Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvad er den bedste film, du har set i (ikke-hjemme-)biografen i år og vil anbefale til andre?

Hvad er den bedste film, du har set i (ikke-hjemme-)biografen i år og vil anbefale til andre?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
12 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • anport@mastodon.socialA anport@mastodon.social

Hvad er den bedste film, du har set i (ikke-hjemme-)biografen i år og vil anbefale til andre?
    Min egen er nok ‘Bird’ (2024) af Andrea Arnold, tæt og skarpt forfulgt af ‘Bugonia’ (2025) af ham den skøre græker.
    Se dem gerne lige efter hinanden, hvis du en dag får muligheden, lol

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.social
    wrote sidst redigeret af

@anport altså, for mig står valget imellem "Elio", "Gabbys dukkehus filmen" og "Zootropolis 2", for det er dem jeg har set i år. 😁 Vil ikke ligefrem anbefale Gabbys dukkehus, men den var heldigvis nogenlunde til at holde ud. Jeg grinede nok mest til Zootropolis, men tror alligevel jeg vil sige at Elio får den største anbefaling. Den er helt sin egen og virkelig fin.

anport@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
    0

Min egen er nok ‘Bird’ (2024) af Andrea Arnold, tæt og skarpt forfulgt af ‘Bugonia’ (2025) af ham den skøre græker.

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
      tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
      tofticles@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@anport Jeg ruller med K:Pop Monster hunters & Chainsaw Man - et par friske pust med noget, der ikke er bundet op på vestlig kultur og som jeg var voldsomt underholdt af.

0
      • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net

@anport Jeg ruller med K:Pop Monster hunters & Chainsaw Man - et par friske pust med noget, der ikke er bundet op på vestlig kultur og som jeg var voldsomt underholdt af.

anport@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
        anport@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@tofticles fedt - dem vil jeg tjekke u' ved lejlighed

1 Reply Last reply
        0
        • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@anport altså, for mig står valget imellem "Elio", "Gabbys dukkehus filmen" og "Zootropolis 2", for det er dem jeg har set i år. 😁 Vil ikke ligefrem anbefale Gabbys dukkehus, men den var heldigvis nogenlunde til at holde ud. Jeg grinede nok mest til Zootropolis, men tror alligevel jeg vil sige at Elio får den største anbefaling. Den er helt sin egen og virkelig fin.

anport@mastodon.social
          wrote sidst redigeret af

@benjaminlj 'Elio' må jeg lige læse op, tak. 'Gabbys dukkehus' lyder som en spændende film, hvis man har taget lsd, lol.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
          0
          • J johnrohde@helvede.net

@anport Det andet Offer. Med musik af Lydmor.
            Den er meget intens.
            https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmdatabasen/film/118598

anport@mastodon.social
            wrote sidst redigeret af

@johnrohde nå ja, jeg kan godt huske, da den kom ud, ville se den, men så så en trailer i biffen for den før en anden film. Uha. Filmen må være 100 gange bedre end traileren, håber jeg.

J 1 Reply Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic

bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
              bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
              bogwitch@social.data.coop
              wrote sidst redigeret af

@anport Det bliver Nosferatu. En fantastisk biograffilm! Robert Eggers films billedsider er virkelig gode på det store lærred.
              ..men jeg har vist kun set to film i biografen i år. Fordi jeg bliver så rasende over varigheden af reklamerne.
              Har dog fundet ud af at Øst for Paradis (Århus' arthouse bio) sælger klippekort med 5 billetter for 400kr. Det er en pris jeg faktisk synes er rimelig. Så flere biograf ture venter i ‘26 🙂

1 Reply Last reply
              0

@benjaminlj 'Elio' må jeg lige læse op, tak. 'Gabbys dukkehus' lyder som en spændende film, hvis man har taget lsd, lol.

benjaminlj@virup.social
                wrote sidst redigeret af

@anport nu du siger det kunne LSD være en god forklaring på hele konceptet bag "Gabbys Dukkehus". Alle mennesker i filmen kunne i hvert fald godt være voldsomt påvirkede og derfor hallucinere nogle ret funky ting.

0

@johnrohde nå ja, jeg kan godt huske, da den kom ud, ville se den, men så så en trailer i biffen for den før en anden film. Uha. Filmen må være 100 gange bedre end traileren, håber jeg.

J This user is from outside of this forum
                  J This user is from outside of this forum
                  johnrohde@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@anport Jeg så filmen i forbindelse med #sonicdays2025 hos Sonic College i Kolding og i fuld Atmos på deres mix stage.
                  Det er ikke en tju-bang film, men lavet meget dokumentarisk og er intens. Ikke mindst pga. lydsiden.

0
                  • J johnrohde@helvede.net

@anport Jeg så filmen i forbindelse med #sonicdays2025 hos Sonic College i Kolding og i fuld Atmos på deres mix stage.
                    Det er ikke en tju-bang film, men lavet meget dokumentarisk og er intens. Ikke mindst pga. lydsiden.

anport@mastodon.social
                    wrote sidst redigeret af

@johnrohde jeg vil gerne se den, min eneste anke er/var traileren, der præsenterede den lidt som en action-thriller blandet med socialrealisme, noget genreforvirret

1 Reply Last reply
                    0
                    • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@anport nu du siger det kunne LSD være en god forklaring på hele konceptet bag "Gabbys Dukkehus". Alle mennesker i filmen kunne i hvert fald godt være voldsomt påvirkede og derfor hallucinere nogle ret funky ting.

anport@mastodon.social
                      wrote sidst redigeret af

@benjaminlj ha ha, nu får jeg jo helt lyst til at se den 🙂

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.