Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. God pointe her om (langt fra perfekte) Aula:

God pointe her om (langt fra perfekte) Aula:

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
skolechatdkpolitpol
27 Indlæg 10 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • gjoel@mstdn.dkG gjoel@mstdn.dk

@sorenhave @Kjaerulv Bare som bruger af Aula, som bliver dagligt irriteret:
    - Børnehaver og vuggestuer har en tablet hængende hvor man skal tjekke sit barn ind. Det er noget nær det værste brugerinterface jeg har oplevet, og det giver stadigvæk kvaler efter mange års brug af det. Der er 3 felter man kan udfylde:
    - Hentes af: Trykker man her vælger man ikke hvem der henter, men om det i stedet skal være "går hjem med". Elendigt design!
    - Hvem der henter: Når jeg trykker her popper et keyboard op, hele skærmen bliver skubbet væk og jeg skal scrolle for at vælge mellem DE TO VALGMULIGHEDER DER ER (mig eller mor). Totalt ubrugeligt!
    - Hentetid. Dette felt står en linje længere nede en den bør, og jeg skal igen scrolle for at ramme den.

Dette rammer tusindvis af forældre dagligt, og jeg kan ikke forestille mig at en UX'er har accepteret det.

Jeg skal dagligt ind og tjekke noter om næste dag. Lektier, ture osv. Det tager omkring et minut at komme frem til fordi det er et andet modul.

gjoel@mstdn.dkG This user is from outside of this forum
    gjoel@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

... Det burde ligge på forsiden, ikke begravet 5 niveauer nede, som alle kræver tid til at loade.

Og så får vi et utal af beskeder, som bare er ren spam. Det er ikke Aula - ikke rigtigt - det er folk på skolen der ikke fatter hvad de laver. Sidste år fik vi ugentligt flere beskeder om at 9. klasse klarede sig godt i fodbold. Min datter gik i første.

Jeg synes faktisk at chatten klarer sig rigtigt godt. Der er ikke mange unødige beskeder, og den faciliterer godt at forældre kan nå hinanden - og at vi ikke bliver jaget over på en anden platform.

Jeg ville ønske, at børn i legeaftalealderen kunne gå ind på aula og bede om en legeaftale, som forældrene kunne tage stilling til i løbet af dagen. Alt for ofte bliver jeg mødt af 2-3 piger der vil med hjem, når jeg henter, og så skal man til at ringe rundt til deres forældre og spørge om det passer. Og for det meste skuffe dem, efter at de ellers haft en aftale indbyrdes hele dagen fordi de eller vi ikke kan.

@sorenhave @Kjaerulv

sorenhave@mastodon.nuS 1 Reply Last reply
    0

... Det burde ligge på forsiden, ikke begravet 5 niveauer nede, som alle kræver tid til at loade.

Og så får vi et utal af beskeder, som bare er ren spam. Det er ikke Aula - ikke rigtigt - det er folk på skolen der ikke fatter hvad de laver. Sidste år fik vi ugentligt flere beskeder om at 9. klasse klarede sig godt i fodbold. Min datter gik i første.

Jeg synes faktisk at chatten klarer sig rigtigt godt. Der er ikke mange unødige beskeder, og den faciliterer godt at forældre kan nå hinanden - og at vi ikke bliver jaget over på en anden platform.

Jeg ville ønske, at børn i legeaftalealderen kunne gå ind på aula og bede om en legeaftale, som forældrene kunne tage stilling til i løbet af dagen. Alt for ofte bliver jeg mødt af 2-3 piger der vil med hjem, når jeg henter, og så skal man til at ringe rundt til deres forældre og spørge om det passer. Og for det meste skuffe dem, efter at de ellers haft en aftale indbyrdes hele dagen fordi de eller vi ikke kan.

