition af politisk korrekthed, at de ønsker at cancle.
Læs om sagen her: https://www.tv2kosmopol.dk/koebenhavn/rapgruppe-med-terrorsigtet-medlem-skal-spille-koncerter-i-kobenhavn-de104
#hykleri #dkPol #ytringsfrihed #CancelCulture #krænkelseskultur #VegaSpillested #KneeCap #Palæstina
-
De Konservative I Købemhavn udtaler I p1 morgen i dag, at de vil fratage Vega deres støtte, da de har en koncert med et band de ikke kan li.
Endnu engang er højrefløjen, så krænket af, at ikke alle deler deres definition af politisk korrekthed, at de ønsker at cancle.
Læs om sagen her: https://www.tv2kosmopol.dk/koebenhavn/rapgruppe-med-terrorsigtet-medlem-skal-spille-koncerter-i-kobenhavn-de104
#hykleri #dkPol #ytringsfrihed #CancelCulture #krænkelseskultur #VegaSpillested #KneeCap #Palæstina
Uha, nu kan Venstre og Danmarks Demokraterne ikke holde sig tilbage længere. Tid til at indskrænke ytringsfriheden!
Hvis politiet ikke med det samme anholder Thorkil Laursen for at fortælle om sin fortid i Blekingegade Banden, så skal lovgivningen ændres, så det ikke længere kræver "Konkret og tydelig tilslutning til terror" at blive dømt for terrorbilligelse. Nu skal vage formuleringer om anti-imperialistisk aktivisme være nok:
https://www.dr.dk/lyd/p1/p1-morgen/p1-morgen-2025/soendag-27-jul-2025-11802533307
-
@DeyCi_DustRain
ja, jeg må indrømme at jeg lytter til den, men synes den tilgang med »for meget handling, for lidt bøger« er kedelig, især når den konkrete boganbefaling, der så endeligt kommer, lyder sådan her:@pelle tja jeg har i hvert fald fået lyst til at læse mere og går også til bogklub nu... men bortset fra det, så er jeg 17 minutter inde i den første "hallo hvem er det" og jeg har allerede smilt, grint og danset for mig selv!
-
@pelle tja jeg har i hvert fald fået lyst til at læse mere og går også til bogklub nu... men bortset fra det, så er jeg 17 minutter inde i den første "hallo hvem er det" og jeg har allerede smilt, grint og danset for mig selv!
@DeyCi_DustRain
... men har du også fået lyst til at UDFØRE mere anarkisme? -
@DeyCi_DustRain
... men har du også fået lyst til at UDFØRE mere anarkisme?@pelle Ja, det tænker jeg. Bogklubben er for mig udførelse af anarki. Jeg kan godt lide at tænke at min anarkisme har en kollektivistisk dimension og hver gang jeg frivilligt styrker relationer i mine fællesskaber er det en anarkistisk handling, på den måde er det at læse/nørde noget, sammen med andre, anarkistisk.
-
@pelle Ja, det tænker jeg. Bogklubben er for mig udførelse af anarki. Jeg kan godt lide at tænke at min anarkisme har en kollektivistisk dimension og hver gang jeg frivilligt styrker relationer i mine fællesskaber er det en anarkistisk handling, på den måde er det at læse/nørde noget, sammen med andre, anarkistisk.
@pelle UtopiskFrontPodcasten er for mig inspirerende, fordi jeg opfatter at de prøver at gøre noget lignende.
Jeg er enig i at lydklippet lyder tørt, men jeg ser ikke noget problem i det. At der anbefales noget man ikke engang selv har læst, får mig bare til at slappe af, jeg behøver ikke at have læst alt og kommer heller ikke til at læse den, -
@pelle UtopiskFrontPodcasten er for mig inspirerende, fordi jeg opfatter at de prøver at gøre noget lignende.
Jeg er enig i at lydklippet lyder tørt, men jeg ser ikke noget problem i det. At der anbefales noget man ikke engang selv har læst, får mig bare til at slappe af, jeg behøver ikke at have læst alt og kommer heller ikke til at læse den,> At der anbefales noget man ikke engang selv har læst, får mig bare til at slappe af, jeg behøver ikke at have læst alt og kommer heller ikke til at læse den,
@DeyCi_DustRain, det er jeg glad for at høre, men det er det stik modsatte af deres intention. i episode 25 af #utopiskfrontpodcast fra konferencen i athen bliver der jamret for hårdt over at aktivister laver aktivisme frem for at læse bøger.
jeg kan finde et illustrativt lydklip hvis det er.
et andet eksempel:
hvert år i #danmark er der i hvert fald 15.000.000 børn, der bliver kvalt i gaskammer. de er 6 måneder unge grise, som lider en smertefuld kvælningsdød.
man kunne håbe at en anarkistisk podcast ville støtte op om direkte aktion imod sådan fascistisk vold af ubegribeligt omfang (men som der er "fremstillet en enighed" om at det er nornalt og i orden).
i stedet, i #utopiskfrontpodcast episode 23, bliver dyrefrigørelsesaktivister sammenlignet med konspirationsteoretiske nazister, der vil udslette alle jøder.
så ved man hvor de står.
-
Uha, nu kan Venstre og Danmarks Demokraterne ikke holde sig tilbage længere. Tid til at indskrænke ytringsfriheden!
Hvis politiet ikke med det samme anholder Thorkil Laursen for at fortælle om sin fortid i Blekingegade Banden, så skal lovgivningen ændres, så det ikke længere kræver "Konkret og tydelig tilslutning til terror" at blive dømt for terrorbilligelse. Nu skal vage formuleringer om anti-imperialistisk aktivisme være nok:
https://www.dr.dk/lyd/p1/p1-morgen/p1-morgen-2025/soendag-27-jul-2025-11802533307
DF er imod at overholde menneskerettighederne, da Danmark skal kunne diskriminere,så meget vi har lyst til og ikke lade andre bestemme hvad der er rigtigt og forkert.
Men når en udenlandske forfatter muligvis kan sigtes for en forbrydelse i et andet land, for at sige noget de ikke kan li. Uha hvor de er krænket.
På en dag, hvor der officielt er erklæret menneskeskabt hungersnød i Gaza, så er det højrefløjen synes er vigtigst at snakke om, deres krænkede følelser.
-
DF er imod at overholde menneskerettighederne, da Danmark skal kunne diskriminere,så meget vi har lyst til og ikke lade andre bestemme hvad der er rigtigt og forkert.
Men når en udenlandske forfatter muligvis kan sigtes for en forbrydelse i et andet land, for at sige noget de ikke kan li. Uha hvor de er krænket.
På en dag, hvor der officielt er erklæret menneskeskabt hungersnød i Gaza, så er det højrefløjen synes er vigtigst at snakke om, deres krænkede følelser.
> og for det andet, så er den organisation på terrorlisten i Danmark, siger hun.
hvor sjusket. der mangler et "ikke".