Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Nu skal jeg veje mine ord på en guldvægt, men det hænder at jeg tænker sådan når debatten går på at ‘dem i de københavnske saloner’ ikke forstår hvordan livet er ‘hvor der er langt mellem husene’.

Nu skal jeg veje mine ord på en guldvægt, men det hænder at jeg tænker sådan når debatten går på at ‘dem i de københavnske saloner’ ikke forstår hvordan livet er ‘hvor der er langt mellem husene’.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkpoldkgreen
10 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
    sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
    sorenhave@mastodon.nu
    wrote sidst redigeret af

Nu skal jeg veje mine ord på en guldvægt, men det hænder at jeg tænker sådan når debatten går på at ‘dem i de københavnske saloner’ ikke forstår hvordan livet er ‘hvor der er langt mellem husene’.

#dkpol #dkgreen

From: @nicholasgrossman.bsky.social
    https://bsky.brid.gy/r/https://bsky.app/profile/did:plc:756gaaeewovgn4axja34ajne/post/3m4lfxt7z2k2s

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
    0
    • sorenhave@mastodon.nuS sorenhave@mastodon.nu

#dkpol #dkgreen

From: @nicholasgrossman.bsky.social
      https://bsky.brid.gy/r/https://bsky.app/profile/did:plc:756gaaeewovgn4axja34ajne/post/3m4lfxt7z2k2s

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
      jeppe@uddannelse.social
      wrote sidst redigeret af

@sorenhave Ja, man skal være meget varsom med at generalisere både den ene og den anden vej. Nu er jeg flyttet på landet, og jeg erkender igen og igen at jeg havde mange forsimplede forestillinger om dem på landet, særligt landmændene, mens jeg boede i byen. Der er brug for at være kritisk over for dagens landbrug - i den grad, men hvis kritikken hviler på fordomme og modvilje og disrespekt, så ender det ikke godt.

0
      • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@sorenhave Ja, man skal være meget varsom med at generalisere både den ene og den anden vej. Nu er jeg flyttet på landet, og jeg erkender igen og igen at jeg havde mange forsimplede forestillinger om dem på landet, særligt landmændene, mens jeg boede i byen. Der er brug for at være kritisk over for dagens landbrug - i den grad, men hvis kritikken hviler på fordomme og modvilje og disrespekt, så ender det ikke godt.

jeppe@uddannelse.social
        wrote sidst redigeret af

@sorenhave Jeg kan varmt anbefale alle i by og på land at læse Rasmus Hage Dallands Jordbundet.

https://www.gyldendal.dk/produkter/jordbundet-9788702393699

sorenhave@mastodon.nuS jeppe@uddannelse.socialJ 2 Replies Last reply
        0

@sorenhave Jeg kan varmt anbefale alle i by og på land at læse Rasmus Hage Dallands Jordbundet.

sorenhave@mastodon.nu
          wrote sidst redigeret af

@jeppe Jeg er selv opvokset på landet, som søn af (og i en periode regnskabsfører for) en landbrugssmed, i en lille by hvor tingene bare gik ned ad bakke fra slut-70’erne. Så jeg er heller ikke uden empati.

0

jeppe@uddannelse.social
            wrote sidst redigeret af

@sorenhave Jeg er på en slags rundrejse hos mine landmandsnaboer for tiden - i forsøg på at skabe nogle fælles fora i vores lokalsamfund i forbindelse med den grønne trepart. Jeg oplever igen og igen at de giver udtryk for at omgivelsernes kritiske og ikke-forstående tilgang til deres erhverv - som er ekstremt komplekst og kræver at de følger uendeligt mange love, herunder naturens - gør dem kede af det. Det går dem virkelig på. Jeg forstår godt hvor de får den oplevelse fra.

sorenhave@mastodon.nuS 1 Reply Last reply
            0

@jeppe Jeg er selv opvokset på landet, som søn af (og i en periode regnskabsfører for) en landbrugssmed, i en lille by hvor tingene bare gik ned ad bakke fra slut-70’erne. Så jeg er heller ikke uden empati.

jeppe@uddannelse.social
              wrote sidst redigeret af

@sorenhave Og det er jo på mange måder "deres egen skyld" at der bliver færre og færre mennesker på landet - de køber sig stadig større. Men gjorde de ikke det, gik de i stå på grund af dagens vanvittige vækstlogik, og så gik de ned. Der er ingen der mere end dem der beklager at de unge ikke kan komme ind i erhvervet (uden at gøre sig underkastede til kapitalstærke bagmænd). Liberaliseringen af jordkøb reddede dem fra konkurs. Men det var en stakket frist, så nu er det værre.

sorenhave@mastodon.nuS 1 Reply Last reply
              0

@sorenhave Og det er jo på mange måder "deres egen skyld" at der bliver færre og færre mennesker på landet - de køber sig stadig større. Men gjorde de ikke det, gik de i stå på grund af dagens vanvittige vækstlogik, og så gik de ned. Der er ingen der mere end dem der beklager at de unge ikke kan komme ind i erhvervet (uden at gøre sig underkastede til kapitalstærke bagmænd). Liberaliseringen af jordkøb reddede dem fra konkurs. Men det var en stakket frist, så nu er det værre.

sorenhave@mastodon.nu
                wrote sidst redigeret af

@jeppe Ja, men kæden hopper af (for mig) når det bliver gjort til byboernes skyld. Det er nemmere at blive valgt til Folketinget hvis man bor på landet, hvortil kommer udligningsordningerne.

0

@sorenhave Jeg er på en slags rundrejse hos mine landmandsnaboer for tiden - i forsøg på at skabe nogle fælles fora i vores lokalsamfund i forbindelse med den grønne trepart. Jeg oplever igen og igen at de giver udtryk for at omgivelsernes kritiske og ikke-forstående tilgang til deres erhverv - som er ekstremt komplekst og kræver at de følger uendeligt mange love, herunder naturens - gør dem kede af det. Det går dem virkelig på. Jeg forstår godt hvor de får den oplevelse fra.

sorenhave@mastodon.nu
                  wrote sidst redigeret af

@jeppe En af mine bedste venner er landmand, og lever (godt) af det. Han piver ikke over at samfundet stiller miljøkrav.

0

@jeppe Ja, men kæden hopper af (for mig) når det bliver gjort til byboernes skyld. Det er nemmere at blive valgt til Folketinget hvis man bor på landet, hvortil kommer udligningsordningerne.

jeppe@uddannelse.social
                    wrote sidst redigeret af

@sorenhave ja, fordomme er dumme begge veje.

1 Reply Last reply
                    0

@jeppe En af mine bedste venner er landmand, og lever (godt) af det. Han piver ikke over at samfundet stiller miljøkrav.

jeppe@uddannelse.social
                      wrote sidst redigeret af

@sorenhave Jeg hører rigtig mange som taler om spildevand og overløb og at der sikkert er endnu mere forurening derfra, og som hævder at drænvandet er meget mere rent end modellerne siger.
                      Det er en Facebook-fremmet konspiration som nogen burde gøre noget for at modgå. Ved ikke hvordan.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.