Forbyd bloatware på mobiltelefoner ved lov.
-
-
@simonjust se lige om du kan læse det her uden at få kvalme. Samsung er endda blandt de aller værste til at proppe deres enheder med blotware.
https://www.samsung.com/dk/explore/life-hacks/what-is-sideloading-and-why-should-you-care/ -
@simonjust se lige om du kan læse det her uden at få kvalme. Samsung er endda blandt de aller værste til at proppe deres enheder med blotware.
https://www.samsung.com/dk/explore/life-hacks/what-is-sideloading-and-why-should-you-care/@benjaminlj @simonjust jeg er parat til at holde et langt foredrag om Samsung og bloatware efter, jeg købte en Samsung Galaxy Tab A9 på tilbud i sidste uge til 890,-. Jeg kommer aldrig til at købe en internetdims af dette mærke igen.
Simpelthen fornærmende at jeg skal bruge over en time på at rydde op i den med al det præ-installerede junk, de har proppet maskinen med. -
S simonjust@mstdn.dk shared this topic
-
https://www.samsung.com/dk/explore/life-hacks/what-is-sideloading-and-why-should-you-care/@benjaminlj Det er så vildt
Man skulle jo lave en modkampagne: "Din telefon er ikke længere din, den er Samsungs" -
@benjaminlj @simonjust jeg er parat til at holde et langt foredrag om Samsung og bloatware efter, jeg købte en Samsung Galaxy Tab A9 på tilbud i sidste uge til 890,-. Jeg kommer aldrig til at købe en internetdims af dette mærke igen.
Simpelthen fornærmende at jeg skal bruge over en time på at rydde op i den med al det præ-installerede junk, de har proppet maskinen med.@anport @simonjust men i det mindste har de beskyttet dig imod farlige sideindlæste apps som fdroid

Jeg siger ikke at det ikke kan ske at du bliver snydt til at installere noget der kan gøre mere skade end gavn, jeg mener bare at det allerede sker i langt højere grad med alt det bloatware som virkelig gerne vil have dig til at oprette en konto med din email-adresse. Beklager at jeg trænger mig ind på emnet for din TED-talk
-
@anport @simonjust men i det mindste har de beskyttet dig imod farlige sideindlæste apps som fdroid

Jeg siger ikke at det ikke kan ske at du bliver snydt til at installere noget der kan gøre mere skade end gavn, jeg mener bare at det allerede sker i langt højere grad med alt det bloatware som virkelig gerne vil have dig til at oprette en konto med din email-adresse. Beklager at jeg trænger mig ind på emnet for din TED-talk
@benjaminlj @simonjust bloatware er åbenbart new normal *suk*
-
@anport @simonjust men i det mindste har de beskyttet dig imod farlige sideindlæste apps som fdroid

@benjaminlj @anport Det er fint! - jo flere, der påpeger det urimelige, jo bedre
Ja, på trods af svipsere så synes jeg F-Droid holder en høj standard. Der er jo også malware på Google Play, trods alle deres sikkerhedstiltag.
-

@benjaminlj @anport @simonjust Nu er Google jo også kendt for ikke at have SÅ skarpt et kvalitetscheck på apps i App Store. Jeg vil nok vove påstanden, at Fdroid hæver niveauet, ikke omvendt
-
@benjaminlj @simonjust bloatware er åbenbart new normal *suk*
@anport @benjaminlj At man kan afinstallere det er trods alt et plus
- i tidligere Androids blev bloatware markeret som "required", så man kunne kun afinstallere opdateringer, ikke selve app'en -
@benjaminlj @anport @simonjust Nu er Google jo også kendt for ikke at have SÅ skarpt et kvalitetscheck på apps i App Store. Jeg vil nok vove påstanden, at Fdroid hæver niveauet, ikke omvendt
@mjj @benjaminlj @anport Ja, jeg er godt nok stødt på mange sære apps på Play indimellem.
-
@anport @benjaminlj At man kan afinstallere det er trods alt et plus
- i tidligere Androids blev bloatware markeret som "required", så man kunne kun afinstallere opdateringer, ikke selve app'en@simonjust @benjaminlj jeg har bla. en ubrugelig vejr-app på den nye tablet, jeg kan ikke fjerne den, systemet nægter, jeg må dog få lov til at ‘disable’ den (på Android 15) …
-
@mjj @benjaminlj @anport Ja, jeg er godt nok stødt på mange sære apps på Play indimellem.
@simonjust @benjaminlj @anport Det er selvfølgelig svært, hvis éns indvending er datahøst, og leverandørens egen reaktion er "ja? Det er jo forretningsmodellen?"
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
T tanketom@tutoteket.no shared this topic