Så har BEC implementeret Googles "sikkerhedssystem" mod rootede telefoner så jeg nu ikke længere kan bruge netbank på min telefon med /e/os.
-
@mrtn @Flatus @andreasio @jeppe jeg er også nysgerrig! Jeg har kun min IPhone tilbage. Jeg har skiftet fra Google mail/kalender/drev til Protons løsninger. Jeg har fået Linux på min pc og er levet glad for Le Chat.
@VibekePichard @mrtn @andreasio @jeppe
Fedt at høre, du er godt i gang! Jeg har også taget springet: Tuta i stedet for Gmail, Linux kører og Meta er fortid. Mangler bare en telefon uden de sædvanlige bånd. Skal nok råbe op, når den lander. Og Le Chat skal helt sikkert også prøves
️
-
@andreasio ja, helt klart. Og så skal bankerne til gengæld forklare hvordan de kan forsvare at støtte at Google samler al viden om deres (bankernes) kunder.
@jeppe Segway: jeg bruger ikke Google wallet. Men det er også en overvejelse. Enten kan netto tracke hvad jeg køber på mit kreditkortnummer, eller også kan google se hvor jeg handler ( jeg mener google skjuler kreditkortnummer for den handlende).
-
@jeppe Segway: jeg bruger ikke Google wallet. Men det er også en overvejelse. Enten kan netto tracke hvad jeg køber på mit kreditkortnummer, eller også kan google se hvor jeg handler ( jeg mener google skjuler kreditkortnummer for den handlende).
@andreasio klart mindre indgribende at Netto kan se hvad du køber. Med mindre de sælger til en dataformidler.
-
@mrtn @andreasio @jeppe
Aftale@Flatus @mrtn @andreasio @jeppe
Jeg følger også meget gerne med.
Det kunne også være godt med et raportage fra en dansk CalyxOs bruger
-
@Flatus @mrtn @andreasio @jeppe
Jeg følger også meget gerne med.
Det kunne også være godt med et raportage fra en dansk CalyxOs bruger
@pvrahbek @mrtn @andreasio @jeppe
Har som sagt endnu ikke fået telefonen, men fedt med al den interesse. Det forpligter jo næsten… måske bliver det her starten på min karriere som tech-influencer. Lover et opslag med nul filtre. Stay tuned.
️
-
@mrtn @Flatus @andreasio @jeppe jeg er også nysgerrig! Jeg har kun min IPhone tilbage. Jeg har skiftet fra Google mail/kalender/drev til Protons løsninger. Jeg har fået Linux på min pc og er levet glad for Le Chat.
@VibekePichard @mrtn @Flatus @andreasio @jeppe Hvordan er Le Chat i forhold til ChatGPT.
-
@VibekePichard @mrtn @Flatus @andreasio @jeppe Hvordan er Le Chat i forhold til ChatGPT.
@jenselbaek @mrtn @Flatus @andreasio @jeppe svarer lidt klodset, men den ved at den første fange, der undslap troldmandsfængslet Azkaban i Harry Potter bøgerne, er Barty Crouch jr. Det kan ChatGPT ikke finde ud af. Den tror at det er Sirius Black. Det er fordi det er et plot twist at det ikke er Sirius, men det står ikke direkte beskrevet.
Så kan den også svare at den “ikke ved det” og hvem den synes man skal ringe til -i stedet for bare at lyve. -
@jenselbaek @mrtn @Flatus @andreasio @jeppe svarer lidt klodset, men den ved at den første fange, der undslap troldmandsfængslet Azkaban i Harry Potter bøgerne, er Barty Crouch jr. Det kan ChatGPT ikke finde ud af. Den tror at det er Sirius Black. Det er fordi det er et plot twist at det ikke er Sirius, men det står ikke direkte beskrevet.
Så kan den også svare at den “ikke ved det” og hvem den synes man skal ringe til -i stedet for bare at lyve.@VibekePichard @jenselbaek @mrtn @Flatus @andreasio jeg synes Mistral er rigtig fin. Som alle llm skal man altid teste svar.
Med abonnement til kagi-browser kommer adgang til en lang række llm. Fungerer godt synes jeg.
Men jeg er stadig i tvivl om hvor meget jeg vil bruge den slags. De etiske problemer er ikke ubetydelige. -
@andreasio det er der måske, jeg tænker at man kan give holdbare tekniske grunde. Men mon ikke det sikkerhedsmæssige kunne løses uden at resultatet var at brugerne skulle give Google adgang til alle aspekter af deres liv? Hvad er sikkerheden i det? Indgår det mon i afvejningen hos teknikkerne?
@jeppe @andreasio Men bankerne har vel ikke de samme problemer med at man installere et nyt OS på en PC? Jeg har da i hvert fald ikke hørt at de har forsøgt at spære, for at man kan logge ind på en linux computer. Det er i hvert fald mange år siden jeg havde problemer med det.
-
@jeppe @andreasio Men bankerne har vel ikke de samme problemer med at man installere et nyt OS på en PC? Jeg har da i hvert fald ikke hørt at de har forsøgt at spære, for at man kan logge ind på en linux computer. Det er i hvert fald mange år siden jeg havde problemer med det.
-
@andreasio @Mads5408 nej, alt virker på Linux. Også med Firefox. Men den kunne falde for deres arbitrære grænse ved 200.000 brugere. Fordi folk bruger Chrome...!
-
@andreasio @Mads5408 nej, alt virker på Linux. Også med Firefox. Men den kunne falde for deres arbitrære grænse ved 200.000 brugere. Fordi folk bruger Chrome...!
-
@andreasio @Mads5408 de understøtter ikke Linux (på eget ansvar) og jeg tror jeg hørte takket 200.000 i min samtale med MitID.