Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
50 Indlæg 20 Posters 89 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

    @IbenChristiane

    Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.

    pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
    pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
    pms@cupoftea.social
    wrote sidst redigeret af
    #24

    @IbenChristiane @CarstenBoll frisk mynte med lidt brændenælde er også godt. Brændenælde giver den bund som mynte kan mangle. Alternativt til brændenælder er anisisop. Salvie med honning er også godt, men er ikke noget jeg kan drikke litervis af.

    1 Reply Last reply
    0
    • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

      @Camlarsch @IbenChristiane For mig er det et krus sort te med et skvæt mælk. Og med sort te mener jeg PG Tips, Typhoo, Yorkshire eller lignende. Den slags te, der smager skrækkeligt uden mælk.

      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
      camlarsch@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #25

      @ondekvinde For mig er Earl Grey sort te. 😉Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!

      @IbenChristiane

      ondekvinde@helvede.netO infonauten@helvede.netI 2 Replies Last reply
      0
      • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

        @ondekvinde For mig er Earl Grey sort te. 😉Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!

        @IbenChristiane

        ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
        ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
        ondekvinde@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #26

        @Camlarsch tænkte jeg nok 🤣

        @IbenChristiane

        1 Reply Last reply
        0
        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

          Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

          yongsun@helvede.netY This user is from outside of this forum
          yongsun@helvede.netY This user is from outside of this forum
          yongsun@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #27

          @IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed

          liebach@mastodon.artL 1 Reply Last reply
          0
          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

            Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

            mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
            mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
            mthaastrup@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #28
            Dette indlæg er slettet!
            ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
            0
            • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

              @ondekvinde For mig er Earl Grey sort te. 😉Men jeg ved præcis, hvilke typer du mener!

              @IbenChristiane

              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
              infonauten@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #29

              @Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.

              camlarsch@helvede.netC ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
              0
              • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                tryllesokker@helvede.netT This user is from outside of this forum
                tryllesokker@helvede.netT This user is from outside of this forum
                tryllesokker@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #30

                @IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.

                Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.

                ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                0
                • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                  @Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.

                  camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                  camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                  camlarsch@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #31

                  @infonauten Det er en god ide! Måske især det med at huske at smage efter. For uanset kan te jo ikke det samme som kaffe.

                  Vi havde hjembragt koreanske teer, da vi var der sidste år. Og det var sjovt at prøve noget helt andet.

                  @ondekvinde @IbenChristiane

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • camlarsch@helvede.netC camlarsch@helvede.net

                    @IbenChristiane Jeg kan se, at du har skrevet om fylde et andet sted i tråden. Jeg kommer nogle gange mælk i teen, når det er fylde, jeg savner. Men det fordrer sort te (for mig).

                    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                    ibenchristiane@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #32

                    @Camlarsch jeg drikker også altid mælk i sort te 🙌🏻

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

                      @IbenChristiane Det er måske lidt lige som saftevand. Rent vand er meget bedre end tynd saftevand.

                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                      ibenchristiane@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #33

                      @pmakholm det er fuldkommen rigtigt.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                        @IbenChristiane

                        Hvis det ikke skal være kaffe så drikker jeg myntete - køber af og til sådan en af de der store pakker i en af de arabiske forretninger. På en eller anden måde så giver det mig mere end almindelig te.

                        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                        ibenchristiane@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #34

                        @CarstenBoll jeg bryder mig desværre ikke om myntete, men jeg har flere andre urteteer.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

                          Dette indlæg er slettet!

                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          ibenchristiane@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #35

                          @MThaastrup det har jeg også haft, men jeg er ligesom kørt træt i dem 😅

                          camlarsch@helvede.netC 1 Reply Last reply
                          0
                          • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                            @Camlarsch @ondekvinde @IbenChristiane hey, jeg kommer lige væltende og snakker om noget jeg kom til at tænke på, og som ikke er det Ibber efterlyser: som mangeårig kaffedrikker, er jeg begyndt at gå i den helt modsatte grøft nogle gange, lyse gyldne teer, hvor man virkeligt skal smage efter (jeg har en Oolong, som er helt vidunderlig). Det er noget fuldstændigt andet, men meget meditativt og roligt, insisterer på mit nærvær.

                            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                            ibenchristiane@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af
                            #36

                            @infonauten @Camlarsch @ondekvinde okay, oolong har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. Endnu!

                            infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
                            0
                            • tryllesokker@helvede.netT tryllesokker@helvede.net

                              @IbenChristiane Barú chai latte pulver er min yndlings. Den er vegansk, men hvis det for din skyld godt må indeholde mælkepulver, så er der andre, der er nemmere at få fat i.

