Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvad er en rigtig fagforening?

Hvad er en rigtig fagforening?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
enrigtigfagfore
6 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • helga_mathiassen@pixelfed.dkH This user is from outside of this forum
    helga_mathiassen@pixelfed.dkH This user is from outside of this forum
    helga_mathiassen@pixelfed.dk
    wrote sidst redigeret af
    #1
    Hvad er en rigtig fagforening?

    Fagforeningen er alle os lønmodtagere, der står sammen om at kræve et fair og værdigt arbejdsliv. Så enkelt kan det siges

    Alene har vi ingen styrke. Sammen kan vi ændre verden❤️

    I fællesskab har arbejdere organiseret sig i fagforeninger og formået at skabe et arbejdsmarked, hvor vi har rettigheder, en løn vi kan leve af, fritid, regler for sikkerhed og arbejdsmiljø og meget mere.

    Vi er fagforeningen. Så når Kristelig Arbejdsgiverforening og forskellige højrefløjspolitikere sviner 3F til, så er det alle os, der er organiseret i 3F, de sviner til❗

    Det, de forarget kalder "mafiametoder", er i vireligheden bare os lønmodtagere, der fælles beslutter os for ikke at tage arbejde for eller levere services til en bestemt virksomhed, fordi den tilbyder for ringe arbejdsvilkår.

    I en rigtig fagforening kan du få hjælp, når du bliver snydt, bliver behandlet dårligt eller kommer til skade. En rigtig fagforening uddanner tillidsvalgte. En rigtig fagforening laver opsøgende arbejde, kæmper for at forbedre arbejdsvilkårene og håndhæver de overenskomster, som virksomhederne har underskrevet. En rigtig fagforening oplyser migrantarbejdere om deres rettigheder og kæmper for, at de ikke bliver brugt at at presse de danske arbejdsvilkår.

    ⚖️ En rigtig fagforening er en omfordelingsmotor, der modvirker ulighed. En rigtig fagforening trækker i den modsatte retning af et ekstrem koncentration af rigdom💰

    ‼️Hvis du er medlem af Krifa eller Det Faglige Hus, som stolt kalder sig Danmarks største "fagforening", så husk at det slet ikke er en fagforening du er medlem af. Du har meldt dig ind i en forretning, der snylter på alt det gode arbejde, som de rigtige fagforeninger laver.

    ❓ Måske tager du din løn, din ret til barn syg, arbejdsmiljøreglerne, fridagene, din 37 timers arbejdsuge og løn under sygdom for givet? Men du vil savne det, når det forsvinder. Og det vil det lige så stille gøre, hvis for mange melder sig ud af fællesskabet og ind i Krifa, Det Faglige Hus og andre billige kopi-produkter, der nasser på alt det, som generationer af arbejdere har bygget op.

    Det er tid til at vælge side❤️

    🔨🔨🔨
    #EnRigtigFagforening
    mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
    1
    0
    • helga_mathiassen@pixelfed.dkH helga_mathiassen@pixelfed.dk
      Hvad er en rigtig fagforening?

      Fagforeningen er alle os lønmodtagere, der står sammen om at kræve et fair og værdigt arbejdsliv. Så enkelt kan det siges

      Alene har vi ingen styrke. Sammen kan vi ændre verden❤️

      I fællesskab har arbejdere organiseret sig i fagforeninger og formået at skabe et arbejdsmarked, hvor vi har rettigheder, en løn vi kan leve af, fritid, regler for sikkerhed og arbejdsmiljø og meget mere.

      Vi er fagforeningen. Så når Kristelig Arbejdsgiverforening og forskellige højrefløjspolitikere sviner 3F til, så er det alle os, der er organiseret i 3F, de sviner til❗

      Det, de forarget kalder "mafiametoder", er i vireligheden bare os lønmodtagere, der fælles beslutter os for ikke at tage arbejde for eller levere services til en bestemt virksomhed, fordi den tilbyder for ringe arbejdsvilkår.

      I en rigtig fagforening kan du få hjælp, når du bliver snydt, bliver behandlet dårligt eller kommer til skade. En rigtig fagforening uddanner tillidsvalgte. En rigtig fagforening laver opsøgende arbejde, kæmper for at forbedre arbejdsvilkårene og håndhæver de overenskomster, som virksomhederne har underskrevet. En rigtig fagforening oplyser migrantarbejdere om deres rettigheder og kæmper for, at de ikke bliver brugt at at presse de danske arbejdsvilkår.

      ⚖️ En rigtig fagforening er en omfordelingsmotor, der modvirker ulighed. En rigtig fagforening trækker i den modsatte retning af et ekstrem koncentration af rigdom💰

      ‼️Hvis du er medlem af Krifa eller Det Faglige Hus, som stolt kalder sig Danmarks største "fagforening", så husk at det slet ikke er en fagforening du er medlem af. Du har meldt dig ind i en forretning, der snylter på alt det gode arbejde, som de rigtige fagforeninger laver.

      ❓ Måske tager du din løn, din ret til barn syg, arbejdsmiljøreglerne, fridagene, din 37 timers arbejdsuge og løn under sygdom for givet? Men du vil savne det, når det forsvinder. Og det vil det lige så stille gøre, hvis for mange melder sig ud af fællesskabet og ind i Krifa, Det Faglige Hus og andre billige kopi-produkter, der nasser på alt det, som generationer af arbejdere har bygget op.

      Det er tid til at vælge side❤️

      🔨🔨🔨
      #EnRigtigFagforening
      mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
      mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
      mthaastrup@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #2
      Dette indlæg er slettet!
      ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
      0
      • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net shared this topic
      • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

        Dette indlæg er slettet!

        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #3

        @MThaastrup @Helga_Mathiassen vand på min mølle! De gule fagforeninger er undergravende for hele konceptet.

        mthaastrup@helvede.netM 1 Reply Last reply
        0
        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

          @MThaastrup @Helga_Mathiassen vand på min mølle! De gule fagforeninger er undergravende for hele konceptet.

          mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
          mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
          mthaastrup@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #4
          Dette indlæg er slettet!
          ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
          0
          • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net

            Dette indlæg er slettet!

            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
            ibenchristiane@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #5

            @MThaastrup @Helga_Mathiassen jeg er ret enig. Uagtet min skræk for at ødelægge god stemning er jeg simpelthen heller ikke bleg for at påpege det, hvis folk fortæller mig, de er medlem af dem.

            1 Reply Last reply
            0
            • jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
              jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
              jwcph@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #6

              @Helga_Mathiassen Går faktisk med præcis disse overvejelser lige nu 🤔 tænkte for nylig, at nu jeg rent faktisk har en indtægt, så var det måske en idé med en a-kasse - men så vil jeg netop gerne også støtte fagforenings-fællesskabs-princippet & ikke bare "købe en forsikring", så nu bøvler jeg med at finde ud af, hvor jeg skal melde mig ind...

              1 Reply Last reply
              0
              • snue@radikal.socialS snue@radikal.social shared this topic
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes


              • Log ind

              • Har du ikke en konto? Tilmeld

              • Login or register to search.
              Powered by NodeBB Contributors
              Graciously hosted by data.coop
              • First post
                Last post
              0
              • Hjem
              • Seneste
              • Etiketter
              • Populære
              • Verden
              • Bruger
              • Grupper