Om godt et par timer lander uge 1.
-
Om godt et par timer lander uge 1. Det er lidt som en tyvstart på 2026 og betyder at det er tid til det nyt #: #Havehøst. Reglerne er at man hver uge skriver om noget der er har høstet i haven (eller sanket i naturen) og hvad det er brugt til, måske med en opskrift hvis det er relevant og der er ork tilovers. Man må gerne kombinere med andre råvarer, men der skal være minimum en havehøstet komponent. Jeg har efterhånden en pæn diversitet, der kan høstes i haven, så meget at jeg af og til glemmer at få den brugt. Nogle ting kan jeg helt glemme jeg har plantet
. Et ugentligt tooth er en god måde at få kikket på hvad jeg er rig på i nuet og få det brugt. Jeg vil klistre #Havehøst på ugens havehøsttooth så du kan mute hvis det bliver træls i længden. -
F folfdk@helvede.net shared this topic
S simonjust@mstdn.dk shared this topic
-
Om godt et par timer lander uge 1. Det er lidt som en tyvstart på 2026 og betyder at det er tid til det nyt #: #Havehøst. Reglerne er at man hver uge skriver om noget der er har høstet i haven (eller sanket i naturen) og hvad det er brugt til, måske med en opskrift hvis det er relevant og der er ork tilovers. Man må gerne kombinere med andre råvarer, men der skal være minimum en havehøstet komponent. Jeg har efterhånden en pæn diversitet, der kan høstes i haven, så meget at jeg af og til glemmer at få den brugt. Nogle ting kan jeg helt glemme jeg har plantet
. Et ugentligt tooth er en god måde at få kikket på hvad jeg er rig på i nuet og få det brugt. Jeg vil klistre #Havehøst på ugens havehøsttooth så du kan mute hvis det bliver træls i længden.#Havehøst uge 1. Har du ti cm2 haveplads tilovers, og lyst til noget nemt og spiseligt kan elefant hvidløg anbefales
️. December har været meget mild og de elefant hvidløgsfed jeg har sat under kirsebærtræerne er allerede klar til at få høstet toppen til salat og gryderetter (til alt hvor du vil bruge forårsløg). Toppen kan høstes af hovedfedet en gang, og løbende af sidefedene. På den måde holder jeg densiteten af løgene nede så hovedløgene kan vokse til efter den første høst. I dag høstede jeg en top og brugte den til den beste sneppe ret jeg nogensinde har smagt. Opskriften så vidt jeg kan huske kommer i næste tooth. -
M mthaastrup@helvede.net shared this topic