Hvad er en rigtig fagforening?
-
Hvad er en rigtig fagforening?
Fagforeningen er alle os lønmodtagere, der står sammen om at kræve et fair og værdigt arbejdsliv. Så enkelt kan det siges
Alene har vi ingen styrke. Sammen kan vi ændre verden
️
I fællesskab har arbejdere organiseret sig i fagforeninger og formået at skabe et arbejdsmarked, hvor vi har rettigheder, en løn vi kan leve af, fritid, regler for sikkerhed og arbejdsmiljø og meget mere.
Vi er fagforeningen. Så når Kristelig Arbejdsgiverforening og forskellige højrefløjspolitikere sviner 3F til, så er det alle os, der er organiseret i 3F, de sviner til
Det, de forarget kalder "mafiametoder", er i vireligheden bare os lønmodtagere, der fælles beslutter os for ikke at tage arbejde for eller levere services til en bestemt virksomhed, fordi den tilbyder for ringe arbejdsvilkår.
I en rigtig fagforening kan du få hjælp, når du bliver snydt, bliver behandlet dårligt eller kommer til skade. En rigtig fagforening uddanner tillidsvalgte. En rigtig fagforening laver opsøgende arbejde, kæmper for at forbedre arbejdsvilkårene og håndhæver de overenskomster, som virksomhederne har underskrevet. En rigtig fagforening oplyser migrantarbejdere om deres rettigheder og kæmper for, at de ikke bliver brugt at at presse de danske arbejdsvilkår.
️ En rigtig fagforening er en omfordelingsmotor, der modvirker ulighed. En rigtig fagforening trækker i den modsatte retning af et ekstrem koncentration af rigdom
️Hvis du er medlem af Krifa eller Det Faglige Hus, som stolt kalder sig Danmarks største "fagforening", så husk at det slet ikke er en fagforening du er medlem af. Du har meldt dig ind i en forretning, der snylter på alt det gode arbejde, som de rigtige fagforeninger laver.
Måske tager du din løn, din ret til barn syg, arbejdsmiljøreglerne, fridagene, din 37 timers arbejdsuge og løn under sygdom for givet? Men du vil savne det, når det forsvinder. Og det vil det lige så stille gøre, hvis for mange melder sig ud af fællesskabet og ind i Krifa, Det Faglige Hus og andre billige kopi-produkter, der nasser på alt det, som generationer af arbejdere har bygget op.
Det er tid til at vælge side
️



#EnRigtigFagforening -
Hvad er en rigtig fagforening?
Fagforeningen er alle os lønmodtagere, der står sammen om at kræve et fair og værdigt arbejdsliv. Så enkelt kan det siges
Alene har vi ingen styrke. Sammen kan vi ændre verden
️
I fællesskab har arbejdere organiseret sig i fagforeninger og formået at skabe et arbejdsmarked, hvor vi har rettigheder, en løn vi kan leve af, fritid, regler for sikkerhed og arbejdsmiljø og meget mere.
Vi er fagforeningen. Så når Kristelig Arbejdsgiverforening og forskellige højrefløjspolitikere sviner 3F til, så er det alle os, der er organiseret i 3F, de sviner til
Det, de forarget kalder "mafiametoder", er i vireligheden bare os lønmodtagere, der fælles beslutter os for ikke at tage arbejde for eller levere services til en bestemt virksomhed, fordi den tilbyder for ringe arbejdsvilkår.
I en rigtig fagforening kan du få hjælp, når du bliver snydt, bliver behandlet dårligt eller kommer til skade. En rigtig fagforening uddanner tillidsvalgte. En rigtig fagforening laver opsøgende arbejde, kæmper for at forbedre arbejdsvilkårene og håndhæver de overenskomster, som virksomhederne har underskrevet. En rigtig fagforening oplyser migrantarbejdere om deres rettigheder og kæmper for, at de ikke bliver brugt at at presse de danske arbejdsvilkår.
️ En rigtig fagforening er en omfordelingsmotor, der modvirker ulighed. En rigtig fagforening trækker i den modsatte retning af et ekstrem koncentration af rigdom
️Hvis du er medlem af Krifa eller Det Faglige Hus, som stolt kalder sig Danmarks største "fagforening", så husk at det slet ikke er en fagforening du er medlem af. Du har meldt dig ind i en forretning, der snylter på alt det gode arbejde, som de rigtige fagforeninger laver.
Måske tager du din løn, din ret til barn syg, arbejdsmiljøreglerne, fridagene, din 37 timers arbejdsuge og løn under sygdom for givet? Men du vil savne det, når det forsvinder. Og det vil det lige så stille gøre, hvis for mange melder sig ud af fællesskabet og ind i Krifa, Det Faglige Hus og andre billige kopi-produkter, der nasser på alt det, som generationer af arbejdere har bygget op.
Det er tid til at vælge side
️



#EnRigtigFagforeningDette indlæg er slettet! -
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @Helga_Mathiassen vand på min mølle! De gule fagforeninger er undergravende for hele konceptet.
-
@MThaastrup @Helga_Mathiassen vand på min mølle! De gule fagforeninger er undergravende for hele konceptet.
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@MThaastrup @Helga_Mathiassen jeg er ret enig. Uagtet min skræk for at ødelægge god stemning er jeg simpelthen heller ikke bleg for at påpege det, hvis folk fortæller mig, de er medlem af dem.
-
@Helga_Mathiassen Går faktisk med præcis disse overvejelser lige nu
tænkte for nylig, at nu jeg rent faktisk har en indtægt, så var det måske en idé med en a-kasse - men så vil jeg netop gerne også støtte fagforenings-fællesskabs-princippet & ikke bare "købe en forsikring", så nu bøvler jeg med at finde ud af, hvor jeg skal melde mig ind... -
S snue@radikal.social shared this topic