#Havehøst uge 10. I marts befinder vi os traditionelt i en tilstand af pastinok.
-
I år er pastinokken ekstra udtalt, fordi køkkenhaven har været frosset ned og jeg har ikke kunnet komme til pastinakkerne i to måneder. Nu er de høstet, kvaliteten er super god og vi har på tre dage spist pastinak-kartoffelmos med millionbøf, bagt mos med ost, og pastinak røsti (på billedet). På menuen i næste uge står der flødebagte pastinakker og pastinaksuppe. Hvis I har en yndlingsopskrift på pastinak så giv meget gerne lyd. Vi har nok til at kunne eksperimentere med nye opskrifter.
Billedet af sankthansurten har ikke noget med pastinakker at gøre, andet end at de visne blomster også har holdt sig utroligt godt under sneen. I eftermiddagssol står de smukt gyldne i kontrast til en timian bag dem
️.@pms kan man sylte pastinakker? (Samme opskrift som rødbeder og samme anvendelser) - jeg har gjort det med persillerødder med succes
-
@pms kan man sylte pastinakker? (Samme opskrift som rødbeder og samme anvendelser) - jeg har gjort det med persillerødder med succes
-
M malte@radikal.social shared this topic
-
-
@pms
Imponerende.Vi har aldrig haft helt med pastinak.
( måske pga tung lerjord?)@PeterHald de sprænger sig gladeligt vej gennem min lerjord, det er bare bøvlet at få dem op
. 5 år med kompost lagt oven på bedet har hjulpet med det. -
-
-
-
-
-
-
-

)