Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. 'Boykot varer fra USA'

'Boykot varer fra USA'

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
uspolboycottusadanmarkskifter
39 Indlæg 13 Posters 31 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • chris@mastodon.greenC chris@mastodon.green

Agreed, @CiaraNi
    Dear @Kerplunk , you should shout at the facebook users

ciarani@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
    ciarani@mastodon.green
    wrote sidst redigeret af

@Chris Tak 🙂

1 Reply Last reply
    0
    • ciarani@mastodon.greenC ciarani@mastodon.green

@benjaminlj Flot at du overvejer at gøre det. Og flot arbejde, det som du og I laver for at hjælpe folk se, at de har andre muligheder, når de er klar til at forlade Big Tech. Det ville være dejligt, hvis et digitalt boykott blev tænkt ind i det store boykott.

ahaldorsen@tutoteket.noA This user is from outside of this forum
      ahaldorsen@tutoteket.noA This user is from outside of this forum
      ahaldorsen@tutoteket.no
      wrote sidst redigeret af

@CiaraNi @benjaminlj Det høres ut som om de burde få tips om data.coop sitt forum: https://forum.fedi.dk

1 Reply Last reply
      0

'Boykot varer fra USA'

112,000 Danes have joined the 'Boycott US products' Facebook group so far and there's a new influx every time Donald Trump opens his mouth.

Maybe somebody who's on Facebook should pop in there and let them know that Facebook is a US product; that Mark Zuckerberg gave Trump money so that he could sit in the VIP row at Trump's inauguration; and that there are perfectly cromulent European alternatives to Facebook

#USPol #BoycottUSA #DanmarkSkifter

https://www.dr.dk/nyheder/indland/har-rundet-112-000-det-vaelter-ind-med-medlemmer-af-facebookgruppe-der-boykotter-amerikanske-varer

booksandjohn@mastodonapp.ukB This user is from outside of this forum
        booksandjohn@mastodonapp.ukB This user is from outside of this forum
        booksandjohn@mastodonapp.uk
        wrote sidst redigeret af

@CiaraNi “cromulent” is not a word I have ever heard of before. Thank you for enlarging my vocabulary. I am sure my family will also thank you after I have worked it into conversation several times 😀

ciarani@mastodon.greenC 1 Reply Last reply
        0
        • booksandjohn@mastodonapp.ukB booksandjohn@mastodonapp.uk

@CiaraNi “cromulent” is not a word I have ever heard of before. Thank you for enlarging my vocabulary. I am sure my family will also thank you after I have worked it into conversation several times 😀

ciarani@mastodon.green
          wrote sidst redigeret af

@BooksandJohn It's a handy word

1 Reply Last reply
          0

@benjaminlj Flot at du overvejer at gøre det. Og flot arbejde, det som du og I laver for at hjælpe folk se, at de har andre muligheder, når de er klar til at forlade Big Tech. Det ville være dejligt, hvis et digitalt boykott blev tænkt ind i det store boykott.

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
            benjaminlj@virup.social
            wrote sidst redigeret af

@CiaraNi tusind tak. Jeg har skrevet et opslag der, men det blev desværre afvist af gruppens moderatorer. Enten formulerede jeg mig dårligt eller også er de ikke interesserede i at miste deres medlemmer i gruppen. Eller måske synes de bare det var lidt for meget reklame for os selv...

svedigtype@helvede.netS ciarani@mastodon.greenC 2 Replies Last reply
            0
            • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@CiaraNi tusind tak. Jeg har skrevet et opslag der, men det blev desværre afvist af gruppens moderatorer. Enten formulerede jeg mig dårligt eller også er de ikke interesserede i at miste deres medlemmer i gruppen. Eller måske synes de bare det var lidt for meget reklame for os selv...

svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
              svedigtype@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @CiaraNi Jeg har den samme tanke.

Hvis man vil boykotte noget amerikansk så burde det være de digitale platforme.

Der kan man ægte gøre noget godt for sig selv og samtidigt noget aktivistisk, for større frihed og uafhængighed.

Jeg er nysgerrig på hvad du skrev, Benjamin ...

mjj@mstdn.dkM ciarani@mastodon.greenC 2 Replies Last reply
              0
              • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

@benjaminlj @CiaraNi Jeg har den samme tanke.

Hvis man vil boykotte noget amerikansk så burde det være de digitale platforme.

Der kan man ægte gøre noget godt for sig selv og samtidigt noget aktivistisk, for større frihed og uafhængighed.

