Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Bedre sent end aldrig.

Bedre sent end aldrig.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
optoutprojectdegoogleyourlif
24 Indlæg 15 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • munin@mastoart.socialM munin@mastoart.social

@reynir @JoachimSelliken Jeg er også på Mailbox.org. Det fungerer, og hvis du bare skal bruge en email og kalender, kan du slippe afsted med 10 euro om året.

Til billeder har jeg brugt Ente det sidste år. Det fungerer upåklageligt.

Begge er tyske 🙂

Vi har Kontor Tak! her i Danmark, som er en Nextcloud server til cloud storage mm. https://teknologisk.coop/kontor
    Det fungerer godt og de er søde til at svare på mails.

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.social
    wrote sidst redigeret af

@munin @reynir @JoachimSelliken hvis ikke jeg selv hostede nextcloud ville jeg købe det hos @tak. Email køber jeg via https://kollektiv.email som er (nogle af?) de samme folk. Kæmpe anbefaling herfra!

munin@mastoart.socialM 1 Reply Last reply
    0
    • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@munin @reynir @JoachimSelliken hvis ikke jeg selv hostede nextcloud ville jeg købe det hos @tak. Email køber jeg via https://kollektiv.email som er (nogle af?) de samme folk. Kæmpe anbefaling herfra!

munin@mastoart.socialM This user is from outside of this forum
      munin@mastoart.socialM This user is from outside of this forum
      munin@mastoart.social
      wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @reynir @JoachimSelliken @tak God pointe! Jeg har også en mail hos dem, men jeg bruger primært min Mailbox.

1 Reply Last reply
      0
      • joachimselliken@helvede.netJ joachimselliken@helvede.net

Bedre sent end aldrig.
        Jeg skal til at flytte alt fra Alphabet.

Del endelig gode (en ejerkreds, der ikke støtter folkemord/racister/LLM) og nemme (ikke self hosting) europæiske alternativer til Google Drive/Photos og Gmail, så jeg kan blive et bedre menneske 😀

Kender du ikke gode alternativer, kan du dele opslaget, så dine kontakter kan gøre os alle klogere.

P.S
        Jeg kommer forhåbentlig med et lignende opslag om styresystem til PC og mobil om nogle måneder.

#optoutproject #degoogleyourlife

E This user is from outside of this forum
        E This user is from outside of this forum
        eskealler@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@JoachimSelliken jeg er på Tuta og har været det i snart et år. Mit m365 abonnement udløber om en halvanden måneds tid men jeg tror det bliver Jotta cloud der skal dække mit og min families behov for dokument og billedhosting. Deres dokumentredigering anvender m365 men det kan jeg ikke forestille mig at de bliver ved med. Jeg har skrevet og brokket mig.

Mine prioriteter i ikke ordnet rækkefølge:
        Privathed, sikkerhed, europæisk eller open source, linux support, rimelig prissætning, convince.

1 Reply Last reply
        0
        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic

Bedre sent end aldrig.

Del endelig gode (en ejerkreds, der ikke støtter folkemord/racister/LLM) og nemme (ikke self hosting) europæiske alternativer til Google Drive/Photos og Gmail, så jeg kan blive et bedre menneske 😀

Kender du ikke gode alternativer, kan du dele opslaget, så dine kontakter kan gøre os alle klogere.

P.S
          Jeg kommer forhåbentlig med et lignende opslag om styresystem til PC og mobil om nogle måneder.

jacobwittrock@techhub.socialJ This user is from outside of this forum
          jacobwittrock@techhub.socialJ This user is from outside of this forum
          jacobwittrock@techhub.social
          wrote sidst redigeret af

@JoachimSelliken @folfdk Jeg tjekker denne side ud fra tid til anden 😁:

https://european-alternatives.eu/alternatives-to

1 Reply Last reply
          0

Bedre sent end aldrig.

P.S

bech@mstdn.dkB This user is from outside of this forum
            bech@mstdn.dkB This user is from outside of this forum
            bech@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@JoachimSelliken Måske schweiziske Infomaniak’s kSuite? Der er både cloud løsning, office suite, email og mere. Det kører angiveligt altsammen på grøn energi.

https://www.infomaniak.com/en/ksuite

mosgaard@uddannelse.socialM 1 Reply Last reply
            0

Bedre sent end aldrig.

P.S

rugbroed@digitalcourage.socialR This user is from outside of this forum
              rugbroed@digitalcourage.socialR This user is from outside of this forum
              rugbroed@digitalcourage.social
              wrote sidst redigeret af

@JoachimSelliken Først og fremmest bare stor ros for, at du starter rejsen med at komme ud af kløerne på Google. Det er aldrig for sent! Jeg gjorde det selv for nogle år siden - og det er fantastisk 🥳

Min største anbefaling er, at tage det i små skridt og dermed ikke gå død i det. For det tager lang tid. Klichéen om, at det er et maraton og ikke en sprint holder.

Jeg kunne give mange tips til forskellige alternativer, men ofte kommer det rette valg jo også an på dine personlige præferencer.

