Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. #Havehøst uge 24. Har værtsgaver altid været en ting?

#Havehøst uge 24. Har værtsgaver altid været en ting?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
havehost
17 Indlæg 10 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

    @pms

    Det er jo helt fantastisk! Det må folk da blive glade for!

    Fra da jeg begyndte at lægge mærke til det synes jeg det har været noget "de dannede" gjorde. Det er nok først fra start 90'erne

    pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
    pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
    pms@cupoftea.social
    wrote sidst redigeret af
    #5

    @folfdk jeg prøver at ramme det folk har en chance for at kunne lide, og ellers må de give væk 😊.

    1 Reply Last reply
    0
    • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

      #Havehøst uge 24. Har værtsgaver altid været en ting? Hjemme i 80’erne var det ikke noget vi brugte i min familie i Hvide Sande eller i min mands vardefamilie. Nu bliver jeg af og til udsat for skikken, og vil selvfølgelig gerne give igen. Desværre evner vi ikke at huske på konceptet, før et par timer inden vi skal ud af døren. Her er havehøst min trofaste redning fra tankstationssammenplantningen (jeg ser ikke skævt til gæster der kommer med en, men har aldrig gjort det selv). En havebuket er blevet obligatorisk. Gerne i en genbrugsvase, med info om at det er genbrug, og de kan beholde hvis de kan lide den, give videre eller sende retur hvis de ikke har brug for den selv. Jeg køber fletkurve i genbrugsbutikker og gemmer gavekurve når vi selv får. Der er næsten altid et eller andet fra haven jeg kan proppe i en kurv. I går blev det til tørre marmorærter i bunden, to flasker cider, løvstikkesalt, hvidløg, slangehvidløgsstilk og lidt tørret hortensiablomst til fyld.

      tanghus@freeradical.zoneT This user is from outside of this forum
      tanghus@freeradical.zoneT This user is from outside of this forum
      tanghus@freeradical.zone
      wrote sidst redigeret af
      #6

      @pms Det har vist altid været en ting i min familie og omgangskreds. Slet ikke obligatorisk, men velset.

      1 Reply Last reply
      0
      • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

        #Havehøst uge 24. Har værtsgaver altid været en ting? Hjemme i 80’erne var det ikke noget vi brugte i min familie i Hvide Sande eller i min mands vardefamilie. Nu bliver jeg af og til udsat for skikken, og vil selvfølgelig gerne give igen. Desværre evner vi ikke at huske på konceptet, før et par timer inden vi skal ud af døren. Her er havehøst min trofaste redning fra tankstationssammenplantningen (jeg ser ikke skævt til gæster der kommer med en, men har aldrig gjort det selv). En havebuket er blevet obligatorisk. Gerne i en genbrugsvase, med info om at det er genbrug, og de kan beholde hvis de kan lide den, give videre eller sende retur hvis de ikke har brug for den selv. Jeg køber fletkurve i genbrugsbutikker og gemmer gavekurve når vi selv får. Der er næsten altid et eller andet fra haven jeg kan proppe i en kurv. I går blev det til tørre marmorærter i bunden, to flasker cider, løvstikkesalt, hvidløg, slangehvidløgsstilk og lidt tørret hortensiablomst til fyld.

        tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
        tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
        tokeriis@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #7

        @pms Her er det at jeg skamfuldt må tilstå, at jeg aldrig har forstået gavegivning, så jeg glemmer altid den slags. Jeg er også elendig til at mentalisere, hvad andre vil synes er en god gave, og jeg er oftest påfaldende uglad for selv at modtage gaver. Jeg ville dog helt sikkert sætte mere pris på dine kurve end noget fra tanken!

