Hvis vi nu siger, at jeg har styr på det materiale, jeg må tage med ind i eksamensforberedelsen, har forstået det der står på dem, har sådan et ok-ish overblik, og har tid til at læse det hele igennem to gange i morgen også
-
@MThaastrup Du har den. Sov på det, og gør hvad du behøver i morgen

@fanden Ja - det bliver planen.
-
@wolf Nej, det har jeg ikke. Bare alm. kandidat, og har stort set ikke været til eksamen siden.
@MThaastrup En kandidatgrad er vist en masters, ikke? Anytway, hvad jeg forsøgte at sige, er at du har prøvet det så mange gane, at du selvfølgelig ikke behøver være mere nervøs nu end nogensinde før.
-
@MThaastrup jeg kender det lidt, det tog mig en del tid på uni, før jeg måtte acceptere, at mine studievaner efter 5 sabbatår ikke var de ssmme længere, og jeg skulle kæmpe mere for det, hvilket jeg ikke var helt god til. Måske det også skyldes, at den ba i økonomi, jeg tog, heller ikke var det rette for mig. Det gik bedre på IT Universitetet
@klgn
Jeg vil virkelig gerne tage anden halvdel af faget om et år (i efteråret er jeg sendt på et andet kursus, halvt af DJØF, halvt af min chef). Men lige nu føles det overhovedet ikke realistisk, uanset hvor Pippi jeg er. -
@MThaastrup En kandidatgrad er vist en masters, ikke? Anytway, hvad jeg forsøgte at sige, er at du har prøvet det så mange gane, at du selvfølgelig ikke behøver være mere nervøs nu end nogensinde før.
@wolf Mjo. Man kan jo tage masters efter kandidaten, så det føles ikke helt som det samme 🫣
-
@wolf Mjo. Man kan jo tage masters efter kandidaten, så det føles ikke helt som det samme 🫣
@wolf Men du har ret. Logisk set har du HELT ret, jo!
-
@wolf Mjo. Man kan jo tage masters efter kandidaten, så det føles ikke helt som det samme 🫣
@MThaastrup Okay, sådan var det ikke i min tid og i mit felt, Vores kandidatgrad var identisk til det, der i udlandet var kendt som en masters. Vores cand. noget var en M. Sc i det samme noget.
-
@klgn
Jeg vil virkelig gerne tage anden halvdel af faget om et år (i efteråret er jeg sendt på et andet kursus, halvt af DJØF, halvt af min chef). Men lige nu føles det overhovedet ikke realistisk, uanset hvor Pippi jeg er.@MThaastrup er der nogen krav til, hvornår det skal tages?
-
@MThaastrup Okay, sådan var det ikke i min tid og i mit felt, Vores kandidatgrad var identisk til det, der i udlandet var kendt som en masters. Vores cand. noget var en M. Sc i det samme noget.
@wolf det er det teknisk også, men mange tager supplerende masters oveni i andre fag. På den måde mudres billedet lidt.
Din pointe består jo alligevel. Jeg har taget enormt mange eksamener i forvejen. Det er jo ikke nyt, det her.
-
@MThaastrup er der nogen krav til, hvornår det skal tages?
@klgn 2.Halvdel? Nej, det kan jeg gøre, når jeg synes - hvis jeg synes.
-
Hvis vi nu siger, at jeg har styr på det materiale, jeg må tage med ind i eksamensforberedelsen tirsdag, har forstået det der står på dem, har sådan et ok-ish overblik, og har tid til at læse det hele igennem to gange i morgen også
- er jeg så klar?
- eller så klar som man kan blive, når man ved, at der er en risiko for at klappen kan gå ned (er sket før), men den er statistisk set lille?Jeg orker ikke mere læsning i dag.
Har brug for at det hele lige bundfælder sig.@MThaastrup det lyder til, at du acer den!
Det bliver en succes kan jeg mærke!
-
@MThaastrup det lyder til, at du acer den!
Det bliver en succes kan jeg mærke!
@jazz bare klappen ikke går ned, er jeg faktisk happy. Tak, Lars!
-
@MThaastrup jeg vil gerne give både dig og @Camlarsch ret. Du har læst og hjernen har brug for off tid til at lægge det hele på de rigtige hylder. Det bliver en fest på tirsdag!
-
@wolf det er det teknisk også, men mange tager supplerende masters oveni i andre fag. På den måde mudres billedet lidt.
Din pointe består jo alligevel. Jeg har taget enormt mange eksamener i forvejen. Det er jo ikke nyt, det her.
@MThaastrup Ja, pointen var naturligvis, at det er "endnu en dag i studiet", at du nu skal til eksamen, og at du nærmest bare skal tage det på rutinen, hvis ellers du er forberedt.
Med forbehold for Lady Luck, selvfølgelitg. Det kan gå dårligere og bedre, end man "fortjener", men det er hverken ens skyld eller ære.
(Jeg var først og fremmest vildt heldig i min afgangseksamen; det er en anden historie.)
-
@MThaastrup jeg vil gerne give både dig og @Camlarsch ret. Du har læst og hjernen har brug for off tid til at lægge det hele på de rigtige hylder. Det bliver en fest på tirsdag!
@pms @Camlarsch Det bliver overstået i hvert fald, tak

