Kære med-adhd'ere, hvordan får I dyrket motion?
-
Jeg siger ikke at neurotypiske ikke bør svare på det her, men det vil nok være en fordel hvis man i det mindste ved noget om ADHD. Ja, jeg har prøvet eller i det mindste tænkt over dit forslag, jeg er ikke dum, jeg har en opmærksomhedsforstyrrelse, så "det gælder om at lave nogle rutiner og så holde dem" eller hvad du ellers kan fyre af er ikke det skinnende guldkorn du tænker det er.
På sand ADHD-vis blev jeg overvældet af de mange svar og kan ikke rigtigt overskue at svare alle, men tak for input! Det hele er læst.
-
På sand ADHD-vis blev jeg overvældet af de mange svar og kan ikke rigtigt overskue at svare alle, men tak for input! Det hele er læst.
@infonauten dem er jo også en slags motion at tjekke sine notifikationer på Mastodon

-
@infonauten dem er jo også en slags motion at tjekke sine notifikationer på Mastodon

@mosgaard @infonauten og det virker faktisk, jeg har eksempelvis smidt 10 gram siden i går

-
@mosgaard @infonauten og det virker faktisk, jeg har eksempelvis smidt 10 gram siden i går

@anport @infonauten jeg har også fået ondt i numsen, ligesom når man cykler meget.
Samme effekt. Totalt.
-
@fanden du smider om dig med t-shit-citater.
(nedtælling til en eller anden kommer og fortæller om "Runners high". Til vedkommende vil jeg sige, manner, du har noget kedeligt sex)
@infonauten "T-shit"? Siger du at jeg har brugt eftermiddagen på at skyskide, mens jeg svedte og bandede over et stereomøbel?
-
@infonauten "T-shit"? Siger du at jeg har brugt eftermiddagen på at skyskide, mens jeg svedte og bandede over et stereomøbel?
@fanden business as usual...
-
@fanden business as usual...
@infonauten Sandt.
-
Kære med-adhd'ere, hvordan får I dyrket motion? Jeg kan simpelthen ikke motivere mig selv, ligemeget hvad jeg gør. Der er sgu altid noget, der er langt mere spændende.
@infonauten Hvordan man kommer afsted ved jeg ikke, men den træningsform der passer for mig, lige nu, er Loops cirkeltræning.
16 maskiner/øvelser og en klokken der ringer hvert 45 sekund, hvorefter man skifter til maskinen til højre. To gange rundt (24 minutter) og så har man trænet de store muskelgrupper.
- Jeg når ikke at kede mig ved hver øvelse
- Jeg skal ikke vælge
- Jeg skal ikke stå i kø til maskinerne
- Ikke noget hold, man skal melde sig til.For mig er det overskuelig træning.
-
Kære med-adhd'ere, hvordan får I dyrket motion? Jeg kan simpelthen ikke motivere mig selv, ligemeget hvad jeg gør. Der er sgu altid noget, der er langt mere spændende.
@infonauten i perioder kan jeg få mig selv i gang ved at tænke aktivt på, hvordan jeg har det bagefter og især hvordan det hjælper mig en hel dag, fordi det der med stoffer i hjernen fra motion. Men altså. Jeg har ikke rigtig lavet noget i år, så det er ikke fail safe.
Ellers kan jeg forpligte mig i gang; har meldt mig til royal run med min søster, så før eller siden skal jeg. Så må tvang virke.
Undskyld, hvis jeg ikke rigtig hjælper
️ -
@infonauten Hvordan man kommer afsted ved jeg ikke, men den træningsform der passer for mig, lige nu, er Loops cirkeltræning.
16 maskiner/øvelser og en klokken der ringer hvert 45 sekund, hvorefter man skifter til maskinen til højre. To gange rundt (24 minutter) og så har man trænet de store muskelgrupper.
- Jeg når ikke at kede mig ved hver øvelse
- Jeg skal ikke vælge
- Jeg skal ikke stå i kø til maskinerne
- Ikke noget hold, man skal melde sig til.For mig er det overskuelig træning.
@pmakholm ud af døren er netop en af mine større hurdles

-
@infonauten i perioder kan jeg få mig selv i gang ved at tænke aktivt på, hvordan jeg har det bagefter og især hvordan det hjælper mig en hel dag, fordi det der med stoffer i hjernen fra motion. Men altså. Jeg har ikke rigtig lavet noget i år, så det er ikke fail safe.
Ellers kan jeg forpligte mig i gang; har meldt mig til royal run med min søster, så før eller siden skal jeg. Så må tvang virke.
Undskyld, hvis jeg ikke rigtig hjælper
️@IbenChristiane det er også en hjælp at se et spejl (selv om du er sejere end mig) og ikke føle sig alene

-
@IbenChristiane det er også en hjælp at se et spejl (selv om du er sejere end mig) og ikke føle sig alene

@infonauten jeg tror vi er fælles om, at den anden af os er sejere <5584849
Men ja, det er simpelthen så rart ikke at være den eneste med noget!
-
@infonauten
Det er totalt forståeligt!For alle ville jeg mene.
Nu var oplægget her selvfølgelig lidt anderledes fokus, men jeg har tænkt over den mængde feedback der kommer på DanmarkSkifter opslag, som også kan være overvældende (tror jeg) for dem der spørger om råd.
Jeg håber det var god feedback og du kan bruge det til noget fremadrettet
-
@pmakholm ud af døren er netop en af mine større hurdles

@infonauten
Du har nok brug for én at tage afsted med. Find den person, så må I komme overens om hvad I gør bagefter. (Vi har mange forslag her, som du ser)
@pmakholm -