Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-)
-
Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-).
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe Du kan få den hostet her, ossrox.org eller buller en instands op på Hetzner for fuld kontrol.
-
@jeppe Du kan få den hostet her, ossrox.org eller buller en instands op på Hetzner for fuld kontrol.
@jeppe nordicway har det også?
-
Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-).
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe vi gør med KONTOR, TAK! Det er ikke helt meldt ud offentligt endnu - lidt detaljer som at betaling bliver opkrævet i USD vi er ved at rette. https://teknologisk.coop/kontor men det hele kører.
-
@jeppe vi gør med KONTOR, TAK! Det er ikke helt meldt ud offentligt endnu - lidt detaljer som at betaling bliver opkrævet i USD vi er ved at rette. https://teknologisk.coop/kontor men det hele kører.
@tak perfekt, tak!
-
T tokeriis@helvede.net shared this topic
-
@jeppe vi gør med KONTOR, TAK! Det er ikke helt meldt ud offentligt endnu - lidt detaljer som at betaling bliver opkrævet i USD vi er ved at rette. https://teknologisk.coop/kontor men det hele kører.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.@jeppe I Sverige tilbyr https://collective.tools NextCloud. Jeg har hatt konto hos dem ett års tid og har ikke noe negativt å si, men har nok heller ikke prøvd det fullt ut.
-
@leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup Har skrevet til data.coop, og fik et foreløbigt svar om at de ville finde bedre svar på mine spørgsmål (som bl.a. backup, antal GB, etc), men så hørte jeg ikke mere. Det er vist et par uger siden. Jeg er egentlig meget stemt for andelsforeninger, men de skal være store nok til at kunne betale folk, så man kan stole på tilgængelighed mv.
@bettina
Jeg har meldt ind i data.coop bestyrelsen, for at se på vores Nextcloud tilbud. Men som som jeg sagde ved valget, skulle jeg lige flytte først inden jeg fik tid.
Pt. Har data.coop kun én NC instans, som alle medlemmer kan få en konto på, det er efter min mening ikke det Hr & Fru Bedsteborger har brug for.
En NC instans bør være på familie basis, så familien internt kan dele filer, kalender , album m.m smidigt og sikkert.
@leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup -
@leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup Har skrevet til data.coop, og fik et foreløbigt svar om at de ville finde bedre svar på mine spørgsmål (som bl.a. backup, antal GB, etc), men så hørte jeg ikke mere. Det er vist et par uger siden. Jeg er egentlig meget stemt for andelsforeninger, men de skal være store nok til at kunne betale folk, så man kan stole på tilgængelighed mv.
@bettina @leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup
Ja, det er ikke simpelt at drive Nextcloud på større skala. Der kommer også nemt en masse bruger support, som kan være dyrt.
Jeg låner gerne nogle VMer, nogle IP adresser eller lignende hvis nogen vil lege videre med ideen.
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@bettina
Jeg har meldt ind i data.coop bestyrelsen, for at se på vores Nextcloud tilbud. Men som som jeg sagde ved valget, skulle jeg lige flytte først inden jeg fik tid.
Pt. Har data.coop kun én NC instans, som alle medlemmer kan få en konto på, det er efter min mening ikke det Hr & Fru Bedsteborger har brug for.
En NC instans bør være på familie basis, så familien internt kan dele filer, kalender , album m.m smidigt og sikkert.
@leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup@MrManor Jeg forstår ikke dit argument for at hver familie skal have sin egen instans. Hvorfor kan du ikke dele kalender med din familie bare fordi der er andre på instansen?
Jeg hoster selv min Nextcloud, men det er kun fordi jeg gerne vil have at mine filer kun er på min egen harddisk i mit eget hus. -
@bettina @leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup
Ja, det er ikke simpelt at drive Nextcloud på større skala. Der kommer også nemt en masse bruger support, som kan være dyrt.
Jeg låner gerne nogle VMer, nogle IP adresser eller lignende hvis nogen vil lege videre med ideen.
-
@MrManor Jeg forstår ikke dit argument for at hver familie skal have sin egen instans. Hvorfor kan du ikke dele kalender med din familie bare fordi der er andre på instansen?
Jeg hoster selv min Nextcloud, men det er kun fordi jeg gerne vil have at mine filer kun er på min egen harddisk i mit eget hus.@benjaminlj Netxtcloud Hvor mange gange har du på dit arbejde modtaget en notits om, at en kollega i en fjern afdeling du ikke aner hvem er, har delt sin O365 kalender med dig?
NC er meget mere end en fildelingsplatform, den er et samarbejdværktøj. Der er alle mulige apps. Du kan tildels opnå det samme ved at oprette grupper, men tror du onkel Karl kan finde ud af at dele billedalbummet fra sølvbrylluppet med den relevante gruppe, eller ryger det ud til alle Data.coops medlemmer. -
S semaphor@semaphor.social shared this topic