Jeg ved ikke helt, hvor jeg står i forhold til Theresa Scavenius, men synes indtil videre, at hendes #GrønneDemokrater har potentiale i #dkpol .
-
Jeg ved ikke helt, hvor jeg står i forhold til Theresa Scavenius, men synes indtil videre, at hendes #GrønneDemokrater har potentiale i #dkpol .
De har en måned tilbage til at skrabe vælgererklæringer sammen, og mangler stadig nogle stykker, før de er i mål.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
De har en måned tilbage til at skrabe vælgererklæringer sammen, og mangler stadig nogle stykker, før de er i mål.
@wolf Der står i hvert fald nogle fornuftige ting på flere af siderne. At der så er en Outlook-mail, LinkedIn, Instagram, Facebook og X på deres hjemmeside trækker godt nok den anden vej.
-
@wolf Der står i hvert fald nogle fornuftige ting på flere af siderne. At der så er en Outlook-mail, LinkedIn, Instagram, Facebook og X på deres hjemmeside trækker godt nok den anden vej.
@trezzer @wolf Jeg tror, at jeg er landet på den konklusion, at de oplysende organer må være, hvor de uoplyste findes.
Og hvad angår Scavenius: Jeg synes, at hun siger kloge ting. Men hun er et kantet menneske, der ikke er til korte forklaringer - så jeg tror også, at hun har det svært - og får det, hvis hun kommer igennem med det nye. -
@wolf Hendes nyhedsbreve er interessante (og ret lange). I hvert fald indenfor privatlivsbeskyttelse (chatkontrol osv.) synes jeg hun taler den gode sag.
-
@wolf Hendes nyhedsbreve er interessante (og ret lange). I hvert fald indenfor privatlivsbeskyttelse (chatkontrol osv.) synes jeg hun taler den gode sag.
@lostmonkey Enig, men jeg kan også godt lide, at hun forsøger at gennemtvinge en demokratisk proces.
-
@wolf #TheresaScavenius er jo kendt for at tale for begrænsning af flyrejser og samtidig selv hyppigt flyve aalborg-københavn. et #hykleri hun stolt forsvarede og retfærdiggjorde på TV.
som klimaforsker på #AalborgUniversitet fik hun dækket så mange taxaudgifter at det foruroligede hendes arbejdsplads, alt imens hun kørte kampagne om at gøre #københavn #bilfri.
dengang hun startede klimapartiet #momentum var det eneste konkrete #klimapolitik, jeg kunne finde i deres program, at vi •ikke• skal spise #vegansk.
er jeg den eneste der husker det, eller er andre bare cool med den slags?
hun taler om sanktioner over for "israel" hvilket er fint, men jeg ville seriøst ikke være overrasket, hvis hun en dag skulle flyve på ferie til en airbnb i tel aviv uden at kunne se problemet.
https://piopio.dk/pik-billeder-flyrejser-og-fock-frygt-sagerne-staar-i-koe-hos-liste-aa
-
@wolf #TheresaScavenius er jo kendt for at tale for begrænsning af flyrejser og samtidig selv hyppigt flyve aalborg-københavn. et #hykleri hun stolt forsvarede og retfærdiggjorde på TV.
som klimaforsker på #AalborgUniversitet fik hun dækket så mange taxaudgifter at det foruroligede hendes arbejdsplads, alt imens hun kørte kampagne om at gøre #københavn #bilfri.
dengang hun startede klimapartiet #momentum var det eneste konkrete #klimapolitik, jeg kunne finde i deres program, at vi •ikke• skal spise #vegansk.
hun taler om sanktioner over for "israel" hvilket er fint, men jeg ville seriøst ikke være overrasket, hvis hun en dag skulle flyve på ferie til en airbnb i tel aviv uden at kunne se problemet.
https://piopio.dk/pik-billeder-flyrejser-og-fock-frygt-sagerne-staar-i-koe-hos-liste-aa
@pelle Jeg husker også, at hun ikke selv gør, som hun prædiker på det område. Men på det punkt er jeg tilbøjelig til at mene, at den slags skal løses med lovgivning, ikke ved virtue signaling og andet "godt forbillede"-adfærd. Så længe hun kæmper for en sådan lovgivning, er det ikke hendes personlige klimabidrag, der er afgørende.
-
@pelle Jeg husker også, at hun ikke selv gør, som hun prædiker på det område. Men på det punkt er jeg tilbøjelig til at mene, at den slags skal løses med lovgivning, ikke ved virtue signaling og andet "godt forbillede"-adfærd. Så længe hun kæmper for en sådan lovgivning, er det ikke hendes personlige klimabidrag, der er afgørende.
-
-
-
@wolf man kan åbenbart ikke underskrive hvis man bruger "Firefox på mobil". Jeg kan uanset ikke underskrive af andre årsager, men det er en anden sag...
-
@tanghus @wolf
#ThomasJefferson talte for afskaffelsen af slavehandel. at han selv ejede 620 slaver er ikke #hykleri, for problemer skal løses gennem #lovgivning, ikke individuel handling. det havde totalt bare været #virtuesignaling, hvis han havde frigivet nogen af dem. -
@pelle Momentum talte også for en øjeblikkelig nedlæggelse af kødindustrien. Men det var måske ikke ekstremt nok?
-
@tanghus @wolf
#ThomasJefferson talte for afskaffelsen af slavehandel. at han selv ejede 620 slaver er ikke #hykleri, for problemer skal løses gennem #lovgivning, ikke individuel handling. det havde totalt bare været #virtuesignaling, hvis han havde frigivet nogen af dem. -
@pelle Momentum talte også for en øjeblikkelig nedlæggelse af kødindustrien. Men det var måske ikke ekstremt nok?
@lostmonkey
»Vi har i Momentum intet problem med, at danskerne spiser kød.« — Theresa Scavenius -
@lostmonkey
»Vi har i Momentum intet problem med, at danskerne spiser kød.« — Theresa Scavenius@pelle Og hvordan lyder den fulde sætning?
-
@pelle Og hvordan lyder den fulde sætning?
@lostmonkey lad mig gætte: du spiser selv dyr?
-
@wolf @tanghus
anklagerne om #hykleri kommer ikke altid fra højre. forventningen er ikke at droppe de gode værdier, men at forsøge at leve op til dem.du forsvarer lige nu en der bankede 12.000,- skattekroner af på at taxa den rundt i indre københavn.
og ja, biler larmer, forurener, truer og dræber. drop din bil, og skaf en elcykel i stedet.
-
@lostmonkey lad mig gætte: du spiser selv dyr?
@pelle Og hvis jeg ikke gør? Så må jeg stadig godt mene noget om klimapolitik?
-
@pelle Og hvis jeg ikke gør? Så må jeg stadig godt mene noget om klimapolitik?
@lostmonkey jo da. del din mening.
det sker at politikere løber fra deres løfter eller taler usandt. især inden for dyrerettigheder og klimapolitik.
når folk her insisterer på at #lovgivning er den eneste vej til #klimahandling, og at en åbenlyst hyklerisk og integritetsløs politiker er den rette til at ordne denne #lovgivning, så virker det da lidt mistænkeligt, ikke?
jeg synes jeg har en ide om, hvad det drejer sig om, men vil også gerne høre hvad dit bud er.
»Det er os politikere, der skal gå forrest« — #TheresaScavenius
I dette tilfælde har hun dog magten til at bestemme. Det kunne selvfølgelig muligvis konflikte med "Demokrater"-delen af partinavnet.