Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
snue@radikal.socialS

snue@radikal.social

@snue@radikal.social
About
Indlæg
59
Emner
8
Fremhævelser
460
Grupper
0
Følgere
1
Følger
2

Vis Original

Indlæg

Seneste Bedste Controversial

  • Jeg tænkte at skrive til nogle lokale kulturhuse og spørge om de ville dele deres begivenheder som en kalender man kan abonnerer på.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @siggi

    Super ide - tak 🙂

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg tænkte at skrive til nogle lokale kulturhuse og spørge om de ville dele deres begivenheder som en kalender man kan abonnerer på.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Jeg tænkte at skrive til nogle lokale kulturhuse og spørge om de ville dele deres begivenheder som en kalender man kan abonnerer på.

    Jeg kan ikke helt finde ud af det med kalender. Er det CalDav jeg skal efterspørger ?

    eller RSS ? ICalendar ?

    Jeg kan ikke rigtig finde ud af det og jeg vil helst ikke pege dem i en forkert retning

    Ikke-kategoriseret

  • Hey fediverse !
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @snittegodskontoret

    I've listened to the first episode of the trilogy. Wow, they are good at making podcasts !

    They mostly talk about library socialism (duh), but the fictional story they intertwine in the podcast tackles the question of whether to store everything ever created 🙂

    I'm looking forward to the next two episodes - thanks a lot for the recommendation 🙂

    Ikke-kategoriseret askfedi

  • Skøn anmeldelse i Politiken i dag af Gæld: De første 5000 år.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @malte

    Fed anmeldelse 🙂

    Jeg står i kø til at låne bogen på biblioteket - jeg glæder mig til at læse den 🙂

    Ikke-kategoriseret gælddeforste500 politiken boger dkbog fredagsbog

  • Hey fediverse !
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @snittegodskontoret Amazing 🙂

    I used to love the wrong boys, haha. I'll check that out 🙂

    Ikke-kategoriseret askfedi

  • Hey fediverse !
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @grob For example "low-effort relevant-now" media should be deleted faster than in depth videos discussing stuff that is relevant for longer. Both should be able to exist though.
    The decision of what to delete and how fast is necessarily subjective (I think).
    I am curious about how this can / should be done and if it is even necessary (I believe so) 🙂

    2/2

    Ikke-kategoriseret askfedi

  • Hey fediverse !
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @grob That is a nice perspective, but I am looking for something a bit different.
    Maybe something like "the duty to delete" ?

    To expand on my original post:
    I think we need to see data as a limited ressource.
    I don't think it is sustainable to store every piece of media ever made for ever. I also think some media should be stored for longer than others:

    1/2

    Ikke-kategoriseret askfedi

  • Hey fediverse !
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Hey fediverse !

    I love how you can put a lifespan on your posts on mastodon - I think this should be a mandatory feature everywhere.

    I am curious about whether this "temporality of data" has a name and if there are articles about it.

    I don't think the data storage performed by e.g. YouTube is sustainable at all and I am curious about how we can make the fediverse "sustainable".

    How do we decide the lifespan of different posts / videos / livestreams ?

    Please share your thoughts 🙂

    #AskFedi

    Ikke-kategoriseret askfedi

  • Jeg har læst lidt op på KKR, den amerikanske kapitalfond der i 2024 købte Tinderbox og Northside.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @decibyte

    haha - den ser fed ud - den må jeg få læst 🙂

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har læst lidt op på KKR, den amerikanske kapitalfond der i 2024 købte Tinderbox og Northside.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @lillenicx

    Fedt, tak 🙂

    Der er en masse at læse op på der 🙂

    Brett Christopher vil jeg helt klart tjekke ud 🙂

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har læst lidt op på KKR, den amerikanske kapitalfond der i 2024 købte Tinderbox og Northside.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @audunmb

    Det er fedt, at folk gør oprør rundt omkring - tak for at dele 🙂

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har læst lidt op på KKR, den amerikanske kapitalfond der i 2024 købte Tinderbox og Northside.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    De opkøbte en masse festivaller i 2024 og der har været meget modstand i Spanien og England. Jeg synes ikke, at jeg har set samme modstand i danmark.

