Jeg mødte dette i frivillighuset på Langeland.
-
Jeg mødte dette i frivillighuset på Langeland. Der er så meget godt ved dette opslag. #danmarkskifter #foss #dklinux
-
P pvrahbek@expressional.social shared this topic
-
Jeg mødte dette i frivillighuset på Langeland. Der er så meget godt ved dette opslag. #danmarkskifter #foss #dklinux
@eskealler det gad jeg edermame godt med til. Han virker som en guttermand.
-
M madsenandersc@social.vivaldi.net shared this topic
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
@eskealler Hvorfor anbefaler man små marginale nye distroer til nybegynnere?
Folk som er nye til Linux bør bli pekt i retning av en av de største distroene som er mest polert i stabilitet og har størst mulig community så god hjelp til hva som helst er et google-søk unna.
Det betyr i praksis Ubuntu eller Fedora. Vil man på død og liv at GUI skal ligne mest mulig på Windows, så kan man anbefal Kubuntu eller Fedora KDE Plasma Edition.
-
@eskealler Hvorfor anbefaler man små marginale nye distroer til nybegynnere?
Folk som er nye til Linux bør bli pekt i retning av en av de største distroene som er mest polert i stabilitet og har størst mulig community så god hjelp til hva som helst er et google-søk unna.
Det betyr i praksis Ubuntu eller Fedora. Vil man på død og liv at GUI skal ligne mest mulig på Windows, så kan man anbefal Kubuntu eller Fedora KDE Plasma Edition.
@gauteweb Man anbefaler den distro man selv er passioneret omkring.
Du har ret i din betragtning om at der er en strategisk ineffektivitet forbundet med ikke at anbefale store distroer. Jeg tror dog ikke nødvendigvis målgruppen for den workshop finder vejlening til deres styresystem online, men ved deres lokale IT-forening.
Faktisk var det de små distroer der vækkede min lyst til at prøve linux af for mange år siden. Men nu er det Fedora KDE Plasma jeg anbefaler i stedet for windows.
-
@gauteweb Man anbefaler den distro man selv er passioneret omkring.
Du har ret i din betragtning om at der er en strategisk ineffektivitet forbundet med ikke at anbefale store distroer. Jeg tror dog ikke nødvendigvis målgruppen for den workshop finder vejlening til deres styresystem online, men ved deres lokale IT-forening.
Faktisk var det de små distroer der vækkede min lyst til at prøve linux af for mange år siden. Men nu er det Fedora KDE Plasma jeg anbefaler i stedet for windows.
@eskealler Jeg har de siste månedene testet de fleste av de nye "gaming-distroene" og endt opp tilbake på Fedora KDE Plasma Desktop

-
@eskealler Jeg har de siste månedene testet de fleste av de nye "gaming-distroene" og endt opp tilbake på Fedora KDE Plasma Desktop

@gauteweb Jeg kan godt se appellen ved "gaming-distroer", der lader til at være mange optimeringer på kernel niveau som nogle kan drage nytte af. Jeg har ikke spillet spil i årevs men men jeg har været meget tilfreds med driversupport på linux for mit RTX3060 som jeg bruger til ML.
Hvis jeg får tid vil jeg gerne afholde "Intro til Fedora KDE Plasma for begyndere" Her hvor jeg bor. Måske i efteråret.
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic