'Boykot varer fra USA'
-
@benjaminlj Flot at du overvejer at gøre det. Og flot arbejde, det som du og I laver for at hjælpe folk se, at de har andre muligheder, når de er klar til at forlade Big Tech. Det ville være dejligt, hvis et digitalt boykott blev tænkt ind i det store boykott.
@CiaraNi tusind tak. Jeg har skrevet et opslag der, men det blev desværre afvist af gruppens moderatorer. Enten formulerede jeg mig dårligt eller også er de ikke interesserede i at miste deres medlemmer i gruppen. Eller måske synes de bare det var lidt for meget reklame for os selv...
-
@CiaraNi tusind tak. Jeg har skrevet et opslag der, men det blev desværre afvist af gruppens moderatorer. Enten formulerede jeg mig dårligt eller også er de ikke interesserede i at miste deres medlemmer i gruppen. Eller måske synes de bare det var lidt for meget reklame for os selv...
@benjaminlj @CiaraNi Jeg har den samme tanke.
Hvis man vil boykotte noget amerikansk så burde det være de digitale platforme.
Der kan man ægte gøre noget godt for sig selv og samtidigt noget aktivistisk, for større frihed og uafhængighed.
Jeg er nysgerrig på hvad du skrev, Benjamin ...
-
@benjaminlj @CiaraNi Jeg har den samme tanke.
Hvis man vil boykotte noget amerikansk så burde det være de digitale platforme.
Der kan man ægte gøre noget godt for sig selv og samtidigt noget aktivistisk, for større frihed og uafhængighed.
Jeg er nysgerrig på hvad du skrev, Benjamin ...
@svedigtype @benjaminlj @CiaraNi Også jeg. Men jeg har nogle gange været forvirret over dens scope - jeg blev bedt om ikke at skrive så meget teknisk...
-
@svedigtype @benjaminlj @CiaraNi Også jeg. Men jeg har nogle gange været forvirret over dens scope - jeg blev bedt om ikke at skrive så meget teknisk...
@mjj @svedigtype @CiaraNi jeg kan ikke kopiere teksten så i får det som et screenshot.
-
@anderslund Det må man sige

@CiaraNi @anderslund Vi havde diskussionen omkring Danmark Skifter - at fortælle om alternative platforme på Mastodon er som at kigge i en kirke efter nogen at konvertere - det er ikke her, folk ikke har overvejet alternativer.
Så deres tilstedeværelse på Facebook og Twitter giver god mening -
@mjj @svedigtype @CiaraNi jeg kan ikke kopiere teksten så i får det som et screenshot.
@benjaminlj @svedigtype @CiaraNi Weird. Ingen forklaring?
-
@benjaminlj @svedigtype @CiaraNi Weird. Ingen forklaring?
@mjj @svedigtype @CiaraNi næh, tænker at de må have travlt. Ellers kan jeg bare ikke finde ud af at bruge Facebook, det er også en mulighed.

-
@CiaraNi @anderslund Vi havde diskussionen omkring Danmark Skifter - at fortælle om alternative platforme på Mastodon er som at kigge i en kirke efter nogen at konvertere - det er ikke her, folk ikke har overvejet alternativer.
Så deres tilstedeværelse på Facebook og Twitter giver god mening@mjj @CiaraNi Jo. Men det er stadig et paradox.
Tænk hvis kommuner, offentlige instutioner, Christiansborg osv ville gå forrest (eller lige bagved @Herning_Gymnasium)
Det ville flytte noget, men det kræver jo mod!
-
@mjj @svedigtype @CiaraNi næh, tænker at de må have travlt. Ellers kan jeg bare ikke finde ud af at bruge Facebook, det er også en mulighed.

