"- I stedet for at have en Apple-Wallet, hvor man giver en stor techgigant en masse oplysninger, så får man en app, hvor man ikke deler oplysninger med alle mulige virksomheder fra udlandet."
-
"- I stedet for at have en Apple-Wallet, hvor man giver en stor techgigant en masse oplysninger, så får man en app, hvor man ikke deler oplysninger med alle mulige virksomheder fra udlandet."
Ligesom med MitID? Som er afhængig af, du Apple og Google nikker lodret til appen og telefonen, som den skal køre på? Det er, hvad der skal udgøre "digital suverænitet "?
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/slut-med-pas-paa-ferien-og-billed-id-i-kiosken-ny-app-skal-samle-det-hele-et
#danskertrut -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
"- I stedet for at have en Apple-Wallet, hvor man giver en stor techgigant en masse oplysninger, så får man en app, hvor man ikke deler oplysninger med alle mulige virksomheder fra udlandet."
Ligesom med MitID? Som er afhængig af, du Apple og Google nikker lodret til appen og telefonen, som den skal køre på? Det er, hvad der skal udgøre "digital suverænitet "?
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/slut-med-pas-paa-ferien-og-billed-id-i-kiosken-ny-app-skal-samle-det-hele-et
#danskertrut@Laust bliver spændende om det kræver at man bruger enten Google eller Apple og altså ofrer sig til de værste af de værste. Eller om man kan bruge et mobilOS der ikke er kontrolleret af dem (fx /e/os). Med MitID er det ikke muligt...
-
@Laust bliver spændende om det kræver at man bruger enten Google eller Apple og altså ofrer sig til de værste af de værste. Eller om man kan bruge et mobilOS der ikke er kontrolleret af dem (fx /e/os). Med MitID er det ikke muligt...
@jeppe jeg har tænkt mig at skrive til dem med henvisning til, at MitID lænker en til techgiganterne, og om de er opmærksomme på at undgå denne fejl i en tid, hvor digital suverænitet anses for vigtig.
-
@jeppe jeg har tænkt mig at skrive til dem med henvisning til, at MitID lænker en til techgiganterne, og om de er opmærksomme på at undgå denne fejl i en tid, hvor digital suverænitet anses for vigtig.
@Laust Tak!! Del gerne når du får svar. Jeg har været i stædig dialog med MitID-support og blev tilsidst ringet op af en chef for kunde-"service". Han sagde at de er i proces med at forstå deres ansvar og med måske at bløde op for deres undertrykkende krav om at der skal 200.000 brugere til før de interesserer sig for alternativer til de lede techgiganter. Sådan set en positiv oplevelse efter al den vrede jeg følte over deres systemer.