Med lidt god vilje har jeg løbet en solseng i dag
-
Med lidt god vilje har jeg løbet en solseng i dag!
Den grønne streg er madrassen som jeg ikke kunne løbe, da det ville sende mig ud i vandet
I dag 4x1k i ca 5:15/km med ståpauser undervejs. Det var fin træning, med nogenlunde overskud og selvom jeg først kom ud af døren ca 8:30, så var det behageligt at løbe i.
En af dagene må jeg endnu tidligere ud!
-
Den grønne streg er madrassen som jeg ikke kunne løbe, da det ville sende mig ud i vandet
I dag 4x1k i ca 5:15/km med ståpauser undervejs. Det var fin træning, med nogenlunde overskud og selvom jeg først kom ud af døren ca 8:30, så var det behageligt at løbe i.
@folfdk Sådan! 4x1k kan ellers godt trække tænder ud, især det sidste interval

Jeg kan godt se solsengen (tak for hjælpen
)! Det er måske meget godt med lidt frihed til selv at tilføje en streg bagefter, når du nu tilsyneladende havde glemt snorklen 
-
@folfdk Sådan! 4x1k kan ellers godt trække tænder ud, især det sidste interval

Jeg kan godt se solsengen (tak for hjælpen
)! Det er måske meget godt med lidt frihed til selv at tilføje en streg bagefter, når du nu tilsyneladende havde glemt snorklen 
Tak!
I dag havde jeg faktisk fint overskud og måtte faktisk holde lidt igen for ikke at ende med at løbe hurtigere end måltempo på den sidste gentagelse.
Så måske det ikke var hårdt nok eller måske mine zoner ikke helt er rigtige i forhold til hvad jeg kan.
Men apropos citater så skal det hele jo heller ikke være for hårdt. Tilpas hårdt i dag tror jeg

-
Tak!
I dag havde jeg faktisk fint overskud og måtte faktisk holde lidt igen for ikke at ende med at løbe hurtigere end måltempo på den sidste gentagelse.
Så måske det ikke var hårdt nok eller måske mine zoner ikke helt er rigtige i forhold til hvad jeg kan.
Men apropos citater så skal det hele jo heller ikke være for hårdt. Tilpas hårdt i dag tror jeg

@folfdk Det er rigtigt, der skal også være ture med overskud

Intervaller forbinder jeg bare med at presse sig selv, men jeg er jo heller ikke pro, som LøberLab. De har helt sikkert meget mere styr på sagerne

-
@folfdk Det er rigtigt, der skal også være ture med overskud

Intervaller forbinder jeg bare med at presse sig selv, men jeg er jo heller ikke pro, som LøberLab. De har helt sikkert meget mere styr på sagerne

Jeg synes Jack Daniels videoerne på YouTube er gode til at få en idé om hvad der skal til og hvor man skal gøre hvad, hvilken effekt det har.
Interval Training: https://www.youtube.com/watch?v=7dQEwJhHWXk
Hvor intervaller er omkring 3-5 minutter og lige under max HR.
Repeats er i den lingo tættere på det du snakker om tror jeg
Repetition training:
https://www.youtube.com/watch?v=BGQKlSU4HQM -
Jeg synes Jack Daniels videoerne på YouTube er gode til at få en idé om hvad der skal til og hvor man skal gøre hvad, hvilken effekt det har.
Interval Training: https://www.youtube.com/watch?v=7dQEwJhHWXk
Hvor intervaller er omkring 3-5 minutter og lige under max HR.
Repeats er i den lingo tættere på det du snakker om tror jeg
Repetition training:
https://www.youtube.com/watch?v=BGQKlSU4HQM@folfdk Jeg prøvede lige at putte min parkrun PB (22:42 på 5km) ind i V.O2's regnemaskine, og jeg tror stadig, det vil gøre gøre nas på fjerde interval, hvis jeg løber en tur med 4x1km@4:26/km og 2 minutter med ~5:47/km mellem intervallerne. Men nu bliver jeg da nysgerrig efter at prøve sådan en tur af

-
@folfdk Jeg prøvede lige at putte min parkrun PB (22:42 på 5km) ind i V.O2's regnemaskine, og jeg tror stadig, det vil gøre gøre nas på fjerde interval, hvis jeg løber en tur med 4x1km@4:26/km og 2 minutter med ~5:47/km mellem intervallerne. Men nu bliver jeg da nysgerrig efter at prøve sådan en tur af

Jeg synes det er virkelig spændende at læse om de her forskellige teorier og snakke træningsprogram osv.
Men det handler også meget (mest?) om at finde motivationen og glæden ved at gøre noget ved det og have nogle planer man kan se frem til.
Det er en hård session! Og jeg tror måske jeg har snydt i dag med pauserne, hvor jeg ikke løb men havde stå/gå pause.
Men det lyder som en spændende og udfordrende tur!
-
Jeg synes det er virkelig spændende at læse om de her forskellige teorier og snakke træningsprogram osv.
Men det handler også meget (mest?) om at finde motivationen og glæden ved at gøre noget ved det og have nogle planer man kan se frem til.
Det er en hård session! Og jeg tror måske jeg har snydt i dag med pauserne, hvor jeg ikke løb men havde stå/gå pause.
Men det lyder som en spændende og udfordrende tur!
@folfdk Jeg synes ikke, det er superspændende egentlig, men jeg vil samtidig gerne vide nok til at kunne tale lidt med

Min motivation til at løbe (eller cykle, når det er den, der trækker) kommer mest fra selve handlingen i stedet for målsætninger. Lidt i stil med Murakami i Hvad jeg taler om om når jeg taler om at løbe.
/HT @lottelythje
-
@folfdk jeg var først ude kl 8 og det var tæt på for sent til halvanden time. Holdt mig til skyggen og pulsen under 150
-
@folfdk jeg var først ude kl 8 og det var tæt på for sent til halvanden time. Holdt mig til skyggen og pulsen under 150
Det var også en pænt lang tur!
Og ja, man skal afsted i god tid for at det ikke bliver for varmt i disse dage. Jeg kan slet ikke løbe on aftenen, men der går også for lang tid før temperaturen falder nok til at det ville være interessant synes jeg