Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. "Dansk styrelse erklærer sig digitalt suveræne: »Hvis amerikanerne slukker for en service, så skal vores drift kunne køre videre« | DigiTech"

"Dansk styrelse erklærer sig digitalt suveræne: »Hvis amerikanerne slukker for en service, så skal vores drift kunne køre videre« | DigiTech"

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifter
8 Indlæg 5 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af
    #1

    "Dansk styrelse erklærer sig digitalt suveræne: »Hvis amerikanerne slukker for en service, så skal vores drift kunne køre videre« | DigiTech"

    En af hverdagens kæmpe helte: Jan Kjærby Vinding fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR)

    #DanmarkSkifter

    https://pro.ing.dk/digitech/artikel/dansk-styrelse-erklaerer-sig-digitalt-suveraene-hvis-amerikanerne-slukker-en-service-saa-skal-vores

    mok0@mastodon.onlineM simonjust@mstdn.dkS 2 Replies Last reply
    1
    0
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

      "Dansk styrelse erklærer sig digitalt suveræne: »Hvis amerikanerne slukker for en service, så skal vores drift kunne køre videre« | DigiTech"

      En af hverdagens kæmpe helte: Jan Kjærby Vinding fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR)

      #DanmarkSkifter

      https://pro.ing.dk/digitech/artikel/dansk-styrelse-erklaerer-sig-digitalt-suveraene-hvis-amerikanerne-slukker-en-service-saa-skal-vores

      mok0@mastodon.onlineM This user is from outside of this forum
      mok0@mastodon.onlineM This user is from outside of this forum
      mok0@mastodon.online
      wrote sidst redigeret af
      #2

      @jeppe Aldrig har det officielle Danmark været så USA-skeptisk som nu, selv ikke under Vietnamkrigens værste periode, vi unge var de eneste der ønskede konsekvent afstandstagen fra den koloniale amerikanske krig, og demonstrationer blev slået ned med hård hånd (stav).

      jwcph@helvede.netJ 1 Reply Last reply
      1
      0
      • mok0@mastodon.onlineM mok0@mastodon.online

        @jeppe Aldrig har det officielle Danmark været så USA-skeptisk som nu, selv ikke under Vietnamkrigens værste periode, vi unge var de eneste der ønskede konsekvent afstandstagen fra den koloniale amerikanske krig, og demonstrationer blev slået ned med hård hånd (stav).

        jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
        jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
        jwcph@helvede.net
        wrote sidst redigeret af jwcph@helvede.net
        #3

        RE: https://masto.hackers.town/@socketwench/116759926487877689

        @mok0 @jeppe Jeg afviser brugen af begrebet "suverænitet" - jeg kan ikke forklare min begrundelse bedre end det allerede er gjort her 👇

        1 Reply Last reply
        0
        • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic
        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

          "Dansk styrelse erklærer sig digitalt suveræne: »Hvis amerikanerne slukker for en service, så skal vores drift kunne køre videre« | DigiTech"

          En af hverdagens kæmpe helte: Jan Kjærby Vinding fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR)

          #DanmarkSkifter

          https://pro.ing.dk/digitech/artikel/dansk-styrelse-erklaerer-sig-digitalt-suveraene-hvis-amerikanerne-slukker-en-service-saa-skal-vores

          simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
          simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
          simonjust@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af
          #4

          @jeppe Både Hetzner, Scaleway og OVH er i brug, så er der vist fuld plade blandt de mest kendte europæiske hostere 😄

          (… de danske cloud-udbydere er generelt for dyre)

          mshdk@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
          0
          • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

            @jeppe Både Hetzner, Scaleway og OVH er i brug, så er der vist fuld plade blandt de mest kendte europæiske hostere 😄

            (… de danske cloud-udbydere er generelt for dyre)

            mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
            mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
            mshdk@mastodon.social
            wrote sidst redigeret af
            #5

            @simonjust @jeppe Er der reelt nogen danske cloud (ikke bare hosting) udbydere?

            simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
            0
            • mshdk@mastodon.socialM mshdk@mastodon.social

              @simonjust @jeppe Er der reelt nogen danske cloud (ikke bare hosting) udbydere?

              simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af simonjust@mstdn.dk
              #6

              @mshdk @jeppe Hmm - ScanNet og Curanet måske? De tilbyder begge f.eks GPU-hosting og Managed Kubernetes, der er lidt ud over det sædvanlige. Dog kun til erhverv. Men de er så vidt vides begge ejet af Team Blue... Så... De kommer nok ikke til at konkurrere hårdt på prisen nogensinde 😉

              mshdk@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
              0
              • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

                @mshdk @jeppe Hmm - ScanNet og Curanet måske? De tilbyder begge f.eks GPU-hosting og Managed Kubernetes, der er lidt ud over det sædvanlige. Dog kun til erhverv. Men de er så vidt vides begge ejet af Team Blue... Så... De kommer nok ikke til at konkurrere hårdt på prisen nogensinde 😉

                mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                mshdk@mastodon.social
                wrote sidst redigeret af
                #7

                @simonjust @jeppe Tjaa når deres prisliste er "book et møde" ville jeg ikke kategorisere dem som cloud udbydere. I min verden er det en del af cloud modellen at det er selfservice og automatisk provisionering der scalere med meget få begrænsninger.

                simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
                0
                • mshdk@mastodon.socialM mshdk@mastodon.social

                  @simonjust @jeppe Tjaa når deres prisliste er "book et møde" ville jeg ikke kategorisere dem som cloud udbydere. I min verden er det en del af cloud modellen at det er selfservice og automatisk provisionering der scalere med meget få begrænsninger.

                  simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                  simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                  simonjust@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af
                  #8

                  @mshdk @jeppe Det er vi enige om, og når der ikke er nogen udbydere, der tilbyder det samme muligheder herhjemme, så er det ikke så underligt, at man kigger mod Tyskland og Frankrig

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes


                  • Log ind

                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                  • Login or register to search.
                  Powered by NodeBB Contributors
                  Graciously hosted by data.coop
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Hjem
                  • Seneste
                  • Etiketter
                  • Populære
                  • Verden
                  • Bruger
                  • Grupper