        Min stakkels hustru har lært at leve med det efterhånden, men det er ikke mit bedste charmetræk

        pms@cupoftea.socialP 1 Reply Last reply
        0
        • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

          #Havehøst uge 24. Har værtsgaver altid været en ting? Hjemme i 80’erne var det ikke noget vi brugte i min familie i Hvide Sande eller i min mands vardefamilie. Nu bliver jeg af og til udsat for skikken, og vil selvfølgelig gerne give igen. Desværre evner vi ikke at huske på konceptet, før et par timer inden vi skal ud af døren. Her er havehøst min trofaste redning fra tankstationssammenplantningen (jeg ser ikke skævt til gæster der kommer med en, men har aldrig gjort det selv). En havebuket er blevet obligatorisk. Gerne i en genbrugsvase, med info om at det er genbrug, og de kan beholde hvis de kan lide den, give videre eller sende retur hvis de ikke har brug for den selv. Jeg køber fletkurve i genbrugsbutikker og gemmer gavekurve når vi selv får. Der er næsten altid et eller andet fra haven jeg kan proppe i en kurv. I går blev det til tørre marmorærter i bunden, to flasker cider, løvstikkesalt, hvidløg, slangehvidløgsstilk og lidt tørret hortensiablomst til fyld.

          tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
          tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
          tanyakaroli@expressional.social
          wrote sidst redigeret af
          #8

          @pms Jeg tror egentlig ikke at det var noget jeg voksede op med, men jeg har ligesom lært det som voksen af at både familie og venner ofte havde noget med når de kom hos os - og jeg synes det er en virkelig sød ting, men det behøver ikke være noget særligt. En lille blomst, en håndcreme, noget chokolade eller andet. Jeg synes det er ret hyggeligt. Hvis jeg har det, tager jeg også gerne et glas hjemmelavet med (men slet ikke så avanceret som det du kan sætte sammen - wow!)

          pms@cupoftea.socialP 1 Reply Last reply
          0
          • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

            @pms Jeg synes altid (barn i 80'erne) at det har været en ting ved visse lejligheder i min familie.

            Jeg bruger det ikke og mindes heller ikke at det bruges i min omgangskreds.

            pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
            pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
            pmakholm@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af
            #9

            @pms Der er også det at værtindegaver på en måde hænger uløseligt sammen med blomster.

            Hverken min kone eller jeg er særlig meget til blomster i hjemmet (hverken afskårne, i pottte eller dekoration). Så vi står altid bagefter og tænker "åhh nej".

            Det er selvfølgelig om at kende modtageren, men det er også svært at give sig til kende når det hele er syltet ind i rituel høflighed.

            1 Reply Last reply
            0
            • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

              #Havehøst uge 24. Har værtsgaver altid været en ting? Hjemme i 80’erne var det ikke noget vi brugte i min familie i Hvide Sande eller i min mands vardefamilie. Nu bliver jeg af og til udsat for skikken, og vil selvfølgelig gerne give igen. Desværre evner vi ikke at huske på konceptet, før et par timer inden vi skal ud af døren. Her er havehøst min trofaste redning fra tankstationssammenplantningen (jeg ser ikke skævt til gæster der kommer med en, men har aldrig gjort det selv). En havebuket er blevet obligatorisk. Gerne i en genbrugsvase, med info om at det er genbrug, og de kan beholde hvis de kan lide den, give videre eller sende retur hvis de ikke har brug for den selv. Jeg køber fletkurve i genbrugsbutikker og gemmer gavekurve når vi selv får. Der er næsten altid et eller andet fra haven jeg kan proppe i en kurv. I går blev det til tørre marmorærter i bunden, to flasker cider, løvstikkesalt, hvidløg, slangehvidløgsstilk og lidt tørret hortensiablomst til fyld.

              rasmus91@fosstodon.orgR This user is from outside of this forum
              rasmus91@fosstodon.orgR This user is from outside of this forum
              rasmus91@fosstodon.org
              wrote sidst redigeret af
              #10

              @pms cider? Hjemmelavet cider? 🤤

              Af og til har mine forældre givet eller fået værtindegave, sjældent har vi.

              Vi tager af og til noget med hvis det er nogen vi meget sjældent besøger, men det er godt nok undtagelsen mere end reglen. Vi ønsker ikke folk skal tage noget med her, vi vil gerne have et hjem hvor man kommer som man er, og kan slappe af og blive vartet op.

