Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.

Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
56 Indlæg 13 Posters 94 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

    @nerdd du er så gennemtænkt 😅

    nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
    nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
    nerdd@mstdn.social
    wrote sidst redigeret af
    #44

    @IbenChristiane Det er kun på andres vegne! 😅 Jeg har endnu kun brugt det i min morgengrød.

    ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
    0
    • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

      @IbenChristiane Det er kun på andres vegne! 😅 Jeg har endnu kun brugt det i min morgengrød.

      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
      ibenchristiane@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #45

      @nerdd haha, men det er også meget nemmere og mindre forpligtende at være det for andre 😂

      nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
      0
      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

        @nerdd @svuorela det kunne da virkelig godt lyde sådan 🤩

        nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
        nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
        nerdd@mstdn.social
        wrote sidst redigeret af
        #46

        @IbenChristiane @svuorela Ja! Jeg må se, om jeg kan huske det, når jeg i weekenden sætter mig og laver madplan 😅

        1 Reply Last reply
        0
        • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

          @nerdd haha, men det er også meget nemmere og mindre forpligtende at være det for andre 😂

          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
          nerdd@mstdn.social
          wrote sidst redigeret af
          #47

          @IbenChristiane Indeed! “... og så kan du jo også bare lige…” 😅 😅 😅

          1 Reply Last reply
          0
          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

            @nerdd Uh, jeg ved sgu ikke helt, hvad jeg skulle med al vallen faktisk. Så det kan godt være hér, jeg alligevel ikke lader mig lokke 😅

            infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
            infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
            infonauten@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #48

            @IbenChristiane @nerdd indskudt info som I ikke har bedt om og ikke kan bruge til noget (hey, det er internettet!): man kan brygge virkelig lækker øl på valle. Kemisk er det noget nær den perfekte basis for f.eks. pilsner eller IPA eller andre øltyper, hvor der helst ikke må være kalk i vandet.

            nerdd@mstdn.socialN mutter01@mastodon.socialM 2 Replies Last reply
            0
            • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

              @IbenChristiane @nerdd indskudt info som I ikke har bedt om og ikke kan bruge til noget (hey, det er internettet!): man kan brygge virkelig lækker øl på valle. Kemisk er det noget nær den perfekte basis for f.eks. pilsner eller IPA eller andre øltyper, hvor der helst ikke må være kalk i vandet.

              nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
              nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
              nerdd@mstdn.social
              wrote sidst redigeret af
              #49

              @infonauten @IbenChristiane Ooorv, spændende! Er det for at undgå, at kalken nedbryder aromastofferne fra humlen? Laktosen i vallen må også give noget sødme forestiller jeg mig?

              infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
              0
              • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                @nerdd Uh, du må ikke friste - jeg har virkelig ikke brug for flere køkkenprojekter 😂

                mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                mutter01@mastodon.social
                wrote sidst redigeret af
                #50

                @IbenChristiane @nerdd Men det er slet ikke svært at lave tofu selv. 😆

                1 Reply Last reply
                0
                • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                  @IbenChristiane @nerdd indskudt info som I ikke har bedt om og ikke kan bruge til noget (hey, det er internettet!): man kan brygge virkelig lækker øl på valle. Kemisk er det noget nær den perfekte basis for f.eks. pilsner eller IPA eller andre øltyper, hvor der helst ikke må være kalk i vandet.

                  mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                  mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                  mutter01@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af
                  #51

                  @infonauten @IbenChristiane @nerdd Bedste info er den man falder over. Nogen gange slå man sig til en god ide.

                  carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
                  0
                  • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

                    @infonauten @IbenChristiane Ooorv, spændende! Er det for at undgå, at kalken nedbryder aromastofferne fra humlen? Laktosen i vallen må også give noget sødme forestiller jeg mig?

                    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                    infonauten@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #52

                    @nerdd @IbenChristiane kalkholdigt vand binder bare ikke aromastofferne så godt, så vidt jeg husker (det er efterhånden mange år siden jeg var Ølfonaut).
                    Og ja, en smule sødme kommer der vist fra laktosen, siger min fornuft - jeg har aldrig prøvet det i praksis, har sjældent haft 25 liter valle bare sådan. Og de færreste gærtyper kan nedbryde sukkeret fra laktosen, hvilket også gør at man kan eftersøde med det, se også "milk stouts".

                    nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
                    0
                    • mutter01@mastodon.socialM mutter01@mastodon.social

                      @infonauten @IbenChristiane @nerdd Bedste info er den man falder over. Nogen gange slå man sig til en god ide.

                      carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                      carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                      carstenboll@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af
                      #53

                      @mutter01 @infonauten @IbenChristiane @nerdd

                      Åh nej, nu er jeg nødt til at lave saag paneer i næste uge 😄

                      mutter01@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
                      0
                      • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                        @mutter01 @infonauten @IbenChristiane @nerdd

                        Åh nej, nu er jeg nødt til at lave saag paneer i næste uge 😄

                        mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                        mutter01@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                        mutter01@mastodon.social
                        wrote sidst redigeret af
                        #54

                        @CarstenBoll @infonauten @IbenChristiane @nerdd For et par uger siden prøvede jeg at lave friskost. Det var ikke umiddelbart en succes. Men ikke skidt nok til at jeg ikke forsøger igen. Mangler bare nogle svar på gluten og eller laktose intolerance inden jeg gider igen. Men så kan jeg forsøge på tofu af en slags. Det er lidt samme fremgangsmåde. Noget af det. 🤪

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                          @nerdd @IbenChristiane kalkholdigt vand binder bare ikke aromastofferne så godt, så vidt jeg husker (det er efterhånden mange år siden jeg var Ølfonaut).
                          Og ja, en smule sødme kommer der vist fra laktosen, siger min fornuft - jeg har aldrig prøvet det i praksis, har sjældent haft 25 liter valle bare sådan. Og de færreste gærtyper kan nedbryde sukkeret fra laktosen, hvilket også gør at man kan eftersøde med det, se også "milk stouts".

                          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                          nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                          nerdd@mstdn.social
                          wrote sidst redigeret af
                          #55

                          @infonauten @IbenChristiane Det var lige præcis milk stout, jeg tænkte på ift. laktosen! 🙂

                          Ah, det lyder som meget af det samme problem med kaffe, hvor vandets hårdhed også har betydning for ekstraktionen. Men det giver også meget god mening, fordi øl er jo bare humle-te, der er blevet for gammel 😅

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                            @nerdd jeg fandt også lige en opskrift fra Arla; det er jo drønnemt!

                            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                            folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                            folfdk@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af
                            #56

                            @IbenChristiane @nerdd

                            1) skal ikke have nye køkkenprojekter

                            2) ....

                            3) nyt køkkenprojekt!!

                            😂😂😂

                            Mega fedt med inspirationen!

                            (Og ja, jeg så toot om øl først, scrollede op og tænkte "hvordan dælen blev tofu til øl?!? Tak til @infonauten for at lægge vidensguldkorn ud 😀)

                            1 Reply Last reply
                            0
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ældste
                            • Most Votes


                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            Powered by NodeBB Contributors
                            Graciously hosted by data.coop
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Hjem
                            • Seneste
                            • Etiketter
                            • Populære
                            • Verden
                            • Bruger
                            • Grupper