    Den eneste gode artikel jeg har kunne finde om det er den her på spansk. I må gerne dele, hvis I har nogle gode artikler om dem på dansk eller engelsk 🙂

    https://www.elsaltodiario.com/economia/fondo-proisraeli-kkr-se-hace-grandes-festivales-espanoles-musica

    2/2

    Ikke-kategoriseret

  • Jeg har læst lidt op på KKR, den amerikanske kapitalfond der i 2024 købte Tinderbox og Northside.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Jeg har læst lidt op på KKR, den amerikanske kapitalfond der i 2024 købte Tinderbox og Northside. De er ikke ret fede 😕

    De investerer massere af penge i Israel, herunder mange boligprojekter i ulovligt besatte områder af Palæstina.

    De investerer også i en gasledning der løber igennem områder der tilhører den oprindelige befolkning i Canada.

    1/2

    Ikke-kategoriseret

  • I dag er det 7 år siden jeg gik fuld tid
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @Nadia

    Tillykke med de 7 år 🙂

    Det er surt, at vores sundhedssystem er lort (også) for transpersoner - vi har meget at kæmpe for ✊

    Ikke-kategoriseret

  • Så er Odenses våbenkonference overstået.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Odense Ser Rødt har også dækket demonstrationerne 🙂

    https://osrtv.dk/2026/06/04/droner-til-fred-ikke-til-krig/

    Ikke-kategoriseret

  • Så er Odenses våbenkonference overstået.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Jeg fik i øvrigt snakket med en masse kloge mennesker. Jeg tror jeg er imod al våbenproduktion nu.

    De fik mig overbevidst om, at min frygt for, at vi skulle mere i krig med Rusland eller USA i høj grad skyldes propaganda fra våben industrien. Der er penge i frygt.

    Jeg kan også godt se, at oprustning skaber mere oprustning skaber mere oprustning, så nogen bliver nødt til at trække stikket.

    Jeg er stadig bange for, at det måske er for naivt, men jeg er overbevist for nu 🙂

    3/3

    Ikke-kategoriseret

  • Så er Odenses våbenkonference overstået.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Så er Odenses våbenkonference overstået. Det var vældig dejligt at være sammen med en masse fredsaktivister. Vi havde kaffe med og rundstykker og smør ^^

    Vi stod foran indgangen, hvor alle de krigsglade skulle forbi. Udover de skilte og bannere man kan se på billedet, så delte vi også løbesedler ud. Det var jeg med til 🙂

    1/3

    Ikke-kategoriseret

  • Så er Odenses våbenkonference overstået.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Der var mange der tog imod dem. Der var flere der forsøgte at ignorere mig. Et par filmede mig også, men gad ikke snakke. Jeg synes godt nok, at det var vildt at få øjenkontakt med så mange mænd i dyre dyre biler og med blod på hænderne.

    Blandt de våbenfirmaer der var til stede var Terma (dansk) og Elbit Systems (israelsk). Begge to sælger våben til Israels folkemord. Syddansk Universitet var også talrigt til stede. Det er godt nok klamt.

    2/3

    Ikke-kategoriseret

  • Så er der et par dage til at diverse våbenfirmaer mødes udenfor Odense og udveksler ideer.
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    Så er der et par dage til at diverse våbenfirmaer mødes udenfor Odense og udveksler ideer.

    Jeg har ikke helt fundet ud af, hvordan jeg har det med dansk våbenproduktion, men jeg ved, at vi i hvert fald ikke skal samarbejde med USA og Israel.

    Jeg kommer til at være en del af demonstrationen udenfor lufthavnen. Mere info om, hvordan du kan være med som svar til det her opslag.

    https://arbejderen.dk/indland/droneforsker-og-fredsaktivister-klar-til-at-protestere-mod-droneshow-i-odense/

    Ikke-kategoriseret

  • https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wiki_Workers_United_solidarity
    snue@radikal.socialS snue@radikal.social

    @henry

    I really hate, that we have to fight with the management of Wikipedia now ...

    Why can't we just have good things ? :,-(

    Ikke-kategoriseret
  • Log ind

  • Har du ikke en konto? Tilmeld

  • Login or register to search.
Powered by NodeBB Contributors
Graciously hosted by data.coop
  • First post
    Last post
0
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper