Hold da op et nederen indlæg.
-
@reynir Ja, det kan man godt tænke, men jeg tænker at vi skal blive ved med at være saglige og ikke antyde motiver vi ikke ved om findes - for det er netop det han gør, som er så nederen. Det er let at mistænkeliggøre, men virkelig svært at forsvare sig imod.
-
@reynir Ja, det kan man godt tænke, men jeg tænker at vi skal blive ved med at være saglige og ikke antyde motiver vi ikke ved om findes - for det er netop det han gør, som er så nederen. Det er let at mistænkeliggøre, men virkelig svært at forsvare sig imod.
Dette indlæg er slettet! -
Hold da op et nederen indlæg. Fyldt med falske påstande om kritikere af techgiganter og overvågningsteknologier. Øv!
"Elitens dommedagsprofetier om internettet er overdrevne. Der er grund til techoptimisme
Mange kritikere af big tech nyder fortsat godt af de platforme, de advarer imod. Derfor bærer deres ’aktivisme’ præg af privilegieblindhed snarere end reel indsigt i teknologien og verdens digitale behov"@jeppe vi bør huske, at han faktisk kommer fra en open source- og open data-baggrund og har en rolle i Creative Commons Danmark, så han er jo ikke helt væk fra værdier, vi ellers har sympati for.
Med det sagt synes jeg, at dette indlæg er - rodet. -
@jeppe jeg siger bare at han ikke erkender kulør når hans jobtitel tyder på at han kunne have en interesse. Det synes jeg er sagligt nok.
Jeg har nu læst artiklen, og jeg undrer mig hvilken elite det er han snakker om (sjovt taget i betragtning hans egen situation som partner i et internationalt advokatfirma). Det er i hvert gået forbi mit hoved hvilken elite det skulle være.
@reynir enig. Det er en retorisk led metode han bruger.
-
@jeppe Gode kommentarer under artiklen.
@balslev Tak!
-
-
@jeppe vi bør huske, at han faktisk kommer fra en open source- og open data-baggrund og har en rolle i Creative Commons Danmark, så han er jo ikke helt væk fra værdier, vi ellers har sympati for.
Med det sagt synes jeg, at dette indlæg er - rodet.@mjj ja, det gør det vel bare så meget desto mere mærkeligt.
-
Hold da op et nederen indlæg. Fyldt med falske påstande om kritikere af techgiganter og overvågningsteknologier. Øv!
"Elitens dommedagsprofetier om internettet er overdrevne. Der er grund til techoptimisme
Mange kritikere af big tech nyder fortsat godt af de platforme, de advarer imod. Derfor bærer deres ’aktivisme’ præg af privilegieblindhed snarere end reel indsigt i teknologien og verdens digitale behov"@jeppe Lidt en sludder for en sladder og jeg vil også sige at han misforstår flere af de begreber han prøver at analysere, hvilket undrer mig, siden han arbejder med IT professionelt. Doctorows begreb om enshittification betyder fx ikke at folk bare kan skifte tjenester, når de bliver lort. Det er det modsatte, han siger: Prisen for at skifte føles ofte for stor til at mange gør det. Det primære spørgsmål jeg har er hvorfor Information bringer en så tåget kronik?
-
@jeppe Lidt en sludder for en sladder og jeg vil også sige at han misforstår flere af de begreber han prøver at analysere, hvilket undrer mig, siden han arbejder med IT professionelt. Doctorows begreb om enshittification betyder fx ikke at folk bare kan skifte tjenester, når de bliver lort. Det er det modsatte, han siger: Prisen for at skifte føles ofte for stor til at mange gør det. Det primære spørgsmål jeg har er hvorfor Information bringer en så tåget kronik?
-
@jeppe vi bør huske, at han faktisk kommer fra en open source- og open data-baggrund og har en rolle i Creative Commons Danmark, så han er jo ikke helt væk fra værdier, vi ellers har sympati for.
Med det sagt synes jeg, at dette indlæg er - rodet. -
-
-
-
Mange kritikere af big tech nyder fortsat godt af de platforme, de advarer imod. Derfor bærer deres ’aktivisme’ præg af privilegieblindhed snarere end reel indsigt i teknologien og verdens digitale behov"@jeppe Der er et par pointer som holder i min optik
Bl.a idden om at det er FB og sociale medier sammen med Cambridge Analytica der fik Brexit og Trumps første periode til at ske
Det er ret tvivlsomt og overser de generelle samfundsmæssige problematikker
Overvågningskapitalismen er såmænd reel nok, men det er mere Palantirtyperne end FB man skal være nervøs for
Min pointe er at man tillæger SoMe langt større indflydelse end de har, og samtidig overser kapitaliseringen af ex. Overvågningslovene som oven i købet er ideologisk funderet -
@jeppe Der er et par pointer som holder i min optik
Bl.a idden om at det er FB og sociale medier sammen med Cambridge Analytica der fik Brexit og Trumps første periode til at ske
Det er ret tvivlsomt og overser de generelle samfundsmæssige problematikker
Overvågningskapitalismen er såmænd reel nok, men det er mere Palantirtyperne end FB man skal være nervøs for
Min pointe er at man tillæger SoMe langt større indflydelse end de har, og samtidig overser kapitaliseringen af ex. Overvågningslovene som oven i købet er ideologisk funderet@khrisdk jeg vil mene vi skal være nervøse grænsende til det paniske over for både overvågningskapitalismen og overvågningssystemet a la palantir. Men helt klart at årsagerne til de nuværende kriser er komplekse og også er forårsaget af de liberalistiske globalisters destruktion af lokale fællesskaber, arbejdstagereorganisering osv.
-
@khrisdk jeg vil mene vi skal være nervøse grænsende til det paniske over for både overvågningskapitalismen og overvågningssystemet a la palantir. Men helt klart at årsagerne til de nuværende kriser er komplekse og også er forårsaget af de liberalistiske globalisters destruktion af lokale fællesskaber, arbejdstagereorganisering osv.
@jeppe @khrisdk helt enig.
Mussolini - for nu at tage et helt vilkårligt historisk eksempel - klarede sig jo også glimrende uden noget som helst internet eller Cambridge Analytica.Det, der fik mig til at stå af FB i sin tid var væmmelsen ved at de overhovedet legede med den slags ting og delte personoplysninger på sådan et grundlag. Uanset om skidtet så virkede, synes jeg det var/er enormt usympatisk at slå mønt på den slags. det bliver ikke mere sympatisk af at være fejlbarligt.
-
@jeppe @khrisdk helt enig.
Mussolini - for nu at tage et helt vilkårligt historisk eksempel - klarede sig jo også glimrende uden noget som helst internet eller Cambridge Analytica.Det, der fik mig til at stå af FB i sin tid var væmmelsen ved at de overhovedet legede med den slags ting og delte personoplysninger på sådan et grundlag. Uanset om skidtet så virkede, synes jeg det var/er enormt usympatisk at slå mønt på den slags. det bliver ikke mere sympatisk af at være fejlbarligt.
-
-
-
Mange kritikere af big tech nyder fortsat godt af de platforme, de advarer imod. Derfor bærer deres ’aktivisme’ præg af privilegieblindhed snarere end reel indsigt i teknologien og verdens digitale behov"@jeppe
Von Haller kender vist heller ikke The Fediverse. Her er mange af de elementer, der er grundlaget for vores kritik af bigtech, jo pillet ud.