Hvis du er en, som primært bruger mail i browseren, så er Tuta og Proton gode. Men hvis du (som mig) forretrækker mailklienter som Thunderbird, Apple Mail og lignende, så er Posteo en af flere gode muligheder. Jeg er glad for dem!

Held og lykke med at #degoogle ‼️👏

1 Reply Last reply
              0
              • bech@mstdn.dkB bech@mstdn.dk

@JoachimSelliken Måske schweiziske Infomaniak’s kSuite? Der er både cloud løsning, office suite, email og mere. Det kører angiveligt altsammen på grøn energi.

https://www.infomaniak.com/en/ksuite

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                mosgaard@uddannelse.social
                wrote sidst redigeret af

@bech @JoachimSelliken jeg har kSuite og er rigtig glad for det. God webmail, drev, video kald og en online docs del, der vist kører på Open Office. Jeg er især glad for deres kDrive, der sync’er problemfrit på tværs af platforme (jeg bruger Linux) og kan tilgås gennem app fra mobilen.

Men man skal leve med at man har adgang til deres chatbot, som dog i det mindste bruger Open Source modeller, kører på grøn energi, ikke har vandkøling og genanvender overskudsvarme: https://www.infomaniak.com/en/impact-report

madsenandersc@social.vivaldi.netM 1 Reply Last reply
                1
                0
                • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

@bech @JoachimSelliken jeg har kSuite og er rigtig glad for det. God webmail, drev, video kald og en online docs del, der vist kører på Open Office. Jeg er især glad for deres kDrive, der sync’er problemfrit på tværs af platforme (jeg bruger Linux) og kan tilgås gennem app fra mobilen.

Men man skal leve med at man har adgang til deres chatbot, som dog i det mindste bruger Open Source modeller, kører på grøn energi, ikke har vandkøling og genanvender overskudsvarme: https://www.infomaniak.com/en/impact-report

madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
                  madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
                  madsenandersc@social.vivaldi.net
                  wrote sidst redigeret af

@mosgaard @bech @JoachimSelliken

Hooooly crap - de mener det eddermugme seriøst! De er godt nok kommet langt på alle fronter, og man kan kun tage hatten af for, at de vil presse på for at bevise, at man godt kan drive forretning på en ordentlig måde

1 Reply Last reply
                  0

Bedre sent end aldrig.

P.S

jowek@autonomous.zoneJ This user is from outside of this forum
                    jowek@autonomous.zone
                    wrote sidst redigeret af jowek@autonomous.zone

@JoachimSelliken
                    Jeg bruger:

mail: https://www.kollektiv.email
                    Ejerkreds: forening
                    Økonomi: donationsbaseret

Drev+online officepakke:
                    https://kontor.tak.coop/
                    Ejerkreds: arbejderkooperativ (@tak)
                    Økonomi: kontingent

(Transperens: jeg er i bestyrelsen for T.A.K)

Folkemord og apartheidfrit. Privat og uden kunstigintelligens træning.

joachimselliken@helvede.netJ 1 Reply Last reply
                    0
                    • jowek@autonomous.zoneJ jowek@autonomous.zone

@JoachimSelliken
                      Jeg bruger:

mail: https://www.kollektiv.email
                      Ejerkreds: forening
                      Økonomi: donationsbaseret

Drev+online officepakke:
                      https://kontor.tak.coop/
                      Ejerkreds: arbejderkooperativ (@tak)
                      Økonomi: kontingent

(Transperens: jeg er i bestyrelsen for T.A.K)

Folkemord og apartheidfrit. Privat og uden kunstigintelligens træning.

joachimselliken@helvede.netJ This user is from outside of this forum
                      joachimselliken@helvede.netJ This user is from outside of this forum
                      joachimselliken@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@jowek Jeg føler mig pludselig som moren i en Kinderæg-reklame: "Uden folkemord, privatlivs-krænkelser og AI-pis? Det går virkelig ikke."
                      Tak for at agere fortællerstemmen, der viser, at jeg kan få alle tre ting på én gang 🥰

jowek@autonomous.zoneJ 1 Reply Last reply
                      0

@jowek Jeg føler mig pludselig som moren i en Kinderæg-reklame: "Uden folkemord, privatlivs-krænkelser og AI-pis? Det går virkelig ikke."
                        Tak for at agere fortællerstemmen, der viser, at jeg kan få alle tre ting på én gang 🥰

jowek@autonomous.zone
                        wrote sidst redigeret af

@JoachimSelliken Ja totalt kinderæg. Chokolade, gave, overraskelse , chokolade og gave!

Der er også mailinterface i kontor.tak, så en mail fra kollektivemail kan evt. Køres derind. (Eller i thunderbird, k9 eller andet)

Og du kan oprette email alias'er fx: en personlig mail, en login mail, en købe mail, en spam mail etc. Alias i overflod!

Der er også en kalender i kontor.tak der kan samle fra fx arbejdsoutlook (buuuh) og andre kalendre. Fx dukop.dk

Og det kræver ikke gjukkel at dele filer.

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Login or register to search.