Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Okay, nu siger jeg lige en ting i forlængelse af #DanmarkSkifter:

Okay, nu siger jeg lige en ting i forlængelse af #DanmarkSkifter:

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifter
20 Indlæg 7 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@mjj Hmmm, det kunne faktisk nok havde kunne lade sig gøre hvis alle brugte C2S-delen af ActivityPub.

@svedigtype

svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@pmakholm @mjj Oh, på den måde, nu forstår jeg!

Men findes der egentlig ikke applikationer, hvor man kan logge ind fra den applikation på alle sine forskellige fedivers-konti 🤔 ?

Jeg ved godt det ikke er helt det samme, og jeg ved heller ikke om det er en ting, jeg synes bare der fandtes noget i den stil ...

1 Reply Last reply
    0
    • strit@mastodon.socialS strit@mastodon.social shared this topic
    • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

@mjj Jeg tror ikke helt jeg kan se det med interoperabilitets-udfordringen?

Altså, vi skal hver især vælge en platform og en instans uanset hvad. Men vi er da frie til at vælge den platform hvis udformning vi bedst kan lide, og så følge derfra? Vi behøver ikke oprette en konto hvert sted?

Jeg har det fordi jeg er nysgerrig, men det er ikke nødvendigt.

@pmakholm Der er vel ikke rigtig nogen stærkt gruppefokuserede federerede platforme endnu, er der det?

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@svedigtype @mjj @pmakholm NodeBB-softwaren kan federere med fediverset og har det gamle forum-feel.

Eks. https://forum.fedi.dk/

Blot opdaterede templates, fordi designtrenden er den der: "Blææs alting op i store skriftyper" 😂

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
      0
      • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@svedigtype @mjj @pmakholm NodeBB-softwaren kan federere med fediverset og har det gamle forum-feel.

Eks. https://forum.fedi.dk/

Blot opdaterede templates, fordi designtrenden er den der: "Blææs alting op i store skriftyper" 😂

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
        mjj@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@svedigtype @pmakholm @simonjust Jeg har virkelig et godt øje til den traditionelle forum-opbygning.
        Den moderne tilgang, hvor alting bare bliver sprøjtet ind i en lang chat, er altså ikke et højdepunkt. Jeg er lige så nostalgisk over IRC som så mange andre, men det er ikke min holdning, at overblik peakede med den...

svedigtype@helvede.netS 1 Reply Last reply
        0
        • jonassmith@theforkiverse.comJ jonassmith@theforkiverse.com

@mjj Meget enig. Ikke noget stort problem med flere samtaleapps. Til kommunikation med store børn bruger jeg dog udelukkende chat i MobilePay 😀

alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
          alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
          alf149@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@jonassmith
          Så er du også sikker på de ringer selv, hvis du undlader at svare/udbetale🤣

@mjj

jonassmith@theforkiverse.comJ 1 Reply Last reply
          0
          • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop

@jonassmith
            Så er du også sikker på de ringer selv, hvis du undlader at svare/udbetale🤣

@mjj

jonassmith@theforkiverse.comJ This user is from outside of this forum
            jonassmith@theforkiverse.comJ This user is from outside of this forum
            jonassmith@theforkiverse.com
            wrote sidst redigeret af

@alf149 @mjj de ringer, skriver, råber, faxer

1 Reply Last reply
            0
            • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@svedigtype @pmakholm @simonjust Jeg har virkelig et godt øje til den traditionelle forum-opbygning.
              Den moderne tilgang, hvor alting bare bliver sprøjtet ind i en lang chat, er altså ikke et højdepunkt. Jeg er lige så nostalgisk over IRC som så mange andre, men det er ikke min holdning, at overblik peakede med den...

svedigtype@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@mjj @pmakholm @simonjust Jeg forstår slet ikke forum.fedi.dk, jeg synes det er et vildt forvirrende sted, og jeg ville absolut ikke sende nogen nybegyndere derhen ...

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
              0
              • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic

@mjj @pmakholm @simonjust Jeg forstår slet ikke forum.fedi.dk, jeg synes det er et vildt forvirrende sted, og jeg ville absolut ikke sende nogen nybegyndere derhen ...

mjj@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@pmakholm @simonjust @svedigtype Synd - det var netop deres intention at få nysgerrige ind.

