Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Når et dansk media på Fediverset:

Når et dansk media på Fediverset:

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dktrutsurtopstod
11 Indlæg 5 Posters 18 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
    mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
    mjack@mastodon.bsd.cafe
    wrote sidst redigeret af mjack@mastodon.bsd.cafe
    #1

    Når et dansk medie på Fediverset:

    1) kun poster links til historier på egen hjemmeside
    2) altid benytter koder til sporing (f.eks. "utm_source=mastodon")
    3) aldrig deltager i debat

    så mister jeg lysten til at følge mediet.

    #dktrut #surtopstød

    oldrup@mastodon.greenO mjj@mstdn.dkM jrossstocholm@friendica.dkJ mjack@mastodon.bsd.cafeM pmakholm@social.data.coopP 5 Replies Last reply
    0
    • mjack@mastodon.bsd.cafeM mjack@mastodon.bsd.cafe

      Når et dansk medie på Fediverset:

      1) kun poster links til historier på egen hjemmeside
      2) altid benytter koder til sporing (f.eks. "utm_source=mastodon")
      3) aldrig deltager i debat

      så mister jeg lysten til at følge mediet.

      #dktrut #surtopstød

      oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.green
      wrote sidst redigeret af
      #2

      @mjack Der er danske medier på fediverset?

      Nu bliver jeg da alligevel nysgerrig, trods dine rimelige forbehold.

      mjack@mastodon.bsd.cafeM 1 Reply Last reply
      0
      • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

        @mjack Der er danske medier på fediverset?

        Nu bliver jeg da alligevel nysgerrig, trods dine rimelige forbehold.

        mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
        mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
        mjack@mastodon.bsd.cafe
        wrote sidst redigeret af
        #3

        @oldrup

        Videnskab dot dk

        1 Reply Last reply
        0
        • mjack@mastodon.bsd.cafeM mjack@mastodon.bsd.cafe

          Når et dansk medie på Fediverset:

          1) kun poster links til historier på egen hjemmeside
          2) altid benytter koder til sporing (f.eks. "utm_source=mastodon")
          3) aldrig deltager i debat

          så mister jeg lysten til at følge mediet.

          #dktrut #surtopstød

          mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
          mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
          mjj@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af
          #4

          @mjack Jeg synes, at det med Mastodon som kilde trods alt peger i retning af, at de er interesseret i at få et indtryk af trafikken...
          Men det er rigtigt, en tilstedeværelse forpligter.

          mjack@mastodon.bsd.cafeM 1 Reply Last reply
          0
          • mjack@mastodon.bsd.cafeM mjack@mastodon.bsd.cafe

            Når et dansk medie på Fediverset:

            1) kun poster links til historier på egen hjemmeside
            2) altid benytter koder til sporing (f.eks. "utm_source=mastodon")
            3) aldrig deltager i debat

            så mister jeg lysten til at følge mediet.

            #dktrut #surtopstød

            jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
            jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
            jrossstocholm@friendica.dk
            wrote sidst redigeret af
            #5
            @mjack Umiddelbart er det faktisk kun 3), som er problematisk. Vi har ikke brug for flere RSS-feeds i #fediverse.
            mjack@mastodon.bsd.cafeM 1 Reply Last reply
            0
            • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

              @mjack Jeg synes, at det med Mastodon som kilde trods alt peger i retning af, at de er interesseret i at få et indtryk af trafikken...
              Men det er rigtigt, en tilstedeværelse forpligter.

              mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
              mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
              mjack@mastodon.bsd.cafe
              wrote sidst redigeret af mjack@mastodon.bsd.cafe
              #6

              @mjj

              Enhver med adgang til web server log fil kan se hvor besøgende kommer fra, hvis det bare var det de ville følge med i.

              Jeg vil ikke linke, men omtalte medie bruger koder i link der tyder på at et marketingsbureau er inde over, og det er ikke usandsynligt at der høstes data via tredjeparts-cookies, på tværs af sites.

              Det synes jeg ikke hører hjemme i Fediverset.

              1 Reply Last reply
              0
              • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk
                @mjack Umiddelbart er det faktisk kun 3), som er problematisk. Vi har ikke brug for flere RSS-feeds i #fediverse.
                mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
                mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
                mjack@mastodon.bsd.cafe
                wrote sidst redigeret af
                #7

                @jrossstocholm

                Enig i RSS, og jeg har allerede en RSS-klient.