              Undtagelsen er min mormor: hun bager (trods hendes alder næsten 88, stadig) småkager, og det er verdens bedste. 😅

              pms@cupoftea.socialP 1 Reply Last reply
              0
              • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

                @pms Her er det at jeg skamfuldt må tilstå, at jeg aldrig har forstået gavegivning, så jeg glemmer altid den slags. Jeg er også elendig til at mentalisere, hvad andre vil synes er en god gave, og jeg er oftest påfaldende uglad for selv at modtage gaver. Jeg ville dog helt sikkert sætte mere pris på dine kurve end noget fra tanken!

                Min stakkels hustru har lært at leve med det efterhånden, men det er ikke mit bedste charmetræk

                pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                pms@cupoftea.social
                wrote sidst redigeret af
                #11

                @tokeriis nærvær er den bedste gave man kan give mig.

                1 Reply Last reply
                0
                • rasmus91@fosstodon.orgR rasmus91@fosstodon.org

                  @pms cider? Hjemmelavet cider? 🤤

                  Af og til har mine forældre givet eller fået værtindegave, sjældent har vi.

                  Vi tager af og til noget med hvis det er nogen vi meget sjældent besøger, men det er godt nok undtagelsen mere end reglen. Vi ønsker ikke folk skal tage noget med her, vi vil gerne have et hjem hvor man kommer som man er, og kan slappe af og blive vartet op.

                  Undtagelsen er min mormor: hun bager (trods hendes alder næsten 88, stadig) småkager, og det er verdens bedste. 😅

                  pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                  pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                  pms@cupoftea.social
                  wrote sidst redigeret af
                  #12

                  @rasmus91 jep hjemmelavet cider. Vi er ret glade for den selv, jeg tror vores værter kommer til at marinere noget gris i den og det er helt ok.
                  Jeg vil helst slippe for gaverne også med mindre gæsterne er faldet over noget specielt velegnet (som ham som kom med en flaske slåengin og fortalte hvor godt den smager med cider. Nu er slåengin en obligatorisk del af vores alkoholbeholdning). Jeg har et par gange inviteret til fødselsdag uden at fortælle om anledningen for at slippe for gaver, men så bliver folk forlegne og det er jo heller ikke meningen.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

                    @pms Jeg tror egentlig ikke at det var noget jeg voksede op med, men jeg har ligesom lært det som voksen af at både familie og venner ofte havde noget med når de kom hos os - og jeg synes det er en virkelig sød ting, men det behøver ikke være noget særligt. En lille blomst, en håndcreme, noget chokolade eller andet. Jeg synes det er ret hyggeligt. Hvis jeg har det, tager jeg også gerne et glas hjemmelavet med (men slet ikke så avanceret som det du kan sætte sammen - wow!)

                    pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                    pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
                    pms@cupoftea.social
                    wrote sidst redigeret af
                    #13

                    @tanyakaroli dem vi besøgte i lørdags kommer altid med en smuk lille gave, så jeg gjorde mig ekstra umage. Til andre kan gaven være en pose nyopgravede pastinakker og en bakke æg, men det er ligesom ikke så fotogent :-D.

                    jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
                    0
                    • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

                      #Havehøst uge 24. Har værtsgaver altid været en ting? Hjemme i 80’erne var det ikke noget vi brugte i min familie i Hvide Sande eller i min mands vardefamilie. Nu bliver jeg af og til udsat for skikken, og vil selvfølgelig gerne give igen. Desværre evner vi ikke at huske på konceptet, før et par timer inden vi skal ud af døren. Her er havehøst min trofaste redning fra tankstationssammenplantningen (jeg ser ikke skævt til gæster der kommer med en, men har aldrig gjort det selv). En havebuket er blevet obligatorisk. Gerne i en genbrugsvase, med info om at det er genbrug, og de kan beholde hvis de kan lide den, give videre eller sende retur hvis de ikke har brug for den selv. Jeg køber fletkurve i genbrugsbutikker og gemmer gavekurve når vi selv får. Der er næsten altid et eller andet fra haven jeg kan proppe i en kurv. I går blev det til tørre marmorærter i bunden, to flasker cider, løvstikkesalt, hvidløg, slangehvidløgsstilk og lidt tørret hortensiablomst til fyld.