@sorenhave @Kjaerulv

sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
      sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
      sorenhave@mastodon.nu
      wrote sidst redigeret af

@Gjoel Gode pointer. Særligt den med legeaftaler - det kan jeg godt huske fra Forældreintra. Og vigtigt, som du også skriver, at skelne mellem systemet og brugen af systemet - 'reply all' skal fx bruges varsomt, uanset om det er en mail eller i Aula.

@Kjaerulv

1 Reply Last reply
      0

@sorenhave @Kjaerulv Bare som bruger af Aula, som bliver dagligt irriteret:
        - Børnehaver og vuggestuer har en tablet hængende hvor man skal tjekke sit barn ind. Det er noget nær det værste brugerinterface jeg har oplevet, og det giver stadigvæk kvaler efter mange års brug af det. Der er 3 felter man kan udfylde:
        - Hentes af: Trykker man her vælger man ikke hvem der henter, men om det i stedet skal være "går hjem med". Elendigt design!
        - Hvem der henter: Når jeg trykker her popper et keyboard op, hele skærmen bliver skubbet væk og jeg skal scrolle for at vælge mellem DE TO VALGMULIGHEDER DER ER (mig eller mor). Totalt ubrugeligt!
        - Hentetid. Dette felt står en linje længere nede en den bør, og jeg skal igen scrolle for at ramme den.

Dette rammer tusindvis af forældre dagligt, og jeg kan ikke forestille mig at en UX'er har accepteret det.

Jeg skal dagligt ind og tjekke noter om næste dag. Lektier, ture osv. Det tager omkring et minut at komme frem til fordi det er et andet modul.

laust@ohai.socialL This user is from outside of this forum
        laust@ohai.social
        wrote sidst redigeret af

@Gjoel @sorenhave @Kjaerulv man kan sætte standardværdier for om det er hentes af/går hjem med/osv (og hvem de hentes af osv) for dagene i en uge. Til gengæld er der en bug, i hvert fald i mobiludgaven, som gør, at en ændring af "hente-type" sletter alle tidsvalg, på trods af, at det kun er "selvbestemmer" som har et afvigende antal tidsfelter.

kjaerulv@mastodon.socialK 1 Reply Last reply
        0
        • laust@ohai.socialL laust@ohai.social

@Gjoel @sorenhave @Kjaerulv man kan sætte standardværdier for om det er hentes af/går hjem med/osv (og hvem de hentes af osv) for dagene i en uge. Til gengæld er der en bug, i hvert fald i mobiludgaven, som gør, at en ændring af "hente-type" sletter alle tidsvalg, på trods af, at det kun er "selvbestemmer" som har et afvigende antal tidsfelter.

kjaerulv@mastodon.socialK This user is from outside of this forum
          kjaerulv@mastodon.socialK This user is from outside of this forum
          kjaerulv@mastodon.social
          wrote sidst redigeret af

@Laust @Gjoel @sorenhave

reynir@social.data.coopR 1 Reply Last reply
          0
          • kjaerulv@mastodon.socialK kjaerulv@mastodon.social

@Laust @Gjoel @sorenhave

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
            reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
            reynir@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

@Kjaerulv @Laust @Gjoel @sorenhave børn skal hverken i pair, plast eller madaffald!

laust@ohai.socialL 1 Reply Last reply
            0
            • reynir@social.data.coopR reynir@social.data.coop

@Kjaerulv @Laust @Gjoel @sorenhave børn skal hverken i pair, plast eller madaffald!

laust@ohai.social
              wrote sidst redigeret af

@reynir @Kjaerulv @Gjoel @sorenhave småt brændbart?

gjoel@mstdn.dkG 1 Reply Last reply
              0
              • laust@ohai.socialL laust@ohai.social

@reynir @Kjaerulv @Gjoel @sorenhave småt brændbart?

gjoel@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@Laust @reynir @Kjaerulv @sorenhave TIL, jeg troede de var madaffald.

1 Reply Last reply
                0
                • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Login or register to search.