@benjaminlj @mjj @svedigtype @CiaraNi måske mørklægger fb dit opslag - fb ønsker ikke at miste brugere, som de kan misinformere.
-
@benjaminlj @mjj @svedigtype @CiaraNi måske mørklægger fb dit opslag - fb ønsker ikke at miste brugere, som de kan misinformere.
@Chris
Det var også min tanke. Jeg kan sagtens forestille mig, at Facebook har et eller andet værktøj til at sortere den slags opslag fra. -
@benjaminlj @svedigtype @CiaraNi Ah ø, jeg misforstod - jeg troede, at det var Fedi Forum.
-
@Chris
Det var også min tanke. Jeg kan sagtens forestille mig, at Facebook har et eller andet værktøj til at sortere den slags opslag fra.@Trine_DK @Chris @benjaminlj Jeg tror, det handler om, at en moderator har set, at en for dem ukendt organisation skriver et opslag, som inviterer medlemmer i gruppen væk fra gruppen, og i stedet for at undersøge, hvad organisationen går ud på, inden de tager stilling, afviser de opslaget. (jeg forestiller mig også, at der er pres på i en så stor gruppe, og derfor har moderatorerne ikke det store overskud til at undersøge en masse, inden de træffer beslutningerne).
-
@Trine_DK @Chris @benjaminlj Jeg tror, det handler om, at en moderator har set, at en for dem ukendt organisation skriver et opslag, som inviterer medlemmer i gruppen væk fra gruppen, og i stedet for at undersøge, hvad organisationen går ud på, inden de tager stilling, afviser de opslaget. (jeg forestiller mig også, at der er pres på i en så stor gruppe, og derfor har moderatorerne ikke det store overskud til at undersøge en masse, inden de træffer beslutningerne).
@nerdd Det synes jeg lyder meget plausibelt.
Der er jo også der her dilemma med at være på en medie, som man så forsøger at få folk væk fra.
Altså, jeg har selv gjort det samme, så det er ikke for at spille hellig, dilemmaet er jo at for at nå ud til mennesker, så må man være der hvor mennesker er.
Men jeg tænker mere og mere på, at folk må finde fediverset når de er klar, og selv komme.
Og når de så kommer, så må vi være åbne og hjælpsomme.
@Trine_DK @Chris @benjaminlj @mjj @CiaraNi -
@nerdd Det synes jeg lyder meget plausibelt.
Der er jo også der her dilemma med at være på en medie, som man så forsøger at få folk væk fra.
Altså, jeg har selv gjort det samme, så det er ikke for at spille hellig, dilemmaet er jo at for at nå ud til mennesker, så må man være der hvor mennesker er.
Men jeg tænker mere og mere på, at folk må finde fediverset når de er klar, og selv komme.
Og når de så kommer, så må vi være åbne og hjælpsomme.
@Trine_DK @Chris @benjaminlj @mjj @CiaraNi@svedigtype @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi Jeg kigger også på det her, hver gang vi kommunikerer om @linuxikbh -arrangementer. Ville jeg nå længere ud ved at kommunikere på Facebook? Det ville jeg måske, men det er oprigtigt svært for mig at gå til. Og når jeg gør det her og på LinkedIn, så rammer jeg en del, der i forvejen lever i min boble.
-
@svedigtype @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi Jeg kigger også på det her, hver gang vi kommunikerer om @linuxikbh -arrangementer. Ville jeg nå længere ud ved at kommunikere på Facebook? Det ville jeg måske, men det er oprigtigt svært for mig at gå til. Og når jeg gør det her og på LinkedIn, så rammer jeg en del, der i forvejen lever i min boble.
@mjj Jeg tror ærligt at fysiske flyers og stickers er bedre end at reklamere for det på de platforme, vi virkelig gerne vil væk fra ...
Og så med egne hjemmesider og nyhedsbrev og rss-feeds og den slags.
Det er selvfølgelig ikke gratis at producere fysiske flyers og stickers, men moralsk og etisk vel stærkere
?Og der kommer da temmelig mange mennesker forbi Københavns Hovedbanegård, tænker jeg
-
@mjj Jeg tror ærligt at fysiske flyers og stickers er bedre end at reklamere for det på de platforme, vi virkelig gerne vil væk fra ...
Og så med egne hjemmesider og nyhedsbrev og rss-feeds og den slags.
Det er selvfølgelig ikke gratis at producere fysiske flyers og stickers, men moralsk og etisk vel stærkere
?Og der kommer da temmelig mange mennesker forbi Københavns Hovedbanegård, tænker jeg
Og ind til @svedigtype s gode ideer bliver sat i system, så er det godt at nogen informer på de platforme om, at alternativer eksisterer.
Så til jer, der kan holde ud at være der og gøre arbejdet: tak.
@mjj @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Og ind til @svedigtype s gode ideer bliver sat i system, så er det godt at nogen informer på de platforme om, at alternativer eksisterer.
Så til jer, der kan holde ud at være der og gøre arbejdet: tak.
@asbjornn Jeg er selv stadig på LinkedIn hvor jeg ofte deler og kommentarer på anti-intelligens (AI) halløj, af samme årsag som ovenstående, at det er der, de folk jeg gerne vil nå, er ...
Så jeg vil bare lige påpege igen at jeg på ingen måder er hellig, og jeg anerkender dillemmaet mellem gerne at ville komme ud med et budskab, og samtidig gøre det på en platform, der er kontraproduktiv for budskabet.
Det er tricky AF.
-
Så deres tilstedeværelse på Facebook og Twitter giver god mening@mjj Enig i, at Danmark Skifter skal være på netop Facebook og Twitter. Det var ikke Danmark Skifter-kampagnen, jeg tænkte på her. Det var paradokset ved Boykot Varer Fra USA-kampagnen. 112.000+ mennesker fejrer, at de boykotter US varer og deler navne på produkter, der skal boykottes, på Facebook. Uden at bemærke at Facebook er et af de mest oplagte produkter fra USA at boykotte, da Facebook beviseligt støtter Trumps USA. De boykotter den ikke. De giver den flere kunder og kliks.
-
@benjaminlj Tak for godt forsøg!
-
@asbjornn Jeg er selv stadig på LinkedIn hvor jeg ofte deler og kommentarer på anti-intelligens (AI) halløj, af samme årsag som ovenstående, at det er der, de folk jeg gerne vil nå, er ...
Så jeg vil bare lige påpege igen at jeg på ingen måder er hellig, og jeg anerkender dillemmaet mellem gerne at ville komme ud med et budskab, og samtidig gøre det på en platform, der er kontraproduktiv for budskabet.
Det er tricky AF.
@svedigtype @asbjornn @mjj @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh Jeg er helt vildt enig i det hele - det er skidesvært at finde ud af, hvordan man når flest mulige på den bedste måde.
I den konkrete situation med indlæg i “Boykot varer fra USA” tror jeg, det måske kunne være en mulighed at prøve at henvende sig direkte til en admin og høre, om det er i orden at skrive et indlæg i gruppen først. Fordi så kan de da i hvert fald hjælpe til at få det godkendt.