-
@MThaastrup Ja, pointen var naturligvis, at det er "endnu en dag i studiet", at du nu skal til eksamen, og at du nærmest bare skal tage det på rutinen, hvis ellers du er forberedt.
Med forbehold for Lady Luck, selvfølgelitg. Det kan gå dårligere og bedre, end man "fortjener", men det er hverken ens skyld eller ære.
(Jeg var først og fremmest vildt heldig i min afgangseksamen; det er en anden historie.)
@wolf Den vil jeg gerne høre efter eksamen, tak

-
Hvis vi nu siger, at jeg har styr på det materiale, jeg må tage med ind i eksamensforberedelsen tirsdag, har forstået det der står på dem, har sådan et ok-ish overblik, og har tid til at læse det hele igennem to gange i morgen også
- er jeg så klar?
- eller så klar som man kan blive, når man ved, at der er en risiko for at klappen kan gå ned (er sket før), men den er statistisk set lille?Jeg orker ikke mere læsning i dag.
Har brug for at det hele lige bundfælder sig.I er freaking fantastiske allesammen, TAK FOR HJÆLPEN, NÅR MAN ER LIDT STRESSET!
Endnu en pointe i retning af @infonauten s beskrivelse af den coole samling af fætre og kusiner

-
I er freaking fantastiske allesammen, TAK FOR HJÆLPEN, NÅR MAN ER LIDT STRESSET!
Endnu en pointe i retning af @infonauten s beskrivelse af den coole samling af fætre og kusiner

Måske jeg er for sent på den, men jeg bifalder alligevel alle de andres konklusion, bare så du lige bliver endnu mere overbevist.
Så...
Bare for at banke det yderligere på plads.
Du er skide go'!
Du har forberedt dig godt.
Hvis du giver hjernen så meget ro og afslapning som det nu kan lade sig gøre så er det bedst!Og en lignelse:
En maraton løber træner jo ikke dagen før maraton, der slapper man af!
-
Måske jeg er for sent på den, men jeg bifalder alligevel alle de andres konklusion, bare så du lige bliver endnu mere overbevist.
Så...
Bare for at banke det yderligere på plads.
Du er skide go'!
Du har forberedt dig godt.
Hvis du giver hjernen så meget ro og afslapning som det nu kan lade sig gøre så er det bedst!Og en lignelse:
En maraton løber træner jo ikke dagen før maraton, der slapper man af!
@folfdk @infonauten nu er dette to dage før. Men pointen er nok lidt det samme 🫣
-
@folfdk @infonauten nu er dette to dage før. Men pointen er nok lidt det samme 🫣
@MThaastrup @folfdk @infonauten Det er godt nok!
-
@MThaastrup @folfdk @infonauten Det er godt nok!
@tokeriis @folfdk @infonauten Tak. Jeg ville ærligt ønske, at jeg havde knap så urimelige forventninger til mig selv.
Mit liv er et HELT andet end da jeg læste til eksamener sidst. Jeg har haft max. en time hver aften den sidste måned til at læse pensum og blive klar.
Jeg håber, at det er godt nok