Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Er orddelingsmaskinen gået på sommerferie hos DR?

Er orddelingsmaskinen gået på sommerferie hos DR?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
14 Indlæg 7 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net

    Er orddelingsmaskinen gået på sommerferie hos DR?

    Eller mener de virkelig at de direktører har fundet en spektakulær del af vin? 🤪

    mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
    mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
    mthaastrup@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #5

    @tofticles 🤣🤣

    1 Reply Last reply
    0
    • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net shared this topic
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

      @infonauten @tofticles

      Men hvorfor er det så svært? Der er jo åbenlyst forkerte steder at lave orddeling, så hvorfor bliver ordene delt der alligevel?!?

      jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
      jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
      jeppe@uddannelse.social
      wrote sidst redigeret af
      #6

      @folfdk @infonauten @tofticles de har nok opgrad-eret fra den regelbase-rede (gratis og åben kildekode) orddeling-salg-oritme til en langt mere kraftfuld ai-version som nok også er væsentlig dyrere og derfor af meget høj kvalitet.

      infonauten@helvede.netI mrmanor@social.data.coopM 2 Replies Last reply
      0
      • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

        @folfdk @infonauten @tofticles de har nok opgrad-eret fra den regelbase-rede (gratis og åben kildekode) orddeling-salg-oritme til en langt mere kraftfuld ai-version som nok også er væsentlig dyrere og derfor af meget høj kvalitet.

        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
        infonauten@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #7

        @jeppe @folfdk @tofticles denne orddeling foregå i browseren, og der er ikke nogen, der har noget ordentligt til dansk. Lige her giver det ikke mening at pege på AI.

        1 Reply Last reply
        0
        • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

          @folfdk @tofticles orddelingsregler er relativt komplekse at oversætte til noget, som en simpel maskine kan gøre automatisk. OG dansk er ikke en prioritet hos dem, der udvikler den slags funktioner.

          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
          nerdd@mstdn.social
          wrote sidst redigeret af
          #8

          @infonauten @folfdk @tofticles Journalisterne må lære at putte ­ ind i alt deres tekst, og så kan DR bruge * { hyphens: manual; } i CSS'en.

          infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
          0
          • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

            @infonauten @folfdk @tofticles Journalisterne må lære at putte ­ ind i alt deres tekst, og så kan DR bruge * { hyphens: manual; } i CSS'en.

            infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
            infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
            infonauten@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #9

            @nerdd @folfdk @tofticles yeah, held og lykke med at få dem til at bruge det eller unicode-varianten U+00AD. Men ja, hvis man vil være _sikker_, er det den eneste måde.

            nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
            0
            • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

              @folfdk @infonauten @tofticles de har nok opgrad-eret fra den regelbase-rede (gratis og åben kildekode) orddeling-salg-oritme til en langt mere kraftfuld ai-version som nok også er væsentlig dyrere og derfor af meget høj kvalitet.

              mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
              mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
              mrmanor@social.data.coop
              wrote sidst redigeret af
              #10

              @jeppe
              🫣 Altså så jeg synes de regel baserede gjorde det bedre. Selv mit første bekendtskab med Wordstar på en CPM maskine med 64k ram i 80'erne klarede det bedre. Ok, med en lille smule manuel hjælp.
              @folfdk @infonauten @tofticles

              1 Reply Last reply
              0
              • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                @nerdd @folfdk @tofticles yeah, held og lykke med at få dem til at bruge det eller unicode-varianten U+00AD. Men ja, hvis man vil være _sikker_, er det den eneste måde.

                nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                nerdd@mstdn.social
                wrote sidst redigeret af
                #11

                @infonauten @folfdk @tofticles Med tanke på graden af korrekturlæsning hos DR pt. har det nok lidt lange udsigter 😅

                Alternativt kunne vi skifte til arabisk med tanke på den lange lange artikel forleden om, hvordan arabisk typografi fungerer.

                infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
                0
                • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

                  @infonauten @folfdk @tofticles Med tanke på graden af korrekturlæsning hos DR pt. har det nok lidt lange udsigter 😅

                  Alternativt kunne vi skifte til arabisk med tanke på den lange lange artikel forleden om, hvordan arabisk typografi fungerer.

                  infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                  infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                  infonauten@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #12

                  @nerdd @folfdk @tofticles plus at det ville virkeligt være sjovt at se alt til højre for Enhedslisten tabe deres shit over arabisk og knæfald for islam.

                  nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
                  0
                  • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                    @nerdd @folfdk @tofticles plus at det ville virkeligt være sjovt at se alt til højre for Enhedslisten tabe deres shit over arabisk og knæfald for islam.

                    nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                    nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                    nerdd@mstdn.social
                    wrote sidst redigeret af
                    #13

                    @infonauten @folfdk @tofticles 100%

                    Hvis jeg var sådan en, der kunne lide at tale i telefon, havde jeg straks ringet til Bjarne Corydon (ikke at jeg overhovedet tror, jeg kunne overbevise ham, men hvis jeg kunne få ham til at selvantænde, ville det være ret lol).

                    folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                    0
                    • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

                      @infonauten @folfdk @tofticles 100%

                      Hvis jeg var sådan en, der kunne lide at tale i telefon, havde jeg straks ringet til Bjarne Corydon (ikke at jeg overhovedet tror, jeg kunne overbevise ham, men hvis jeg kunne få ham til at selvantænde, ville det være ret lol).

                      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      folfdk@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #14

                      @nerdd @infonauten @tofticles

                      Bare vent LX sekunder og så går højrefløjen amok over at vi ikke bruger romertal!

                      Det er jeg helt C på!

                      1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes


                      • Log ind

                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                      • Login or register to search.
                      Powered by NodeBB Contributors
                      Graciously hosted by data.coop
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Hjem
                      • Seneste
                      • Etiketter
                      • Populære
                      • Verden
                      • Bruger
                      • Grupper