                              Hvis du er vant til sort kaffe, så er det måske en anden slags fylde, du er efter. Jeg kan ret godt lide kornkaffe og mælkebøttekaffe. Det er en sølle erstatning, hvis det egentlig er kaffe, man vil have. Men hvis man bare ser det som sin egen ting, så er det faktisk ret lækkert.

                              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                              ibenchristiane@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #37

                              @Tryllesokker korn- eller mælkebøttekaffe kunne være muligheder. Jeg synes, chaipulver altid er alt for sødt eller alt for kunstigt i smagen, så det får jeg ret sjældent lyst til.

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                @infonauten @Camlarsch @ondekvinde okay, oolong har jeg slet ikke stiftet bekendtskab med. Endnu!

                                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                infonauten@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #38

                                @IbenChristiane @Camlarsch @ondekvinde den jeg har og elsker på en meget forsigtig måde så den ikke går i stykker er fra Perchs og hedder French Garden Oolong. Jeg er som sagt meget glad for den, men har også omfavnet et mere ... rituelt element, finde en kop som taler til mig den dag, være omhyggelig med at tilberede, sidde roligt og drikke og kigge på skyer. Det er noget jeg vælger, hvis det giver mening.

                                ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                                0
                                • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                                  @IbenChristiane @Camlarsch @ondekvinde den jeg har og elsker på en meget forsigtig måde så den ikke går i stykker er fra Perchs og hedder French Garden Oolong. Jeg er som sagt meget glad for den, men har også omfavnet et mere ... rituelt element, finde en kop som taler til mig den dag, være omhyggelig med at tilberede, sidde roligt og drikke og kigge på skyer. Det er noget jeg vælger, hvis det giver mening.

                                  ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                  ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                  ibenchristiane@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #39

                                  @infonauten @Camlarsch @ondekvinde det giver perfekt mening! Jeg er glad for perchs mandelte, vil lige prøve den oolong også.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • yongsun@helvede.netY yongsun@helvede.net

                                    @IbenChristiane kornkaffe brugte jeg da jeg havde en periode jeg ikke måttw drikke kaffe. Det smager ikke af kaffe men giver en hvis tilfredshed

                                    liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                                    liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                                    liebach@mastodon.art
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #40

                                    @YongSun @IbenChristiane Min datter fik også kornkaffe når jeg fik min rigtige kaffe om morgenen, da hun var mindre. Hun kunne godt lide rigtig kaffe, men det var lidt voldsomt til en 6-årig, syntes jeg.

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                      @MThaastrup det har jeg også haft, men jeg er ligesom kørt træt i dem 😅

                                      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                      camlarsch@helvede.netC This user is from outside of this forum
                                      camlarsch@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #41

                                      @IbenChristiane @MThaastrup Nå, nu fik jeg lyst til tomatsuppebreve. Det har jeg ikke fået i maaaange år. 😆

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                        Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                                        holm@c.imH This user is from outside of this forum
                                        holm@c.imH This user is from outside of this forum
                                        holm@c.im
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #42

                                        @IbenChristiane
                                        Jeg er lidt et andet sted, for jeg æælsker min kaffe, til en grad, hvor min læge for et par år siden blev stille, da jeg svarede ærligt på, hvor mange kopper espresso, jeg drak om dagen.

                                        Min kone har kraftigt antydet, at det ville glæde hende, hvis jeg i hvert fald ikke drikker kaffe efter klokken 15, så det har reduceret mit indtag til måske 6-8 kopper dagligt.

                                        Det er lidt en omvej for at sige, at jeg nok altid har opfattet te som spild af vand, man kunne have brugt på god kaffe - men at jeg nogle dage stadig har behov for noget varmt og hyggeligt efter klokken 15.

                                        Det bliver så til te. Jeg er landet på Sallings økologiske med pebermynte og lakrids, som smager ... fint ... hvis jeg bare lader brevet ligge i koppen, indtil jeg er færdig.

                                        Den giver ikke det rigtige feel/fylde (og jeg ved præcis hvad der menes), men er bedre end ingenting 🙂

                                        kongputer@social.data.coopK 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                          Jeg har lidt mistet min lyst til kaffe. Hvad drikker I andre, når det ikke skal være kaffe, men skal være varmt? Edit: og måske helst ikke te, for det har ikke rigtig samme fylde.

                                          bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                                          bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                                          bogwitch@social.data.coop
                                          wrote sidst redigeret af bogwitch@social.data.coop
                                          #43

                                          @IbenChristiane OK, her er en ikke-te ide: Man kan blande saftevand med kogende i stedet for koldt vand.

                                          Jeg ved det fungerer ret godt med ribena (også den sukkerfri), som er en ret kraftig solbær-saft. Måske vil det også virke med andre frugtsafte?

                                          Eller man kunne varme æblemost med en kanelstang i?

                                          holm@c.imH pmakholm@social.data.coopP 2 Replies Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper