"I 2024 blev der født 1,44 barn per kvinde – det var en stigning fra 1,40 i 2023 og første gang siden 2009, at fertiliteten i Norge steg.
-
@folfdk @uldkaktus @fanden @tofticles Er en baby ikke snarere cylinderformet?
@wolf
Jo, det er rigtigt.Hvad skal diameteren være så? Hvis længden er ca 52 cm?
-
@wolf
@folfdk i øvrigt er der visse typer medicin, som doseres i forhold til patientens overfladeareal. Så nogen inden for den medicinske verden må have kompetencer til tilstrækkeligt præcise estimater.
@wolf @uldkaktus @fanden @tofticles -
@wolf
@folfdk @uldkaktus @fanden @tofticles Hvis en middelbaby er 50 cm og 3,5 kg, og antages at have en massefylde på 99% af vand, er volumen:
V = m/ρ = 3.5 / 990 ≈0.00354 m3
For en cylinder på 50 cm giver dette en radius på:
r = sqrt(V / πh) = sqrt(0.00354 / 0.50pi) = 4,75 cm
Dermed er diameteren ca. 9,5 cm.
-
@tofticles @folfdk @fanden @uldkaktus Der er ikke noget om babyer på https://journalistenheder.dk/, så jeg tror det er umuligt.
@liebach @tofticles @folfdk @uldkaktus QED, babyer findes ikke i journalistisk målestok. Kun som en udefineret offergruppe, se "SOMEBODY THINK OF THE CHILDREN".
-
@folfdk @uldkaktus @tofticles "Babyer kan flyde" — jeg synes vi nærmer os en Monty Pythonsk hekseproces her, og jeg er ikke tryg ved hvor det kan bære hen.
@fanden @uldkaktus @folfdk @tofticles Men KAN babyer flyde? Nirvana-coveret lærte mig, at deres ligevægt er et stykke under vandoverfladen, så deres massefylde burde være højere end vands.
-
@fanden @uldkaktus @folfdk @tofticles Men KAN babyer flyde? Nirvana-coveret lærte mig, at deres ligevægt er et stykke under vandoverfladen, så deres massefylde burde være højere end vands.
@SorenMRiis Det er kun hvis man dingler en dollarseddel foran dem som en gulerod. @uldkaktus @folfdk @tofticles
-
@SorenMRiis Det er kun hvis man dingler en dollarseddel foran dem som en gulerod. @uldkaktus @folfdk @tofticles
@fanden Men med den nuværende dollar-kurs, hvor dybt ville en baby så synke for en enkelt dollar-seddel?
-
@fanden Men med den nuværende dollar-kurs, hvor dybt ville en baby så synke for en enkelt dollar-seddel?
@SorenMRiis Kommer an på a) om det er en amerikansk baby, og b) om Elon Musk er faren (hvilket der er overhængende risiko for) @uldkaktus @folfdk @tofticles
-
@SorenMRiis Kommer an på a) om det er en amerikansk baby, og b) om Elon Musk er faren (hvilket der er overhængende risiko for) @uldkaktus @folfdk @tofticles
@fanden For nu at forblive on-topic må vi jo antage, at det er en norsk baby. Potentielt med Musk som faderen, for hvem ved...
-
@fanden For nu at forblive on-topic må vi jo antage, at det er en norsk baby. Potentielt med Musk som faderen, for hvem ved...
@SorenMRiis @fanden @uldkaktus @folfdk @tofticles Altså, jeg nyder virkelig denne tråd, og blev nysgerrig så på wikipedia fandt jeg det gennemsnotlige (tastefejl, men jeg lader den stå) overfladeareal for en amerikansk nyfødt (hvilket er ca. 0,240 kvm og i så fald skal der altså kun 29750 babyer til en fodboldbane
Hvis de er amerikanske, altså. Og så er vi tilbage ved Elon Musk, I guess ...
-
@SorenMRiis @fanden @uldkaktus @folfdk @tofticles Altså, jeg nyder virkelig denne tråd, og blev nysgerrig så på wikipedia fandt jeg det gennemsnotlige (tastefejl, men jeg lader den stå) overfladeareal for en amerikansk nyfødt (hvilket er ca. 0,240 kvm og i så fald skal der altså kun 29750 babyer til en fodboldbane
@svedigtype Men er det så en europæisk eller en amerikansk fodboldbane? Jeg aner meget lidt om boldsport, men har hørt der er forskelle...
Nej, så synes jeg alligevel, det er nemmere at måle babyer i blåhvaler; det er da i det mindste en universal målestok!
-
@svedigtype @SorenMRiis @fanden @uldkaktus @tofticles
Det er folderne! Det havde jeg glemt at tage højde for!