                Det er summen af de tre punkter der får mig til at melde fra.

                Jeg vil meget gerne støtte danske medier på Fediverset, men måske skulle de lige lure stemningen herinde.

                jrossstocholm@friendica.dkJ 1 Reply Last reply
                0
                • mjack@mastodon.bsd.cafeM mjack@mastodon.bsd.cafe

                  @jrossstocholm

                  Enig i RSS, og jeg har allerede en RSS-klient.

                  Det er summen af de tre punkter der får mig til at melde fra.

                  Jeg vil meget gerne støtte danske medier på Fediverset, men måske skulle de lige lure stemningen herinde.

                  jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                  jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                  jrossstocholm@friendica.dk
                  wrote sidst redigeret af
                  #8

                  @mjack Men der er vel ikke noget forkert i, at et medie ikke linker til andre medier? Det gør de andre (etablerede) medier jo heller ikke.

                  Jeg er enig med dig i, at en konto fra et medie bliver mest interessant, hvis de også er aktive i debatten til deres indlæg. Det mangler vi "herovre". @smk er forbilledlige på dette punkt 😊

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • mjack@mastodon.bsd.cafeM mjack@mastodon.bsd.cafe

                    Når et dansk medie på Fediverset:

                    1) kun poster links til historier på egen hjemmeside
                    2) altid benytter koder til sporing (f.eks. "utm_source=mastodon")
                    3) aldrig deltager i debat

                    så mister jeg lysten til at følge mediet.

                    #dktrut #surtopstød

                    mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
                    mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
                    mjack@mastodon.bsd.cafe
                    wrote sidst redigeret af
                    #9

                    Det tyske medie "heise online" følger samme model. Jeg forstår ikke hvem der har gavn af den slags konti.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • mjack@mastodon.bsd.cafeM mjack@mastodon.bsd.cafe

                      Når et dansk medie på Fediverset:

                      1) kun poster links til historier på egen hjemmeside
                      2) altid benytter koder til sporing (f.eks. "utm_source=mastodon")
                      3) aldrig deltager i debat

                      så mister jeg lysten til at følge mediet.

                      #dktrut #surtopstød

                      pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                      pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
                      pmakholm@social.data.coop
                      wrote sidst redigeret af
                      #10

                      @mjack Jeg mener at det giver værdi for Fediverset at artikler, som vi taler om, har en naturlig ActivityPub-id som en del af Fediverset.

                      Jeg foretrækker at medierne selv vedligeholder ey autoritativt ActivityPub id frem for tilgældige RSS-bots, men indtil da giver en bot per medie mening.

                      At medierne har en kommerciel interesse i at spore hvordan deres produkt spredes, direkte og indirekte, acepterer jeg.

                      Der er heller ikke trivielt at se at et klik kommer fra mastodon i en referrer-log.

                      mjack@mastodon.bsd.cafeM 1 Reply Last reply
                      0
                      • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

                        @mjack Jeg mener at det giver værdi for Fediverset at artikler, som vi taler om, har en naturlig ActivityPub-id som en del af Fediverset.

                        Jeg foretrækker at medierne selv vedligeholder ey autoritativt ActivityPub id frem for tilgældige RSS-bots, men indtil da giver en bot per medie mening.

                        At medierne har en kommerciel interesse i at spore hvordan deres produkt spredes, direkte og indirekte, acepterer jeg.

                        Der er heller ikke trivielt at se at et klik kommer fra mastodon i en referrer-log.

                        mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
                        mjack@mastodon.bsd.cafeM This user is from outside of this forum
                        mjack@mastodon.bsd.cafe
                        wrote sidst redigeret af
                        #11

                        @pmakholm

                        Jeg håber at vi er i en overgangsfase, på flere niveauer.

                        Hvis medierne vil gribe Fediverset fuldt, så opretter de egne instanser og får hermed også mulighed for at moderere debat. Jeg forventer også at digital suverænitet kommer til at tillægges langt større betydning.

                        Det jeg ser nu er bare en fortsættelse af hvad de gør på de kommercielle medier, og det interesserer mig ikke en dyt.

                        (Jeg er nok lidt forudindtaget, var sysop på Pol Online (Netværket) 1998-99, og der var dæleme en livlig debat)

                        1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes


                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        Powered by NodeBB Contributors
                        Graciously hosted by data.coop
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Hjem
                        • Seneste
                        • Etiketter
                        • Populære
                        • Verden
                        • Bruger
                        • Grupper