Jeg er nysgerrig på hvad du skrev, Benjamin ...

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
                mjj@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@svedigtype @benjaminlj @CiaraNi Også jeg. Men jeg har nogle gange været forvirret over dens scope - jeg blev bedt om ikke at skrive så meget teknisk...

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
                0
                • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@svedigtype @benjaminlj @CiaraNi Også jeg. Men jeg har nogle gange været forvirret over dens scope - jeg blev bedt om ikke at skrive så meget teknisk...

benjaminlj@virup.social
                  wrote sidst redigeret af

@mjj @svedigtype @CiaraNi jeg kan ikke kopiere teksten så i får det som et screenshot.

mjj@mstdn.dkM 2 Replies Last reply
                  0

@anderslund Det må man sige 🙂

mjj@mstdn.dk
                    wrote sidst redigeret af

@CiaraNi @anderslund Vi havde diskussionen omkring Danmark Skifter - at fortælle om alternative platforme på Mastodon er som at kigge i en kirke efter nogen at konvertere - det er ikke her, folk ikke har overvejet alternativer.
                    Så deres tilstedeværelse på Facebook og Twitter giver god mening

anderslund@expressional.socialA ciarani@mastodon.greenC 2 Replies Last reply
                    0

@mjj @svedigtype @CiaraNi jeg kan ikke kopiere teksten så i får det som et screenshot.

mjj@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @svedigtype @CiaraNi Weird. Ingen forklaring?

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
                      0

@benjaminlj @svedigtype @CiaraNi Weird. Ingen forklaring?

benjaminlj@virup.social
                        wrote sidst redigeret af

@mjj @svedigtype @CiaraNi næh, tænker at de må have travlt. Ellers kan jeg bare ikke finde ud af at bruge Facebook, det er også en mulighed. 😅

chris@mastodon.greenC 1 Reply Last reply
                        0

@CiaraNi @anderslund Vi havde diskussionen omkring Danmark Skifter - at fortælle om alternative platforme på Mastodon er som at kigge i en kirke efter nogen at konvertere - det er ikke her, folk ikke har overvejet alternativer.
                          Så deres tilstedeværelse på Facebook og Twitter giver god mening

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                          anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                          anderslund@expressional.social
                          wrote sidst redigeret af

@mjj @CiaraNi Jo. Men det er stadig et paradox.

Tænk hvis kommuner, offentlige instutioner, Christiansborg osv ville gå forrest (eller lige bagved @Herning_Gymnasium)

Det ville flytte noget, men det kræver jo mod!

1 Reply Last reply
                          0

@mjj @svedigtype @CiaraNi næh, tænker at de må have travlt. Ellers kan jeg bare ikke finde ud af at bruge Facebook, det er også en mulighed. 😅

chris@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
                            chris@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
                            chris@mastodon.green
                            wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @mjj @svedigtype @CiaraNi måske mørklægger fb dit opslag - fb ønsker ikke at miste brugere, som de kan misinformere.

trine_dk@helvede.netT 1 Reply Last reply
                            0
                            • chris@mastodon.greenC chris@mastodon.green

@benjaminlj @mjj @svedigtype @CiaraNi måske mørklægger fb dit opslag - fb ønsker ikke at miste brugere, som de kan misinformere.

trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
                              trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
                              trine_dk@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af

@Chris
                              Det var også min tanke. Jeg kan sagtens forestille mig, at Facebook har et eller andet værktøj til at sortere den slags opslag fra.

@benjaminlj @mjj @svedigtype @CiaraNi

nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
                              0

mjj@mstdn.dk
                                wrote sidst redigeret af

@benjaminlj @svedigtype @CiaraNi Ah ø, jeg misforstod - jeg troede, at det var Fedi Forum.

1 Reply Last reply
                                0
                                • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

@Chris
                                  Det var også min tanke. Jeg kan sagtens forestille mig, at Facebook har et eller andet værktøj til at sortere den slags opslag fra.

@benjaminlj @mjj @svedigtype @CiaraNi

nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                                  nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                                  nerdd@mstdn.social
                                  wrote sidst redigeret af

@Trine_DK @Chris @benjaminlj Jeg tror, det handler om, at en moderator har set, at en for dem ukendt organisation skriver et opslag, som inviterer medlemmer i gruppen væk fra gruppen, og i stedet for at undersøge, hvad organisationen går ud på, inden de tager stilling, afviser de opslaget. (jeg forestiller mig også, at der er pres på i en så stor gruppe, og derfor har moderatorerne ikke det store overskud til at undersøge en masse, inden de træffer beslutningerne).