0

@pmakholm @simonjust @svedigtype Synd - det var netop deres intention at få nysgerrige ind.

svedigtype@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@mjj Det kan også godt være det bare er mig der synes det er et forvirrende sted jo ... 😊

@pmakholm @simonjust

1 Reply Last reply
                  0

@svedigtype Det er jeg helt enig i - og det er ikke mærkeligt, givet hvad tilgangen har været. Jeg vil bare slå et slag for, at man faktisk tager stilling til, at det ikke er mere indviklet end som så.

Fedivers-/ActivityPub har en selvstændig interoperabilitets-udfordring i, at hvis jeg skal være på Pixelfed, Mastodon og Friendica, skal jeg oprette en konto hvert sted. Jeg ender ofte i samtaler, hvor den starter, Mastodon-jeg svarer, der bliver tagget nogle andre mennesker ind i det, jeg ser den så på Friendica og svarer fra Friendica-mig. Resultatet er en tråd, hvor jeg ud over de andre deltagere svarer en eller flere instanser af... mig selv.

jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                    jrossstocholm@friendica.dk
                    wrote sidst redigeret af

@svedigtype @mjj Det er også noget jeg oplever - altså tråde, hvor jeg deltager i fra friendica og mastodon. Det er til at blive lidt skør i hovedet af.

Udfordringen er nok “Discoverability” på tværs af fediverse. Altså svaret på, hvordan jeg som “consumer” fra én konto kan holde mig opdateret på tværs af det hele.

0
                    • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk

@svedigtype @mjj Det er også noget jeg oplever - altså tråde, hvor jeg deltager i fra friendica og mastodon. Det er til at blive lidt skør i hovedet af.

Udfordringen er nok “Discoverability” på tværs af fediverse. Altså svaret på, hvordan jeg som “consumer” fra én konto kan holde mig opdateret på tværs af det hele.

svedigtype@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm Ja, den forstår jeg, jeg har gjort det samme, der skal man være disciplineret 😂

Men der tror jeg man må acceptere at man ikke kan følge med i alt alle vegne, altså, en justering af egne forventninger måske?

At acceptere, at der hvor dit udgangspunkt er, vil på en eller anden måde begrænse dit 'udsyn' så at sige, ligesom det gør i alle mulige andre sammenhænge 😊

Og så vælge den base, hvorfra man får mest af det man gerne vil have.

🤔

@mjj

jrossstocholm@friendica.dkJ 1 Reply Last reply
                      0

@jrossstocholm Ja, den forstår jeg, jeg har gjort det samme, der skal man være disciplineret 😂

Men der tror jeg man må acceptere at man ikke kan følge med i alt alle vegne, altså, en justering af egne forventninger måske?

At acceptere, at der hvor dit udgangspunkt er, vil på en eller anden måde begrænse dit 'udsyn' så at sige, ligesom det gør i alle mulige andre sammenhænge 😊

Og så vælge den base, hvorfra man får mest af det man gerne vil have.

🤔

@mjj

jrossstocholm@friendica.dk
                        wrote sidst redigeret af

@svedigtype @mjj Jeg synes, at der er noget i det, som @pmakholm er inde på - nemlig at man som afsender skal vælge den platform, der passer bedst - men at man som modtager har en anden type brugerkrav.

Og jeg må bare sige, at når nu vi bryster os af, at #fediverse er decentraliseret og man skal vælge den instans, der passer en bedst - så SKAL der dælenhylemig være mulighed for at få overblik på tværs 😊

0
                        • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk

@svedigtype @mjj Jeg synes, at der er noget i det, som @pmakholm er inde på - nemlig at man som afsender skal vælge den platform, der passer bedst - men at man som modtager har en anden type brugerkrav.

Og jeg må bare sige, at når nu vi bryster os af, at #fediverse er decentraliseret og man skal vælge den instans, der passer en bedst - så SKAL der dælenhylemig være mulighed for at få overblik på tværs 😊

svedigtype@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm Men hvilken type overblik tænker du på egentlig?

@pmakholm @mjj

1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.