Jeg foreslår at man forbyder skærme i folketingssalen, så de folkevalgte kan præstere
-
Jeg foreslår at man forbyder skærme i folketingssalen, så de folkevalgte kan præstere.
De får i hvert fald rigeligt med penge for det til at vi godt kan stille krav til dem.
(Men læg mærke til at det specifikt er "sociale medier" der nævnes, ikke andre ting)Er du på sociale medier inden løbeturen? ’Det svarer til at ryge 3-4 cigaretter' | Træning og sundhed | DR
https://www.dr.dk/sporten/traening-og-sundhed/sociale-medier-kan-have-lignende-effekt-paa-din-traening-som-rygning-en-ubaerlig-tanke -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
Jeg foreslår at man forbyder skærme i folketingssalen, så de folkevalgte kan præstere.
De får i hvert fald rigeligt med penge for det til at vi godt kan stille krav til dem.
(Men læg mærke til at det specifikt er "sociale medier" der nævnes, ikke andre ting)Er du på sociale medier inden løbeturen? ’Det svarer til at ryge 3-4 cigaretter' | Træning og sundhed | DR
https://www.dr.dk/sporten/traening-og-sundhed/sociale-medier-kan-have-lignende-effekt-paa-din-traening-som-rygning-en-ubaerlig-tanke@folfdk Synes du det er en dårligt ting at forbyde mobiltelefoner i folkeskolen? -
https://www.dr.dk/sporten/traening-og-sundhed/sociale-medier-kan-have-lignende-effekt-paa-din-traening-som-rygning-en-ubaerlig-tanke@folfdk Sociale medier *efter* løbeturen, derimod...
Jeg er med på at eliteatleter der skal præsterer skal opnå en balance mellem at fokus og en krop i en form for alarmberedskab. Flade ud med sociale medier kan slå den balance ud.
Men når jeg træner, skal jeg ikke præsterer. Det betyder ikke noget at jeg er lidt langsommere. Det er det at jeg kommer ud, der betyde noget.
Det kræver selvfølgelig at jeg lægger telefonen fra mig, men det er også en god kilde til gamification af træningen.
-
@folfdk Synes du det er en dårligt ting at forbyde mobiltelefoner i folkeskolen?
Jeg synes det er vigtigt at fokusere på præcis hvad det er ved f.eks en mobiltelefon der er det problematiske.
Og jeg synes politikerne spiller fallit når de siger "vi vil forbyde mobil telefoner" som om det skulle løse problemerne i folkeskolen.
Da min ældste blev serveret for skærm i skolen forsøgte jeg at kæmpe imod. Bl.a ved at forsøge at insistere på skolen skulle opbevare den. Jeg fejlede.
Jeg vil gerne have nuancerne med.
Men: Nej, det er ikke som sådan dårligt.
-
@folfdk Sociale medier *efter* løbeturen, derimod...
Jeg er med på at eliteatleter der skal præsterer skal opnå en balance mellem at fokus og en krop i en form for alarmberedskab. Flade ud med sociale medier kan slå den balance ud.
Men når jeg træner, skal jeg ikke præsterer. Det betyder ikke noget at jeg er lidt langsommere. Det er det at jeg kommer ud, der betyde noget.
Det kræver selvfølgelig at jeg lægger telefonen fra mig, men det er også en god kilde til gamification af træningen.
@pmakholm
For eliteudøvere er det mentale helt sikkert noget der har meget fokus på, det hører man (eller jeg) om over det hele og i alle sportsgrene.Løb (Jacob Sommer Simonsen, maraton) er oplagt, man skal mentalt overbevise sig om at udholde det fysiske ubehag og kunne fokusere.
Sejlads (Anne-Marie Rindom) har nogle andre udfordringer, men også mentalt, at man bliver ved selv om det er modvind (hihi) og tingene ikke går som planlagt.
Hygge motionister: ikke helt så vigtigt