Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-)

Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskiftermastohjerne
47 Indlæg 20 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-).
    Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.

#danmarkskifter #mastohjerne

bjarkess@mastodon.socialB This user is from outside of this forum
    bjarkess@mastodon.social
    wrote sidst redigeret af

@jeppe Du kan få den hostet her, ossrox.org eller buller en instands op på Hetzner for fuld kontrol.

bjarkess@mastodon.socialB 1 Reply Last reply
    0
    • bjarkess@mastodon.socialB bjarkess@mastodon.social

@jeppe Du kan få den hostet her, ossrox.org eller buller en instands op på Hetzner for fuld kontrol.

bjarkess@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af

@jeppe nordicway har det også?

1 Reply Last reply
      0

Jeg er ved at forberede morgendagens skiftedag her på Horne Land - ja vi er lidt hurtigere ude end andre steder :-).
        Det eneste jeg mangler bud på, er Nextcloud-udbydere til helt almindelige mennesker. Findes sådanne i Danmark eller hos vores naboer? Hvis ikke, så er der altså her en forretningsmulighed.

tak@sydfyn.socialT This user is from outside of this forum
        tak@sydfyn.socialT This user is from outside of this forum
        tak@sydfyn.social
        wrote sidst redigeret af

@jeppe vi gør med KONTOR, TAK! Det er ikke helt meldt ud offentligt endnu - lidt detaljer som at betaling bliver opkrævet i USD vi er ved at rette. https://teknologisk.coop/kontor men det hele kører.

jeppe@uddannelse.socialJ mjj@mstdn.dkM 2 Replies Last reply
        2
        0
        • tak@sydfyn.socialT tak@sydfyn.social

@jeppe vi gør med KONTOR, TAK! Det er ikke helt meldt ud offentligt endnu - lidt detaljer som at betaling bliver opkrævet i USD vi er ved at rette. https://teknologisk.coop/kontor men det hele kører.

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
          jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
          jeppe@uddannelse.social
          wrote sidst redigeret af

@tak perfekt, tak!

1 Reply Last reply
          0
          • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
          • tak@sydfyn.socialT tak@sydfyn.social

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
            mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
            mjj@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@tak @jeppe Oh, det er da rasende interessant!

1 Reply Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic

ejnro@social.spejset.orgE This user is from outside of this forum
              ejnro@social.spejset.orgE This user is from outside of this forum
              ejnro@social.spejset.org
              wrote sidst redigeret af

@jeppe I Sverige tilbyr https://collective.tools NextCloud. Jeg har hatt konto hos dem ett års tid og har ikke noe negativt å si, men har nok heller ikke prøvd det fullt ut.

1 Reply Last reply
              0
              • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup Har skrevet til data.coop, og fik et foreløbigt svar om at de ville finde bedre svar på mine spørgsmål (som bl.a. backup, antal GB, etc), men så hørte jeg ikke mere. Det er vist et par uger siden. Jeg er egentlig meget stemt for andelsforeninger, men de skal være store nok til at kunne betale folk, så man kan stole på tilgængelighed mv.

mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
                mrmanor@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af

@bettina
                Jeg har meldt ind i data.coop bestyrelsen, for at se på vores Nextcloud tilbud. Men som som jeg sagde ved valget, skulle jeg lige flytte først inden jeg fik tid.
                Pt. Har data.coop kun én NC instans, som alle medlemmer kan få en konto på, det er efter min mening ikke det Hr & Fru Bedsteborger har brug for.
                En NC instans bør være på familie basis, så familien internt kan dele filer, kalender , album m.m smidigt og sikkert.
                @leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
                2
                0
                • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup Har skrevet til data.coop, og fik et foreløbigt svar om at de ville finde bedre svar på mine spørgsmål (som bl.a. backup, antal GB, etc), men så hørte jeg ikke mere. Det er vist et par uger siden. Jeg er egentlig meget stemt for andelsforeninger, men de skal være store nok til at kunne betale folk, så man kan stole på tilgængelighed mv.

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                  kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                  kramse@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@bettina @leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup

Ja, det er ikke simpelt at drive Nextcloud på større skala. Der kommer også nemt en masse bruger support, som kan være dyrt.

Jeg låner gerne nogle VMer, nogle IP adresser eller lignende hvis nogen vil lege videre med ideen.

leanderlindahl@social.folkdata.seL 1 Reply Last reply
                  0
                  • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                  • mrmanor@social.data.coopM mrmanor@social.data.coop

@bettina
                    Jeg har meldt ind i data.coop bestyrelsen, for at se på vores Nextcloud tilbud. Men som som jeg sagde ved valget, skulle jeg lige flytte først inden jeg fik tid.
                    Pt. Har data.coop kun én NC instans, som alle medlemmer kan få en konto på, det er efter min mening ikke det Hr & Fru Bedsteborger har brug for.
                    En NC instans bør være på familie basis, så familien internt kan dele filer, kalender , album m.m smidigt og sikkert.
                    @leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
                    benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
                    benjaminlj@virup.social
                    wrote sidst redigeret af

@MrManor Jeg forstår ikke dit argument for at hver familie skal have sin egen instans. Hvorfor kan du ikke dele kalender med din familie bare fordi der er andre på instansen?
                    Jeg hoster selv min Nextcloud, men det er kun fordi jeg gerne vil have at mine filer kun er på min egen harddisk i mit eget hus.

mrmanor@social.data.coopM 1 Reply Last reply
                    0
                    • kramse@helvede.netK kramse@helvede.net

@bettina @leanderlindahl @mjj @jeppe @oldrup

Ja, det er ikke simpelt at drive Nextcloud på større skala. Der kommer også nemt en masse bruger support, som kan være dyrt.

Jeg låner gerne nogle VMer, nogle IP adresser eller lignende hvis nogen vil lege videre med ideen.

leanderlindahl@social.folkdata.seL This user is from outside of this forum
                      leanderlindahl@social.folkdata.seL This user is from outside of this forum
                      leanderlindahl@social.folkdata.se
                      wrote sidst redigeret af

@kramse @bettina @mjj @jeppe @oldrup

Om man förstår tyska, finns en bra recension på PeerTube av NextCloud här:
                      https://video.folkdata.se/w/en3BfKCBPjMsvCvMgS9aTM

1 Reply Last reply
                      0
                      • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@MrManor Jeg forstår ikke dit argument for at hver familie skal have sin egen instans. Hvorfor kan du ikke dele kalender med din familie bare fordi der er andre på instansen?
                        Jeg hoster selv min Nextcloud, men det er kun fordi jeg gerne vil have at mine filer kun er på min egen harddisk i mit eget hus.

mrmanor@social.data.coop
                        wrote sidst redigeret af

@benjaminlj Netxtcloud Hvor mange gange har du på dit arbejde modtaget en notits om, at en kollega i en fjern afdeling du ikke aner hvem er, har delt sin O365 kalender med dig?
                        NC er meget mere end en fildelingsplatform, den er et samarbejdværktøj. Der er alle mulige apps. Du kan tildels opnå det samme ved at oprette grupper, men tror du onkel Karl kan finde ud af at dele billedalbummet fra sølvbrylluppet med den relevante gruppe, eller ryger det ud til alle Data.coops medlemmer.

1 Reply Last reply
                        1
                        0
                        • semaphor@semaphor.socialS semaphor@semaphor.social shared this topic
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.