                      toooobeeee@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
                      toooobeeee@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
                      toooobeeee@social.linux.pizza
                      wrote sidst redigeret af
                      #14

                      @pms
                      jo, det er helt sikkert en ting, ihf. heroppe ved Limfjorden. Vi plejer at tage et glas af vores henkogte frugter el. grønsager, el. også gelé el. marmelade med. En lille sløjfe omkr. låget, færdig 😉
                      Men jeres arrangementer ser altså bare SÅ flot ud 🥰

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

                        @tanyakaroli dem vi besøgte i lørdags kommer altid med en smuk lille gave, så jeg gjorde mig ekstra umage. Til andre kan gaven være en pose nyopgravede pastinakker og en bakke æg, men det er ligesom ikke så fotogent :-D.

                        jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
                        jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
                        jeppe@uddannelse.social
                        wrote sidst redigeret af
                        #15

                        @pms @tanyakaroli
                        Jeg tror det er en ny tradition. Måske amerikansk og kommerciel?
                        Jeg bliver på den ene side glad for vært-gaver, men på den anden side lægger det et pres, som jeg finder træls. Jeg husker ikke på den slags, men hvis jeg husker det, er det på vejen, så enten kommer jeg tomhændet, ellers køber jeg noget pinligt i Spar. Jeg var altså helst fri. Eller jeg så helst at det var noget man tog med, hvis man havde noget til overs. En plante fra haven, en buket, en pose æbler af egen avl.

                        svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                        0
                        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

                          @pms @tanyakaroli
                          Jeg tror det er en ny tradition. Måske amerikansk og kommerciel?
                          Jeg bliver på den ene side glad for vært-gaver, men på den anden side lægger det et pres, som jeg finder træls. Jeg husker ikke på den slags, men hvis jeg husker det, er det på vejen, så enten kommer jeg tomhændet, ellers køber jeg noget pinligt i Spar. Jeg var altså helst fri. Eller jeg så helst at det var noget man tog med, hvis man havde noget til overs. En plante fra haven, en buket, en pose æbler af egen avl.

                          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                          svuorela@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #16

                          @jeppe @pms @tanyakaroli jeg synes måske også det kommer an på hvordan man kommer anstigende... hvis jeg skal sove med mine to unger under 6 hos et fjernt familiemedlem og de står for det meste - eller om vi kommer til sammenskudsgilde med en flok venner.
                          Men aldrig til en fødselsdagsfest. Der giver man jo anden gave.

                          tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
                          0
                          • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                            @jeppe @pms @tanyakaroli jeg synes måske også det kommer an på hvordan man kommer anstigende... hvis jeg skal sove med mine to unger under 6 hos et fjernt familiemedlem og de står for det meste - eller om vi kommer til sammenskudsgilde med en flok venner.
                            Men aldrig til en fødselsdagsfest. Der giver man jo anden gave.

                            tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
                            tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
                            tanyakaroli@expressional.social
                            wrote sidst redigeret af
                            #17

                            @svuorela Enig, meget fint opsummeret 😊(hvis folk laver mad til mig, tager jeg gerne en lille ting med - jeg har fx en skuffe fuld af cremer og lign. som jeg har købt på tilbud og ikke nødvendigvis skal bruge selv - og så har jeg en have, men kan også finde på at købe en blomst, en pakke servietter og matchende lys eller andet. Meget sjældent på vejen).
                            @jeppe @pms

                            1 Reply Last reply
                            0
                            Svar
                            • Svar som emne
                            Login for at svare
                            • Ældste til nyeste
                            • Nyeste til ældste
                            • Most Votes


                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            Powered by NodeBB Contributors
                            Graciously hosted by data.coop
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Hjem
                            • Seneste
                            • Etiketter
                            • Populære
                            • Verden
                            • Bruger
                            • Grupper