@mjj @svedigtype @CiaraNi

0
                                  • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

@Trine_DK @Chris @benjaminlj Jeg tror, det handler om, at en moderator har set, at en for dem ukendt organisation skriver et opslag, som inviterer medlemmer i gruppen væk fra gruppen, og i stedet for at undersøge, hvad organisationen går ud på, inden de tager stilling, afviser de opslaget. (jeg forestiller mig også, at der er pres på i en så stor gruppe, og derfor har moderatorerne ikke det store overskud til at undersøge en masse, inden de træffer beslutningerne).

@mjj @svedigtype @CiaraNi

svedigtype@helvede.net
                                    wrote sidst redigeret af

@nerdd Det synes jeg lyder meget plausibelt.

Der er jo også der her dilemma med at være på en medie, som man så forsøger at få folk væk fra.

Altså, jeg har selv gjort det samme, så det er ikke for at spille hellig, dilemmaet er jo at for at nå ud til mennesker, så må man være der hvor mennesker er.

Men jeg tænker mere og mere på, at folk må finde fediverset når de er klar, og selv komme.

Og når de så kommer, så må vi være åbne og hjælpsomme.

@Trine_DK @Chris @benjaminlj @mjj @CiaraNi

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
                                    0

@nerdd Det synes jeg lyder meget plausibelt.

Der er jo også der her dilemma med at være på en medie, som man så forsøger at få folk væk fra.

Altså, jeg har selv gjort det samme, så det er ikke for at spille hellig, dilemmaet er jo at for at nå ud til mennesker, så må man være der hvor mennesker er.

Men jeg tænker mere og mere på, at folk må finde fediverset når de er klar, og selv komme.

Og når de så kommer, så må vi være åbne og hjælpsomme.

@Trine_DK @Chris @benjaminlj @mjj @CiaraNi

mjj@mstdn.dk
                                      wrote sidst redigeret af

@svedigtype @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi Jeg kigger også på det her, hver gang vi kommunikerer om @linuxikbh -arrangementer. Ville jeg nå længere ud ved at kommunikere på Facebook? Det ville jeg måske, men det er oprigtigt svært for mig at gå til. Og når jeg gør det her og på LinkedIn, så rammer jeg en del, der i forvejen lever i min boble.

svedigtype@helvede.netS 1 Reply Last reply
                                      0

@svedigtype @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi Jeg kigger også på det her, hver gang vi kommunikerer om @linuxikbh -arrangementer. Ville jeg nå længere ud ved at kommunikere på Facebook? Det ville jeg måske, men det er oprigtigt svært for mig at gå til. Og når jeg gør det her og på LinkedIn, så rammer jeg en del, der i forvejen lever i min boble.

svedigtype@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af

@mjj Jeg tror ærligt at fysiske flyers og stickers er bedre end at reklamere for det på de platforme, vi virkelig gerne vil væk fra ...

Og så med egne hjemmesider og nyhedsbrev og rss-feeds og den slags.

Det er selvfølgelig ikke gratis at producere fysiske flyers og stickers, men moralsk og etisk vel stærkere 🤔?

Og der kommer da temmelig mange mennesker forbi Københavns Hovedbanegård, tænker jeg 😂 😏

@nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh

asbjornn@expressional.socialA 1 Reply Last reply
                                        0

@mjj Jeg tror ærligt at fysiske flyers og stickers er bedre end at reklamere for det på de platforme, vi virkelig gerne vil væk fra ...

Og så med egne hjemmesider og nyhedsbrev og rss-feeds og den slags.

Det er selvfølgelig ikke gratis at producere fysiske flyers og stickers, men moralsk og etisk vel stærkere 🤔?

Og der kommer da temmelig mange mennesker forbi Københavns Hovedbanegård, tænker jeg 😂 😏

@nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh

asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                                          asbjornn@expressional.socialA This user is from outside of this forum
                                          asbjornn@expressional.social
                                          wrote sidst redigeret af

Og ind til @svedigtype s gode ideer bliver sat i system, så er det godt at nogen informer på de platforme om, at alternativer eksisterer.

Så til jer, der kan holde ud at være der og gøre arbejdet: tak.

@mjj @nerdd @Trine_DK @Chris @benjaminlj @CiaraNi @linuxikbh

0
                                          • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.