Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Åh ak og ve du sure dejAt drømme højt er sværtI kådhed tanken i mit jeg"Teknikken har jeg lært!"

Åh ak og ve du sure dejAt drømme højt er sværtI kådhed tanken i mit jeg"Teknikken har jeg lært!"

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
surdejbrodiverset
5 Indlæg 2 Posters 21 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #1

    Åh ak og ve du sure dej
    At drømme højt er svært
    I kådhed tanken i mit jeg
    "Teknikken har jeg lært!"

    Nu ligger du og flader ud
    Godt brun og lidt for flad
    En tåre ligger på min tud
    Mon næste brød gør glad?

    (Jeg tror det blev overfermenteret, det stod en ekstra dag i køleskabet, og fik også længere den dag jeg lavede dejen)

    #Surdej
    #brødiverset

    drgroftehauge@sigmoid.socialD 1 Reply Last reply
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

      Åh ak og ve du sure dej
      At drømme højt er svært
      I kådhed tanken i mit jeg
      "Teknikken har jeg lært!"

      Nu ligger du og flader ud
      Godt brun og lidt for flad
      En tåre ligger på min tud
      Mon næste brød gør glad?

      (Jeg tror det blev overfermenteret, det stod en ekstra dag i køleskabet, og fik også længere den dag jeg lavede dejen)

      #Surdej
      #brødiverset

      drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
      drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
      drgroftehauge@sigmoid.social
      wrote sidst redigeret af
      #2

      @folfdk More flavour to savour!

      Det har nok nedbrudt gluten lidt for effektivt. Hvis du smider nogle non-specifikke enzymer i sker det samme jo. Der er også rigtig meget Maillard på overfladen. Du kunne måske have reddet det ved at ælte noget frisk mel og vand ind i det, men jeg ved ikke hvor meget.

      folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0
      • drgroftehauge@sigmoid.socialD drgroftehauge@sigmoid.social

        @folfdk More flavour to savour!

        Det har nok nedbrudt gluten lidt for effektivt. Hvis du smider nogle non-specifikke enzymer i sker det samme jo. Der er også rigtig meget Maillard på overfladen. Du kunne måske have reddet det ved at ælte noget frisk mel og vand ind i det, men jeg ved ikke hvor meget.

        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
        folfdk@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #3

        @drgroftehauge

        Ja, jeg tror også det har stået for længe, så gluten netværket er gået i stykker.

        Jeg ved ikke om jeg kunne finde ud af det med at tilsætte noget mere, det skulle nok have været tidligere i processen.

        Lige nu har det stået ca 1½ dag i køleskabet før det blev bagt, det var nok for længe.

        Men jeg tror også jeg lod den stå for længe på selve dagen da det hævede.

        Men ja, det lader til at være fint nok i smagen (selvom det blev bagt lidt hårdt)

        drgroftehauge@sigmoid.socialD 1 Reply Last reply
        0
        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

          @drgroftehauge

          Ja, jeg tror også det har stået for længe, så gluten netværket er gået i stykker.

          Jeg ved ikke om jeg kunne finde ud af det med at tilsætte noget mere, det skulle nok have været tidligere i processen.

          Lige nu har det stået ca 1½ dag i køleskabet før det blev bagt, det var nok for længe.

          Men jeg tror også jeg lod den stå for længe på selve dagen da det hævede.

          Men ja, det lader til at være fint nok i smagen (selvom det blev bagt lidt hårdt)

          drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
          drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
          drgroftehauge@sigmoid.social
          wrote sidst redigeret af
          #4

          @folfdk Jeg mente at du måtte tilsætte mere mel på dagen før det hævede. Hvis du ved at det har stået lidt for længe i køleskabet. Fik det også længere tid i ovnen end normalt eller er det bare mørkt fordi der er mere glucose og individuelle aminosyrer?

          folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
          0
          • drgroftehauge@sigmoid.socialD drgroftehauge@sigmoid.social

            @folfdk Jeg mente at du måtte tilsætte mere mel på dagen før det hævede. Hvis du ved at det har stået lidt for længe i køleskabet. Fik det også længere tid i ovnen end normalt eller er det bare mørkt fordi der er mere glucose og individuelle aminosyrer?

            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
            folfdk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #5

            @drgroftehauge

            Det fik liiige lidt mere i ovnen, jeg glemte at sætte tid da jeg løftede låget og så glemte jeg igen at jeg simpelthen skal lade være med at bruge ovnens varmluft funktion, det ender altid med at brænde kanter osv 😅

            1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes


            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            Powered by NodeBB Contributors
            Graciously hosted by data.coop
            • First post
              Last post
            0
            • Hjem
            • Seneste
            • Etiketter
            • Populære
            • Verden
            • Bruger
            • Grupper