Helt stille og rolig easy run i dag.
-
@folfdk nice

Er stryd det nye strava? Og er det godt?Tak!

Nej, Stryd er en lille måleenhed (pod) man sætter på sin fod mens man løber, og så kan den løbeeffekt man yder undervejs.
Så i stedet for feks hastighed og puls, så mener løbe eksperterne bag Stryd at løbeeffekt er bedre.
Jeg har haft den et stykke tid og bruger lidt forskelligt af de data jeg måler til at prøve at finde ud af f.eks hvad jeg kan løbe de 10 km på næste søndag.
For hvis det f.eks kun går op ad bakke kan man jo åbenlyst ikke løbe lige så hurtigt

-
Tak!

Nej, Stryd er en lille måleenhed (pod) man sætter på sin fod mens man løber, og så kan den løbeeffekt man yder undervejs.
Så i stedet for feks hastighed og puls, så mener løbe eksperterne bag Stryd at løbeeffekt er bedre.
Jeg har haft den et stykke tid og bruger lidt forskelligt af de data jeg måler til at prøve at finde ud af f.eks hvad jeg kan løbe de 10 km på næste søndag.
For hvis det f.eks kun går op ad bakke kan man jo åbenlyst ikke løbe lige så hurtigt

@folfdk fedt med lidt data 🫶
Knæk og bræk (siger man, vel) på søndag. Det skal nok blive godt.
️ -
Endnu en flot tur. Bravo.
Nyd din rolige uge - og giv den så hele armen på søndag! Vi hepper alle på dig.
Har du nogle ritualer eller noget ekstraordinært, du gør for at blive helt klar og skarp her til sidst? Det grundlæggende er jo så meget på plads, som det kommer, men fordi du er gået så videnskabeligt og struktureret til det med at løbe (og fordi du er en guttermand), er jeg nysgerrig på, hvad vi andre kan lære af dig.

I forhold til tidligere (før jeg rebootede mit løb i april sidste år) er jeg begyndt at styrketræne.
Det skulle lige nævnes
Ellers så prøver jeg at fokusere på
1) restitution
Forsøge at få god søvn i dagene op til race, selve natten før er ikke helt så vigtig.
2) mad
Gerne noget god, men let(!) mad, som man kender. Ikke noget nyt, men noget kendt.
3) planlægning
Tænk ruten igennem, hvor er forplejning/vand undervejs, hvornår skal der spises energi. Hvilke steder er svære -
I forhold til tidligere (før jeg rebootede mit løb i april sidste år) er jeg begyndt at styrketræne.
Det skulle lige nævnes
Ellers så prøver jeg at fokusere på
1) restitution
Forsøge at få god søvn i dagene op til race, selve natten før er ikke helt så vigtig.
2) mad
Gerne noget god, men let(!) mad, som man kender. Ikke noget nyt, men noget kendt.
3) planlægning
Tænk ruten igennem, hvor er forplejning/vand undervejs, hvornår skal der spises energi. Hvilke steder er sværeDet er jo også altid personligt hvordan man gerne vil forberede sig, jeg kan godt lige at have en mental gennemgang først, så jeg har på fornemmelsen hvad jeg skal igennem, så føles det som om jeg har løbet den før.
I dette tilfælde fandt jeg ruten og løb den i torsdags som rolig tur, så jeg HAR faktisk været den igennem denne gang

-
Det er jo også altid personligt hvordan man gerne vil forberede sig, jeg kan godt lige at have en mental gennemgang først, så jeg har på fornemmelsen hvad jeg skal igennem, så føles det som om jeg har løbet den før.
I dette tilfælde fandt jeg ruten og løb den i torsdags som rolig tur, så jeg HAR faktisk været den igennem denne gang

@askekammer
StyrketræningJeg har været i gang med forskellige ting, men det meste med en kettlebell og håndvægte, f.eks Bulgarian split squats, Romanian dead lifts, læghævninger på 1 ben og kettlebell swings med 1 eller 2 hænder.
Step downs fra en lille trappe derhjemme er også virkelig godt!
-
@folfdk fedt med lidt data 🫶
Knæk og bræk (siger man, vel) på søndag. Det skal nok blive godt.
️Mange tak!!
Ja, jeg håber på det bliver tørt men overskyet og ti grader, så skal det nok gå
Og så skal jeg huske ikke at tage for meget tøj på!

-
Mange tak!!
Ja, jeg håber på det bliver tørt men overskyet og ti grader, så skal det nok gå
Og så skal jeg huske ikke at tage for meget tøj på!

@folfdk loool, du må løbe dig til varmen

-
Det er jo også altid personligt hvordan man gerne vil forberede sig, jeg kan godt lige at have en mental gennemgang først, så jeg har på fornemmelsen hvad jeg skal igennem, så føles det som om jeg har løbet den før.

Tak! Det lyder meget lig min egen tilgang (bortset fra styrketræningen, som der bortset fra planke og armbøjninger fast hver aften bare ikke er tid til). Så du er meget fornuftig.
Og der er virkelig stort udbytte af at have løbet ruten tidligere. Så slipper man for overraskelser. Der sker altid noget uventet derude, men det gælder om at minimere det og derved fastholde sin kontrol over løbet.
-
Endnu en flot tur. Bravo.
Nyd din rolige uge - og giv den så hele armen på søndag! Vi hepper alle på dig.
Har du nogle ritualer eller noget ekstraordinært, du gør for at blive helt klar og skarp her til sidst? Det grundlæggende er jo så meget på plads, som det kommer, men fordi du er gået så videnskabeligt og struktureret til det med at løbe (og fordi du er en guttermand), er jeg nysgerrig på, hvad vi andre kan lære af dig.

Og mange tak!
I dag havde jeg episode 144 med coach Bennet i ørerne mens jeg lavede mad og det der med STOP nu med at gøre de ting du godt kan forestille sig ikke virker!
Eksemplet med en tempo session med feks 10x400 meter, hvor man kun lunter hele vejen, det er jo åbenlyst gak gak.
Men... Hvis man løber for hurtigt på sit easy run, så er det jo faktisk lige så dumt!Så det var en god episode.
Og så det her med at restitution er træning.
God restitution er også træning!
-
@folfdk loool, du må løbe dig til varmen

Det er lidt vildt, men at have det for koldt ender ALDRIG med at være problemet.
Det ender altid med at der er for meget tøj.Nogle tynde handsker eller et pandebånd eller for lange/varme busker.
Når først rugbrødsmotoren er sat i gang så er det for det meste ikke et problem at holde sig varm i Danmark